• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025MELD GRATIS AAN T/M 15 MEI
    • AanmeldenGRATIS T/M 15 MEI
    • Programma
    • Startup Pitch
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025MELD GRATIS AAN T/M 15 MEI
    • AanmeldenGRATIS T/M 15 MEI
    • Programma
    • Startup Pitch
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
        • Vakjury
        • Voorwaarden
        • Veelgestelde vragen (FAQ)
        • Over de Recruitment Tech Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • BenchmarkGRATIS RAPPORT IN 48 UUR!
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Inzending: Innovatieve recruitment tech helpt bouwsector in de war-for-talent (Dura Vermeer)

Inzending: Innovatieve recruitment tech helpt bouwsector in de war-for-talent (Dura Vermeer)

7 september 2023
in Awards, Inzendingen 2023, Nominaties 2023
Leestijd:4 minuten leestijd
Tags: 2023caseDura VermeerinzendingmrworkRecruitment Tech Awardsrecruitmenttechnologie
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Innovatieve leadgeneratie technologie helpt Dura Vermeer in war-for-talent: laagdrempelig contact in oriëntatiefase haalt kandidaten uit anonimiteit. Lees de hele case van Dura Vermeer die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2023.

Case van Dura Vermeer

Omschrijving van de case

In de bouwsector zorgt de war-for-talent al geruime tijd voor een enorme uitdaging. Met ruim 200 openstaande vacatures en 200 stagevacatures wordt het steeds lastiger voor onze recruiters om nieuw talent uit de markt te halen. Als topvernieuwer in de bouwsector zijn ons bewust van veranderingen in de wereld om ons heen. De duurzame groei die we willen realiseren, hangt sterk samen met ons vermogen om daar slim op in te spelen. En dát geldt natuurlijk ook voor de wijze waarop wij kijken naar de huidige arbeidsmarkt.

Er vielen ons twee dingen op:

  1. We zagen dat het oriëntatieproces van kandidaten in de bouwsector de laatste jaren steeds langer is geworden. Voor deze zeer diverse en latent-werkzoekende doelgroep duurt het nu gemiddeld zeven maanden voordat zij besluiten om te solliciteren.
  2. We zagen dat slechts 1% van de terugkerende bezoekers op onze werken-bij website daadwerkelijk solliciteert, terwijl de andere 99% anoniem blijft.

We stelden onszelf de vraag: hoe houden we kandidaten gedurende dit traject van oriëntatie aan ons verbonden? Hoe zit het met die 99% websitebezoekers die weliswaar geïnteresseerd lijken, maar nog niet solliciteren? Welke informatiebehoefte hebben ze? Hoe kunnen wij hen beter begeleiden tijdens het oriëntatieproces?

Dit jaar introduceerden we samen met MrWork daarom iets nieuws: leadgeneratie technologie. Dankzij deze aanvulling op onze bestaande recruitment marketingstrategie, zijn wij nu óók in staat om op een laagdrempelige manier contact met kandidaten te leggen tijdens de cruciale oriëntatiefase. En dat is ontzettend waardevol!

Door op verschillende momenten tijdens de candidate journey persoonlijke contactmomenten via WhatsApp aan te bieden, halen we een steeds groter deel van die 99% uit de anonimiteit. We beantwoorden vragen en kunnen twijfels vroegtijdig tackelen. Dat levert ons niet alleen extra sollicitaties op, maar ook een talentpool vol betrokken kandidaten die verbonden zijn én blijven aan Dura Vermeer. Goud!

Welke tooling is gebruikt in de case?

Onze recruitment strategie richt zich op alle fases van de candidate journey. Met Brands zorgen we dat kandidaten Dura Vermeer leren kennen en betrokken blijven bij ons werkgeversmerk (awareness). Via Jobs stellen we vacatures voor die aansluiten op de kandidaat (consideration). Met Leads kunnen kandidaten laagdrempelig via onze website chat contact leggen (conversion). Dankzij al deze modules begeleiden we kandidaten tijdens de hele route die zij afleggen naar een uiteindelijke sollicitatie.

Welk probleem is (deels) opgelost met de tool(ing)?

We zagen dat het oriëntatieproces van kandidaten inmiddels zeven maanden duurt. En dat van alle terugkerende bezoekers op onze website slechts 1% solliciteert. We waren nieuwsgierig naar de overige 99%. Wie zijn ze, wat is hun informatiebehoefte, welke twijfels zijn er? Dankzij leadgeneratie technologie faciliteren we in laagdrempelig contact tijdens de cruciale oriëntatiefase. Zo halen we mensen eerder uit de anonimiteit, creëren we langdurige betrokkenheid en genereren we meer sollicitaties.

