Programma

Het programma van het Recruitment Tech Event 2017, dat op donderdag 23 november 2017 plaatsvindt in Utrecht, is bijna helemaal rond en vind je hieronder. Op de hoogte blijven van het programma? Schrijf je dan in voor de gratis maandelijkse e-mail update.

23. Perserij (Plenair)
Bekijk het programma in de plenaire zaal 23: Perserij
23. Perserij (Plenair)
23. Perserij (Sub)
Bekijk het programma in zaal 23. Perserij (Vide), 1e etage
23. Perserij (Sub)
23. Perserij (Vide)
Bekijk het programma in zaal 23. Perserij (Dome)
23. Perserij (Vide)
21. Jutekelder (Dome I)
Bekijk het programma in zaal 21. Jutekelder (Dome I)
21. Jutekelder (Dome I)
21. Jutekelder (Dome II)
Bekijk het programma in zaal 21. Jutekelder (Dome II)
21. Jutekelder (Dome II)
24. Meelzolder
Bekijk het programma in zaal 24. Meelzolder
24. Meelzolder
25. Postkamer
Bekijk het programma in zaal 25. Postkamer
25. Postkamer
26. Douchelokaal
Bekijk het programma in zaal 26: Douchelokaal
26. Douchelokaal
27. Havenmeester
Bekijk het programma in zaal 27. Havenmeester
27. Havenmeester
10:00
10:10
10:20
10:30
10:40
10:50
11:00
11:10
11:20
11:30
11:40
11:50
12:00
12:10
12:20
12:30
12:40
12:50
13:00
13:10
13:20
13:30
13:40
13:50
14:00
14:10
14:20
14:30
14:40
14:50
15:00
15:10
15:20
15:30
15:40
15:50
16:00
16:10
16:20
16:30
16:40
16:50
17:00
17:10
17:20
17:30
17:40
17:50
Inloop
10:00 - 10:30

Plenaire opening
10:30 - 10:40
Heleen Stoevelaar, dagvoorzitter
Spreker
Heleen Stoevelaar
Organisatie
Dagvoorzitter

Opening door dagvoorzitter Heleen Stoevelaar. Heleen Stoevelaar treedt vaker op als dagvoorzitter, maar is vooral ook vakgenoot en manager recruitment & arbeidsmarktcommunicatie bij Conclusion.

The Future of Recruitment Tech is closer than you think
10:40 - 11:05
Alan Walker, TalentFinders & #ChatTalent
Spreker
Alan Walker
Organisatie
TalentFinders & #ChatTalent

In this keynote Alan Walker talks to us about the future of recruitment technology, and how this "future tech" is probably closer to general adoption than many realise. He'll also discuss which technologies are creating debate, and the types of solutions that he feels will slowly disappear.

About Alan Walker
Alan is one of the co-founders of TheTalentFinders. He's also the host and editor of #ChatTalent, an advocate for improving candidate experiences and a dyed-in-the-wool technology geek.

The intersection between HR technology and people fascinates him, and he has an insatiable appetite for helping HR leaders and their teams to discover new ways to free up more of their time and be more productive.

He feels that HR should be able to (and most practitioners want to) concentrate on the human elements of their roles, so they can truly provide value and help their businesses gain competitive advantage (rather than worrying about payroll, or scheduling interviews).

When he's not blogging or editing and hosting #ChatTalent, his day job has him consulting with businesses who want to supercharge the performance and productivity of their people strategies, often through the adoption of innovative HR technology solutions.

His 14 year career in talent has included high profile internal talent acquisition leadership roles with large corporates (where he started losing his hair), managing a boutique executive search agency, and consulting with both fast growing start-ups and larger companies.

Tech Talk
11:05 - 11:30
Anke Reusken (A.S. Watson) & Geert-Jan Waasdorp (Intelligence Group)
Sprekers
Anke Reusken & Geert-Jan Waasdorp

Heleen Stoevelaar vraagt Anke en Geert-Jan naar hun ervaringen met en visie over het gebruik van tech en data in recruitment. Ook legt zij een aantal stellingen voor waar de zaal ook op kan reageren.

