House of HR heeft een bijzondere structuur in de vier landen waar ze actief zijn. Met meer dan 600 kantoren en 3.400 werknemers zijn ‘ondergebracht’ in circa tien PowerHouses, die op hun beurt weer verschillende boutiques, brands, onder hun vleugels hebben. Martijn Hemminga ging in gesprek met Femke van Logtenstein (Bullhorn), Coen Boxem en Flip Vandijck (House of HR).
‘Een club die voorop loopt’
Femke van Logtenstein is namens Bullhorn verantwoordelijk voor de Europese markt én de grote klanten binnen deze regio, zoals House of HR. “We hebben bij het partnership met House of HR al veel met elkaar meegemaakt. Ze zijn begonnen met één product, wat inmiddels is gegroeid tot meerdere van onze producten. Hun aanpak, die hen uniek maakt, is voor de markt denk ik enorm interessant. Met alle ontwikkelingen op het gebied van digitalisering, automatisering en AI is House of HR een club die voorop loopt en bovendien een hele heldere visie heeft. Daarom lijkt het me leuk om een keer hún verhaal te doen.”
Decentraal ondernemerschap mogelijk
Doordat House of HR actief is in meerdere landen, is er de nodige afstemming nodig. “We zijn bewust bekend onder onze labels, zoals Talent&Pro, onderdeel van PowerHouse Redmore”, vertelt Coen Boxem, Integration Manager voor de Nederlandse en Duitse markt namens House of HR. “Of neem Covebo, dat zich richt op arbeidsmigranten uit voornamelijk Oost-Europa, en dat – voornamelijk in Nederland – zo’n vijftig verschillende boutiques telt. Er is binnen de operating companies, de PowerHouses, veel ondernemerschap mogelijk. Een PowerHouse kan zelf acquisities doen en zo groeien. Decentraal ondernemerschap dus, maar we bewaken centraal wel de strategie.”
“Een PowerHouse kan zelf acquisities doen en zo groeien. Decentraal ondernemerschap dus, maar we bewaken centraal wel de strategie.”
Salesforce-based platform
Het is belangrijk voor House of HR dat de oplossingen van Bullhorn ‘Salesforce-based’ zijn, ziet Flip Vandijck, als Integration Manager werkzaam voor de Nederlandse en Duitse markten. “We bouwen een heel ecosysteem rond het Bullhorn-platform. Met Bullhorn voor Salesforce kun je gemakkelijk allerlei ecosystemen erbij pluggen, om extra flexibiliteit en productiviteit te generen.”
“We zijn gaan onderzoeken hoe we centraal functionaliteiten ter beschikking kunnen stellen, om die zo efficiënt mogelijk te implementeren.”
“We merkten wel dat binnen de bedrijven van de groep mensen heel creatief met technologie bezig waren en bijvoorbeeld functionaliteiten gingen implementeren. Dat werd onoverzichtelijk, inefficiënt en soms te duur. We zijn gaan onderzoeken hoe we centraal functionaliteiten ter beschikking kunnen stellen, om die zo efficiënt mogelijk te implementeren. Daarom hebben we het Competence Center opgezet.”
Competence Center
Het Competente Center brengt verschillende mensen uit de PowerHouses bij elkaar, vertelt Boxem. Neem bijvoorbeeld een koppeling met een Kamer van Koophandel (KVK), zegt Vandijck. “Er zijn tools op de markt die het internationale karakter aankunnen. Dan gaat het Competence Center kijken of we eventueel binnen ons ecosysteem zo’n app kunnen aanbieden. Dan hoeven we niet tien keer dezelfde implementatie te doen.”
“Er wordt in een ‘speeltuin’ gekeken of dat levensvatbaar is en of het goede resultaten biedt.”
Naast het Competence Center is er ook een innovatieteam. Boxem: “Die kijken naar een concrete behoefte van een PowerHouse. Dan wordt in de ‘speeltuin’ gekeken of dat levensvatbaar is en of het goede resultaten biedt. Als dat zo is, komt het Competente Center in beeld om het in een product te gieten, wat we vervolgens naar onze business kunnen brengen. Voor ons is het heel belangrijk dat die toepassingen ook geïmplementeerd worden in de systemen waar de gebruikers al mee werken. Als het losstaand is, gaat het volgens ons niet vliegen.”
Year of proof
Vandijck verwacht dat 2024 een ‘lekker druk jaar’ wordt. “Er zijn heel veel nieuwe ideeën en we zijn nog maar net van start met het Competence Center. Ook gaan we bij een aantal grote bedrijven binnen de groep voor de eerste keer een Salesforce-based ATS neerzetten.”
“Ik verwacht dat we aan het eind van het jaar aantoonbaar resultaten betere resultaten zien, zoals een verbeterde conversie ratio.”
“En het is the year of proof, dus meten is weten”, zegt Boxem. “We hebben nu heel veel mooie nieuwe dingen ontwikkeld: een hele menukaart voor de bedrijven binnen de groep. Ik verwacht dat we aan het eind van het jaar aantoonbaar resultaten betere resultaten zien, zoals een verbeterde conversie ratio.”
Bestel de Recruitment Tech Survey 2024
Dit verhaal maakt onderdeel uit van de Recruitment Tech Survey 2024 is onderzocht hoe recruiters hun tech leveranciers beoordelen, welke recruitmenttooling zij gebruiken en in welke zij gaan investeren in 2024. De survey is inclusief het overzicht met alle leveranciers op het gebied van recruitmenttechnologie in de Benelux. Download kosteloos de 4e editie of bestel een gedrukt exemplaar.
Luister naar het hele gesprek
Wil je het hele gesprek horen van host Martijn Hemminga met Femke van Logtenstein (Bullhorn) en Coen Boxem en Flip Vandijck (House of HR). Luister dan naar de podcast hieronder, of via jouw favoriete podcastplatform.