Een boeiende candidate journey die ook ná de sollicitatie blijft boeien: dat is het beoogde resultaat van een nieuwe samenwerking tussen MrWork en Floyd & Hamilton. “Met deze samenwerking maken we het werkgevers makkelijker om zelfstandig het beste talent te werven tegen een scherpe cost-per-hire”, aldus Mees van Velzen, oprichter en CEO van MrWork.
Techmatch made in heaven
Floyd & Hamilton is dé specialist op het gebied van recruitmentsites. Met hun SaaS-technologie ontwikkelen ze inmiddels al bijna 15 jaar werken-bij sites op maat voor werkgevers in 18 landen. Dankzij Hamilton CMS kunnen werkgevers deze vervolgens zelfstandig beheren en doorlopend uitbouwen zonder een developer nodig te hebben. Ramses Serno en Karlien Donders, oprichters en CEO’s bij Floyd & Hamilton, geloven dat de technologie van de twee SaaS-bedrijven elkaar versterken.
“Een werken-bij site is de basis van sterke employer branding en een goede recruitmentstrategie”, zo stelt Serno. “Elke kandidaat landt vroeg of laat op je recruitmentsite en deze maakt daarmee bijna altijd onderdeel uit van de candidate journey. Soms is het in de huidige arbeidsmarkt – met weinig actief werkzoekenden en een lage sollicitatiebereidheid – alsnog een uitdaging om de juiste kandidaat op je recruitmentsite te krijgen en te stimuleren om actie te ondernemen.”
Mooie aanvulling
Dat is precies waar de Floyd & Hamilton-executives het voordeel zien van de MrWork-technologie. Daar waar Floyd & Hamilton ervoor zorgt dat candidate journeys voor de gewenste doelgroepen beschikbaar zijn op de recruitmentsite, zorgt MrWork’s recruitment marketing automation dat de juiste mensen bereikt worden. En kandidaten een werkgever leren kennen buiten de recruitmentsite, of op de juiste plek in de recruitmentsite landen.
“Bij onze huidige gezamenlijke klanten zien we al een positief effect en met deze samenwerking, en daardoor verdere integratie, zal dit effect nog verder versterkt worden.”
“Dat is precies waar we een mooie aanvulling van de technologie van MrWork zien”, zegt Donders. “Die wij voor klanten beschikbaar kunnen maken via Hamilton CMS. Bij onze huidige gezamenlijke klanten zien we al een positief effect en met deze samenwerking, en daardoor verdere integratie, zal dit effect nog verder versterkt worden.”
Meer grip op de gehele candidate journey
De absolute drijfveer voor deze samenwerking is uiteraard het voordeel voor klanten. Mees van Velzen, oprichter en CEO van MrWork, vertelt: “Dankzij de integratie van onze recruitmenttech met die van Floyd & Hamilton krijgen werkgevers veel meer grip op de gehele candidate journey. Data wordt uitgewisseld tussen de tools, waardoor je precies ziet wat er gebeurt voordat iemand op je site komt, wat iemand doet op je werken-bij site en wat er daarna met deze potentiële kandidaat gebeurt. Zo kun je elke kandidaat een eigen candidate journey op maat bieden, want je weet precies hoe ver iemand in het oriëntatieproces is en wat een logische vervolgstap zou zijn.”
MrWork en Floyd & Hamilton blijven twee losse organisaties, maar laten hun data en tech optimaal samenwerken wanneer een bedrijf voor beide oplossingen kiest.
MrWork en Floyd & Hamilton blijven twee losse organisaties, maar laten hun data en tech optimaal samenwerken wanneer een bedrijf voor beide oplossingen kiest. “Zo zie je in het MrWork dashboard niet alleen het bereik en de kliks naar je landingspagina van je recruitment campagnes, maar ook wat dat oplevert op de werken-bij site. Niet alleen harde conversie (een sollicitatie) wordt gemeten, ook deelconversies, zoals het instellen van een jobalert of het starten van een Whatsapp gesprek, zie je direct terug in de campagneresultaten. Kortom, je hebt een compleet beeld van de prestaties van je recruitment marketing inspanningen.”
Gerichter bijsturen
“Met dat complete beeld kun je gerichter bijsturen in je recruitment marketing campagnes, de kandidaatreis verder verfijnen of personaliseren”, zegt Van Velzen. “En de touchpoints die nodig zijn om een kandidaat klaar te maken voor een gesprek automatiseren. Uiteindelijk vul je je recruitment pijplijn met meer en betere kandidaten, zonder daar extra tijd aan kwijt te zijn. Met deze samenwerking maken we het werkgevers makkelijker om zelfstandig het beste talent te werven tegen een scherpe cost-per-hire.”
“Het kan naadloos met elkaar integreren waardoor het in de toekomst ook mogelijk gemaakt wordt om nog meer automation toe te passen om de journey verder te personaliseren.”
“Dankzij deze samenwerking kunnen werkgevers hun candidate journey van het begin tot het einde inrichten en optimaliseren”, zo concluderen Serno en Donders. “Van eerste kennismaking met het werkgeversmerk tot de uiteindelijke sollicitatie. Het kan naadloos met elkaar integreren waardoor het in de toekomst ook mogelijk gemaakt wordt om nog meer automation toe te passen om de journey verder te personaliseren.”