Lunch, powered by OTYS
12:20 - 13:15

Onder het genot van een heerlijke lunch demo's bekijken op de Expo&Demo-vloer en bijpraten met vakgenoten.

Pauze op Expo&Demo-vloer
14:50 - 15:30

Geniet van een hapje en een drankje, bekijk de nieuwste demo's op de Expo&Demo-vloer en praat bij met vakgenoten. DJ Mark zorgt met relaxte beats voor de muzikale omlijsting.

Plenaire afsluiting
15:30 - 15:45

Afsluitende plenaire sessie met een keynote en de uitreiking van de Recruitment Tech Awards 2017.

Uitreiking Recruitment Tech Awards 2017
15:45 - 16:00

De uitreiking van de Recruitment Tech Awards 2017. Wie volgen USG People en Recruitz.io op als het gaat om Best tooling en Best case op het gebied van recruitmenttechnologie in Nederland in 2017? Juryvoorzitter Marieke van Heek maakt de winnaars bekend en reikt de awards uit.

Digital & Talent
16:00 - 16:30
Ben van der Burg, Triple & BNR
Spreker
Ben van der Burg
Organisatie
Triple & BNR

Hoe kun je als organisatie optimaal gebruik maken van technologie om talent te werven en aan je te verbinden? Wat kunnen werkgevers en bureaus leren van contentplatformen als Linda TV om de doelgroep te engagen? En hoe werft hij zelf schaars talent? In de afsluitende keynote neemt Ben van der Burg op geheel eigen wijze je mee in zijn eigen ervaringen met en visie op tech in het algemeen en recruitment tech in het bijzonder.

Over Ben van der Burg
Ben van der Burg ademt innovatie en technologie. Dat doet hij als CCO (Chief Commercial Officer) bij Triple, een bedrijf dat zich bezighoudt met digitale oplossingen voor smartphones/tablets, virtual reality en artificial intelligence. Hij doet dat wekelijks bij BNR in zijn column op de radio en in de podcast over technologie: De Technoloog. En dat doet hij 23 november 2017 als afsluitende keynote op het Recruitment Tech Event.

Ben was van 1986 en 1991 langebaan schaatser en werd in 1990 tweede op de WK Allround in Innsbruck, achter Johann Olav Koss. Na zijn schaatscarrière en de nodige studies (Nederlands in Amsterdam en MBA in Rotterdam) rolde hij de digitale wereld in bij onder meer Vodafone en WebAds. Ook startte hij twee digitale startups: Slidejockey (presentatie tool) en Repudo (voorloper van Pokémon Go). Tenslotte spreekt Ben geregeld op enthousiaste wijze over technologie en innovaties in het digitale landschap.

Demo's & Drinks, powered by Indeed
16:30 - 18:00

Nagenieten van en -praten over het Recruitment Tech Event 2017 met een lekker drankje en hapje tijdens Demo's & Drinks, powered by Indeed. In de pitch corner pitchen partners een innovatieve oplossing en je kunt demo's bekijken op de demo desks van de partners. DJ Mark zorgt ook tijdens de netwerkborrel voor de juiste beats.

1A. Employer Branding met een doel: Kwalitatieve kandidaten
11:35 - 12:20
Mariëlle Meulensteen, DRV Accountants & Adviseurs (BREAKOUT VOL)
Spreker
Mariëlle Meulensteen
Organisatie
DRV Accountants & Adviseurs

In 2016 realiseerde DRV Accountants & Adviseurs hoe zij middels Employer Branding haar doel kan realiseren; doorgroeien tot een van de meest toonaangevende accountantskantoren van Nederland.

In deze breakout vertelt Mariëlle hoe ze hun employer brand hebben versterkt in samenwerking met MrWork en hoe ze de bijhorende candidate journey hebben ingericht. Met als doel het talent aantrekken dat DRV Accountants & Adviseurs nodig heeft om haar ambitie te realiseren.

Over Mariëlle Meulensteen
Marketing en communicatiemanager Mariëlle is afgestudeerd aan het Fontys en heeft zich bijgeschoold op het gebied van management. Door haar werkzaamheden bij de Rabobank heeft ze ervaring opgedaan in de economische sector. Ondertussen werkt ze met veel passie, al bijna 13 jaar bij DRV Accountants & Adviseurs.