Wat was het resultaat van de case?

De implementatie van leadgeneratie technologie heeft onze wervingsstrategie een enorme boost gegeven. Veel kandidaten gaan het oriënterende gesprek nu namelijk wél met ons aan. De ene keer levert dat extra sollicitaties op. Soms geven kandidaten aan dat ze nog even willen wachten, maar wel graag in contact willen blijven. Ook prima! De kracht van onze aanpak zit ‘m in de totale som: de combinatie Brands, Jobs en Leads, door alle fasen van de candidate journey heen. Zó bouwen we duurzaam aan talentpools met kandidaten die betrokken zijn én blijven bij Dura Vermeer. Nu, én naar de toekomst.

Opsomming belangrijkste resultaten:

  • Circa 85% van onze doelgroep in aanraking met campagne en lead-ad’s
  • Ruim 173.000 betrokken kandidaten in totale talentpool (+101%)
  • Ruim 1.800 ingekomen berichten via het Leads platform, gemiddeld 300 per maand
  • Totaal van 600 oriënterende kandidaten uit de anonimiteit middels WhatsApp (leads)
  • Stijging conversieratio van gestarte versus afgeronde sollicitaties (+10%)
  • Vacature time on page 4:20 minuten, bovengemiddelde betrokkenheid
  • Recordaantal websitebezoekers vacaturesite: gemiddeld 28.000 per maand (+21%)
  • Percentage vrouw als gevolg doelgroepgerichte benadering gestegen van 20% naar 30%
  • Verhoogde LinkedIn Inmail response van 43% na in aanraking te zijn geweest met talent brand (+9%)

Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?

Het is niet voor niets dat wij besloten onze case in te sturen voor de Recruitment Tech Awards. Als topvernieuwer in de bouw zijn wij ons continu bewust van de wereld om ons heen. We volgen ontwikkelingen in de markt om hier adequaat op in te kunnen spelen. We stimuleren vernieuwing en verandering binnen onze organisatie, en dat geldt ook voor de manier waarop we kijken naar onze wervingsstrategie op de arbeidsmarkt. Wij twijfelden dan ook geen moment toen wij als één van de eerste bedrijven de nieuwe leadgeneratie technologie van MrWork konden uitproberen. Continuïteit door vernieuwing, dat is ons motto. En dat is volgens ons ook precies waar het bij deze award om draait. In welke mate ben je als bedrijf in staat om nieuwe technologie te omarmen en in te bouwen in je bestaande werkprocessen? Dat we daar goed in slagen, dat hebben we in deze case wel bewezen.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Bij Dura Vermeer werken we vanuit een multidisciplinair team aan onze recruitmentmarketingstrategie. Naast afdelingen recruitment, HR en marketingcommunicatie zijn ook collega’s vanuit de hele organisatie betrokken. Zij denken mee over invulling, uitvoering en verbetering van onze wervingsactiviteiten. Een mooie aanvulling zijn onze (ruim) 1.250 merkambasadeurs die een gezicht geven aan ons werkgeversmerk door hun actieve rol op social media.

MrWork is in 2011 opgericht vanuit de visie dat het sollicitatieproces in Nederland gelijkwaardiger kan en móet. Vanuit deze visie biedt MrWork een uniek marketing
automation platform aan voor recruitment. Hiermee kunnen succesvolle recruitment marketing en employer branding campagnes worden uitgevoerd en kunnen leads worden gegenereerd. Dit zorgt voor een continue flow van potentieel talent. Kandidaten krijgen een persoonlijke ervaring met informatie over het bedrijf en persoonlijk contact, zonder per se te hoeven solliciteren.

Vorig artikel

7 events over recruitmenttechnologie die je niet mag missen in najaar 2023

Volgend artikel

Inzending: Talent Mobility Platform (8vance Matching Technologies)

Gerelateerde Artikelen

Eveline Mutsaerts (Compagnon & RT Awards) ‘Nederland is te bescheiden over onze recruitmentinnovaties’
Awards

Eveline Mutsaerts (Compagnon & RT Awards) ‘Nederland is te bescheiden over onze recruitmentinnovaties’

Door Jasper Spanjaart
7 januari 2025
In2Dialog slaat dubbelslag: Nederlandse AI-startup verovert AI in Recruitment Benelux Award 2024
Awards

In2Dialog slaat dubbelslag: Nederlandse AI-startup verovert AI in Recruitment Benelux Award 2024

Door Bernadette Magrié
11 november 2024
ORANJEGROEP wint Recruitment Tech Award 2024 voor ‘Best case’
Awards

