Wat werd er in de Survey onderzocht?
Trends
In het eerste deel van het onderzoek kijken we naar de trends. Welke recruitmenttooling zijn in 2021 gebruikt en waar wordt meer in geïnvesteerd in 2022? Welke fases van het recruitmentproces zijn het meest geautomatiseerd en welke business drivers zijn het meest belangrijk om recruitmenttechnologie in te zetten. Ook vergelijken we de uitkomsten met het onderzoek van 2021.
Tevredenheid
In het tweede deel van het onderzoek vragen we gebruikers om de tooling die zij in 2021 hebben gebruikt te beoordelen op 6 punten:
- Productkwaliteit: hoe goed zijn de producten?
- Klantgerichtheid: staat de klant centraal of de oplossing?
- Prijs-kwaliteitsverhouding: zijn product en investering in balans?
- Innovatievermogen: word product voldoende vernieuwd?
- Servicegerichtheid: word je goed geholpen bij vragen (helpdesk)?
- Proactief meedenken: denkt leverancier uit zichzelf mee?
Het onderzoek werd uitgevoerd door een extern marktonderzoeksbureau: EM Onderzoek.