2A. Tips & Tricks voor een betere recruitmentsite
13:15 - 14:00
Bas van de Haterd, Digitaal-Werven (BREAKOUT VOL)
Spreker
Bas van de Haterd
Organisatie
Digitaal-Werven

Bas van de Haterd geeft je in deze breakout concrete handvatten voor een goede recruitmentsite en geeft een aantal aanwezigen concrete feedback op hun recruitmentsite met verbetersuggesties.

Over Bas van de Haterd
Bas van de Haterd is ondernemer, auteur, adviseur en spreker over de invloed van technologie op werk in de brede zin van het woord. Hij kijkt hoe technologie de banen die we doen veranderen, hoe het de manier waarop we werken veranderen en hoe we een betere aansluiting kunnen vinden tussen de kwaliteiten van mensen en het werk dat gedaan moet worden. Bas is onder meer initiatiefnemer van Digitaal-Werven, de jaarlijkse prijs voor de beste digitale sollicitatie-ervaring en recruitmentsite.

3A. Nominaties Recruitment Tech Awards
14:05 - 14:50
Pitches van de genomineerden

De genomineerden voor de Recruitment Tech Awards 2017 pitchen hun tooling of case in deze breakout. Wat maakt hun tooling of case innovatief en onderscheidend dat het de Recruitment Tech Award 2017 moet winnen?

1B. 2x grotere CTR bij vermelden Cultural Fit in een job ad
11:35 - 12:20
Edwin van der Sande, Tata Steel (BREAKOUT BIJNA VOL)
Spreker
Edwin van der Sande
Organisatie
Tata Steel

Afgelopen zomer deed Tata Steel een proef op basis van retargeting met behulp van de matchdata van CompanyMatch. Data van eerder (anoniem) gematcht talent, waarna deze groep in een split-run een job ad op Facebook is getoond zonder en met daarin het matchpercentage met Tata Steel van deze persoon. Wat blijkt? De gemiddelde conversie (click ratio) van de job ad met een persoonlijk matchpercentage ligt 50% hoger dan de reguliere job ad.

Over Edwin van der Sane
Edwin van der Sande is een specialist die het wervingsproces optimaliseert en weet wat er binnen een organisatie moet gebeuren om dit voor elkaar te krijgen. Iemand die verstand heeft van arbeidsmarktcommunicatie, bekend is met de moderne middelen om de juiste doelgroep aan te spreken en de weg weet in de wereld van social media. Een enthousiaste professional die stevig in zijn schoenen staat… en vooral ook iemand die met veel plezier werkt in dit mooie vakgebied.

2B. Tot 13 keer meer sollicitaties door gebruik data
13:15 - 14:00
Antal Krootjes, Intelligence Group (BREAKOUT VOL)
Spreker
Antal Krootjes
Organisatie
Intelligence Group

Dat betere vacatureteksten, meer en betere sollicitanten opleveren wisten we al lang. Maar 13 keer zoveel? Data gedreven vacatureteksten zijn een geweldig wapen om de schaarste te lijf te gaan en het employer brand te bouwen. Door gebruik te maken van nieuwe online technologieën kun je nu vacatures scannen op wervingshaalbaarheid en krijg je real-time bruikbare tips om jouw vacaturetekst te verbeteren.

Over Antal Krootjes
Antal Krootjes is een gedreven marketing strateeg met de juiste kennis en Hands On mentaliteit om een merk te versterken en op gerichte wijze uit te dragen naar de doelgroep. Als sales dacht hij al vanuit de behoefte van de klant, als marketing-expert werd dat zijn vak. Met 15 jaar (internationale) ervaring in marketing en sales realiseerde hij mooie projecten en transities. Als Marketing Manager bij iG! is het zijn missie om iG! Europees op de kaart zetten als de #1 partij voor arbeidsmarktdata.

3B. Continuous Recruitment Improvement
14:05 - 14:50
Joris van den Beuken, Personato
Spreker
Joris van den Beuken
Organisatie
Personato

Verandering is de praktijk van alledag geworden. Dat geldt voor de arbeidsmarkt, evenals de wensen en verwachtingen van klanten en kandidaten. Verandering biedt ook veel mogelijkheden op het gebied van marketing of technologie.