ORANJEGROEP wint Recruitment Tech Award 2024 voor ‘Best case’

Door Martijn Hemminga
7 november 2024
In2Dialog wint Recruitment Tech Award 2024 voor ‘Best tool’
Awards

In2Dialog wint Recruitment Tech Award 2024 voor ‘Best tool’

Door Martijn Hemminga
7 november 2024

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Recruitment Tech Survey 2025: Procesoptimalisatie weer bovenaan de agenda voor recruiters

Recruitment Tech Survey 2025: Procesoptimalisatie weer bovenaan de agenda voor recruiters

14 mei 2025
Onderzoek: Driekwart recruitmentprofessionals ziet blijvende impact van AI

Onderzoek: Driekwart recruitmentprofessionals ziet blijvende impact van AI

13 mei 2025
Hoe QSXL evolueert van sourcingdienst naar AI-recruitmentplatform (interview)

Hoe QSXL evolueert van sourcingdienst naar AI-recruitmentplatform (interview)

13 mei 2025
E-mail update 300x250-RTN-tijdloze-banner-nederland

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Main Capital Partners investeert in Jobdigger om Europese groei te versnellen

Main Capital Partners investeert in Jobdigger om Europese groei te versnellen

6 mei 2025
Meld t/m 15 mei gratis aan voor Recruitment Tech Demo_Day op 5 juni

Meld t/m 22 mei gratis aan voor Recruitment Tech Demo_Day op 5 juni

6 mei 2025
Hoe Foundub met AI het recruitmentproces 80% efficiënter wil maken (interview)

Hoe Foundub met AI het recruitmentproces 80% efficiënter wil maken (interview)

22 april 2025
Volgend artikel
Inzending: Talent Mobility Platform (8vance Matching Technologies)

Inzending: Talent Mobility Platform (8vance Matching Technologies)

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Recruitment Tech Survey 2025: Procesoptimalisatie weer bovenaan de agenda voor recruiters

Recruitment Tech Survey 2025: Procesoptimalisatie weer bovenaan de agenda voor recruiters

14 mei 2025
Onderzoek: Driekwart recruitmentprofessionals ziet blijvende impact van AI

Onderzoek: Driekwart recruitmentprofessionals ziet blijvende impact van AI

13 mei 2025
Hoe QSXL evolueert van sourcingdienst naar AI-recruitmentplatform (interview)

Hoe QSXL evolueert van sourcingdienst naar AI-recruitmentplatform (interview)

13 mei 2025
De 3 uitdagers in Gartner’s ‘ATS Magic Quadrant’ voor 2025

De 3 uitdagers in Gartner’s ‘ATS Magic Quadrant’ voor 2025

12 mei 2025
ERP-leverancier Nocore 7e overname van zvoove in Nederland

ERP-leverancier Nocore 7e overname van zvoove in Nederland

12 mei 2025

Meest gelezen

Main Capital Partners investeert in Jobdigger om Europese groei te versnellen

Main Capital Partners investeert in Jobdigger om Europese groei te versnellen

6 mei 2025
Meld t/m 15 mei gratis aan voor Recruitment Tech Demo_Day op 5 juni

Meld t/m 22 mei gratis aan voor Recruitment Tech Demo_Day op 5 juni

6 mei 2025
Hoe Foundub met AI het recruitmentproces 80% efficiënter wil maken (interview)

Hoe Foundub met AI het recruitmentproces 80% efficiënter wil maken (interview)

22 april 2025
Cruit haalt investering binnen voor versnelde groei van referral-app

Cruit haalt investering binnen voor versnelde groei van referral-app

17 april 2025
Niels Tukker (Carv): ‘Belde met een robot en had het niet door’ | Afl. 2 – ‘Succesvol werven met AI’

Niels Tukker (Carv): ‘Belde met een robot en had het niet door’ | Afl. 2 – ‘Succesvol werven met AI’

15 april 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2025
    • Aanmelden
    • Programma
    • Startup Pitch
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Aanmelden
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Awards
      • Terugblik RTE24
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Benchmark
    • Survey 2024
  • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
  • Club
    • Inloggen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Dagen
Uren
Minuten
Seconden

TOT EN MET 15 mei

Gratis aanmelden

Demo_Day 2025

Ontdek gratis de nieuwste trends & tools voor jouw recruitment op donderdag 5 juni in Utrecht. Met 40+ leveranciers, demo talks, pitches, rondleidingen (tech safari’s) en het podcasttheater.

arrow-icon-size3 Gratis aanmelden
arrow-icon-size3 Meer info

E-mail update recruitmenttech.nl