Al deze veranderingen hebben veel impact op jouw recruitment processen en strategie. Het is cruciaal geworden om als bureau ontwikkelingsgericht te denken: het denken in termen van processen en transformatie in plaats van in eindbeelden. Maar hoe zorg je ervoor dat je als recruitmentbureau meebeweegt met alle ontwikkelingen? Hoe kun je je recruitment processen slimmer inrichten? Hoe zorg je voor een wendbare en efficiënte organisatie?

Joris van den Beuken, Chief Recruitment Officer bij Personato neemt je mee in alle veranderingen die zij hebben doorgevoerd om voortdurend hét verschil te kunnen maken in de zeer competitieve bureaumarkt.

Over Joris van den Beuken
Recruitment is zijn vak, vanaf het eerste uur. In 2006 afgestudeerd bij een recruitmentorganisatie en bij Personato doorontwikkeld tot Recruitment Vakidioot! Na 11 jaar recruitment vakmanschap opgebouwd te hebben is Joris in 2017 verkozen tot Most Influential Recruiter van Nederland en bij Personato aangesteld als Chief Recruitment Officer.

Personato behoort tot de landelijke top van Recruitment Agencies en lost vraagstukken op het gebied van personeelsinstroom voor opdrachtgevers op. Of het nu gaat om het vinden van de juiste professionals (W&S, Detachering, Interim), het optimaliseren van het gewenste werkgeversimago (Employer Branding), het meetbaar maken van recruitment of het optimaliseren van het recruitmentproces.

1C. How CCL cut costs and reduced its sourcing time by 50%
11:35 - 12:20
Jon Cox, CCL
Spreker
Jon Cox
Organisatie
CCL

In a highly competitve market time is of the essence, companies want to find the best candidates faster then their competitors. But just how do you win this war for talent? In this break-out session Jon Cox, Regional Director UK, Europe, Middle East at CCL, will show how CCL cut costs, reduced the time to source by 50% and beat the competition with Textkernel’s semantic search and matching technology, integrated into Bullhorn.

CCL is a pure play oil & gas recruitment business that has been around for 35 years.

About Jon Cox
Jon Cox is Director, UK, Europe, Middle East – Energy & Process Control Recruitment for CCL. Jon has 25 years' Staffing experience, joining PSD in the late 90s, progressing to Sales Director at Start, MD of Longbridge and now Regional Director at CCL Global. Jon has always innovated Recruitment Technology to select the best-candidates for the best-clients, including eLink, Microdec, Bond Adapt, Burning Glass, Bullhorn and Textkernel. Jon holds a Business Management degree from Brighton University, an MSc from the Politechnico di Torino, and in 2010 received the Association of Professional Staffing Companies (APSCo) Individual Contribution to Recruitment Award.

THIS BREAKOUT IS IN ENGLISH

2C. Sessie
13:15 - 14:00
Info volgt

Info volgt

2C. Hoe workflows duizenden uren besparen
13:15 - 14:00
Olfertjan Niemeijer, Independent Recruiters
Spreker
Olfertjan Niemeijer
Organisatie
Independent Recruiters

Independent Recruiters Groep is sinds 2003 gespecialiseerd in het bemiddelen en plaatsen van professionals in elk denkbaar vakgebied. In al die jaren is het bedrijf uitgegroeid tot een begrip in de recruitmentwereld. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze ruim 250 vacatures hebben uitstaan, 2.000 sollicitaties per maand ontvangen en meer dan 150.000 kandidaten in hun database hebben. Olfertjan Niemeijer laat in deze sessie zien hoe ze ondanks deze enorme aantallen het toch voor elkaar krijgen om met slimme geautomatiseerde workflows minstens 3200 uur per jaar te kunnen besparen, maar toch de tijd vinden om elke kandidaat persoonlijk te bedanken. Hierdoor blijft er tijd over voor wat echt belangrijk is: het recruiten van hoogwaardig personeel.

Over Olfertjan Niemeijer
In 2003 is Olfertjan gestart met Independent Recruiters, de basis van de Independent Recruiters Groep. In 1992 is hij tijdens zijn studie Bedrijfseconomie in de arbeidsbemiddeling terechtgekomen waarna Olfertjan na drie zeer succesvolle periodes bij drie verschillende werving- & selectiebureaus (Robert Half, Chalmers Brown en N&S) en een periode als HRM manager bij een ICT Venture Capitalist (Warp}) besloot om zelf te gaan ondernemen. Door zijn financiële achtergrond heeft Independent Recruiters zich vooral toegelegd op het bemiddelen van finance professionals, maar dankzij jarenlange ervaring is Independent Recruiters uitgegroeid tot een veelzijdige specialist.

3C. Meten, weten & verbeteren
14:05 - 14:50
Bastiaan Brans, OTYS (BREAKOUT BIJNA VOL)
Spreker
Bastiaan Brans
Organisatie
OTYS

Behaalt jouw organisatie haar recruitmentdoelstellingen of ben je nog in het proces deze te bepalen? In deze break-out sessie nemen we je mee in het proces vanaf het stellen van recruitmentdoelstellingen tot 'continuous improvement'. Hoe bepaal je jouw doelen, hoe zorg je ervoor dat deze 'meetbaar' worden, hoe identificeer je mogelijke verbeteringen en hoe weet je of deze wijzigingen ook echt de juiste stappen zijn?

In deze breakout hebben we het niet (alleen) over mooie theorieën, maar vooral over praktische handvatten om jouw recruitmentproces te verbeteren. Hoe tag je jouw uitingen met 'UTM tags', hoe pas je 'A/B Testing' toe, hoe meet je de doorlooptijd en efficiency van jouw recruitmentproces... maar vooral: hoe gebruik je dit om jouw proces te verbeteren. Een sessie vol energie, inspiratie en praktische tips, die jou hopelijk de volgende dag inspireren om mooie stappen te maken.


Over Bastiaan Brans
Zeg je OTYS, dan zeg je Bastiaan. Bastiaan is al ruim negen jaar werkzaam bij OTYS en heeft al meer dan tien jaar ervaring op het gebied van werving & selectie en recruitment systemen. Met recht kan dus gezegd worden dat hij geldt als één brok ervaring binnen het bedrijf. Bastiaan is begonnen als consultant bij OTYS en inmiddels bijna zes jaar werkzaam als Product Manager. In deze functie is hij verantwoordelijk voor nieuwe product releases, optimalisering en support van bestaande producten en de ontwikkeling van nieuwe producten. Is Bastiaan niet te bereiken op zijn kantoor in Veenendaal? Grote kans dat je hem in het Gelredome bij zijn favoriete club Vitesse kunt vinden!

1D. Wereldwijd werven met Programmatic Job Advertising
11:35 - 12:20
Arjan Spies, Fabory
Spreker
Arjan Spies
Organisatie
Fabory

Over Arjan Spies
Arjan is sinds 2 jaar verantwoordelijk voor Talent Acquisition binnen de Fabory Group, hiervoor heeft is hij binnen Fabory verantwoordelijk geweest voor Talent Management en L&D.

Na zijn periode bij de Koninklijke Marine is hij werkzaam geweest in diverse vakgebieden zoals Sales, Customer Service en Supply Chain binnen Fabory en andere organisaties. Arjan wordt vrolijk van 2 percentages momenteel en die zijn 2% en 80%, en waar die voor staan dat wil die je graag zelf vertellen.

2D. Effectievere online recruitment marketing
13:15 - 14:00
Maarten Fekkers, Altran (BREAKOUT VOL)
Spreker
Maarten Fekkers
Organisatie
Altran

Maarten Fekkers (Head of Talent Acquisition bij Altran) wordt door Anouk Kon (Recruitment Evangelist bij Indeed) geïnterviewd over hoe hij online recruitment marketing bij Altran het afgelopen jaar heeft geoptimaliseerd met behulp van inzichten uit recruitment-data en analytics.

Maarten en Anouk laten je zien hoe je een slimme recruitment marketingstrategie ontwikkelt. Je leert onder andere hoe je inbound recruitment-kanalen voor je laat werken en vacature-content inzet om de juiste kandidaten aan te trekken, ook als die jou als werkgever nog niet kennen.

Over Maarten Fekkers
Maarten Fekkers is Head of Talent Acquisition bij Altran Nederland, wereldwijd leider op het gebied van innovatie en hightech engineering consulting. Dagelijks werkt hij aan verandering: in carrières van mensen, in groeipotentieel en in de effectiviteit van recruitment. Maarten benadert recruitment met een analytische en conceptmatige werkwijze. Deze aanpak resulteert in duidelijke inzichten voor een succesvolle wervingsstrategie, die direct uitvoerbaar is. Hij heeft een achtergrond in IT-recruitment, politieke campagnes en boardroom advies.

3D. Datamining voor resultaatgerichte wervingsstrategieën
14:05 - 14:50
Anouk Kon, Indeed
Spreker
Anouk Kon
Organisatie
Indeed

Met enorme hoeveelheden data binnen handbereik is het de kunst om te ontdekken welke data je het beste kunt gebruiken en hoe je deze kunt inzetten in je recruitmentstrategie. Ontdek in deze sessie hoe je gebruik kunt maken van de 6 terabytes aan data die Indeed dagelijks verzamelt om inzicht te krijgen in de marktomstandigheden in jouw wervingsgebieden, hoe je het doet ten opzichte van de concurrentie en hoe je click data kun benutten om de recruitment ROI te maximaliseren.

Over Anouk Kon
Als Recruitment Evangelist in het Indeed Employer Insights team, combineert Anouk Kon de data van het Indeed platform met trendanalyses. Ze helpt werkgevers met het beter begrijpen van online zoekgedrag en het optimaliseren van hun recruitmentstrategie en -processen. Anouk heeft bijna 10 jaar ervaring in recruitment, employer branding en marketing en een MBA van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

1E. 24/7 persoonlijke recruitment: forget it! Join chatbot
11:35 - 12:20
Jan van Dijk, Octas (BREAKOUT VOL)
Spreker
Jan van Dijk
Organisatie
Octas

36% van de werkzoekenden chat buiten kantooruren. De virtuele recruitment assistent Eva van Joboti beantwoordt volledig geautomatiseerd 24/7 vragen van kandidaten op de website van Detacheringsbureau Octas. Daarnaast stelt Eva Octas in staat om rijkere profielen op te bouwen. Het resultaat: een verhoogde candidate experience én conversie. De komst van Artificiële Intelligentie is een nieuwe stap in robotisering van het recruitmentproces. Toekomstmuziek of een must? Leer in deze break-out alles over de mogelijkheden en toepassing van chatbots binnen jouw organisatie en laat je inspireren.

Over Jan van Dijk
Jan is sinds 1999 actief enthousiasteling als het gaat over recruitment, marketing en de laatste jaren alle vormen van techniek. Sterker nog, hij zet dat enthousiasme sinds 2004 om in klinkende resultaten met zijn in de financiële sector gespecialiseerde detacheringsbureau Octas. Als Directeur en ondernemer test hij graag de nieuwste tools, gelooft hij in nieuwe technieken, maar belt hij het liefst nog uit zijn kaartenbak. Zolang de methodiek de klant dient en het resultaat voorop staat.

2E. Creëer hogere betrokkenheid in je referral programma
13:15 - 14:00
Julien Moncalvo, Baxter Healthcare (BREAKOUT BIJNA VOL)
Spreker
Julien Moncalvo
Organisatie
Baxter Healthcare

Hoe zorg je ervoor dat het referral programma niet indut? Medewerkers betrokken maken en houden is een van de grootste uitdagingen voor elk employee referral programma. Zonder deelnemers geen referrals... In deze presentatie worden de best practices gedeeld om medewerkers maximaal betrokken te houden m.h.v. nieuwe beloningsystemen, social advocacy en directe feedback technieken.

About Julien Moncalvo
Julien Moncalvo is an expert in HR technologies based in Zurich, Switzerland. Since 2005, he has implemented or improved HR processes/systems globally and across multiple industries. He currently works at Baxter Healthcare in Talent Acquisition.

THIS SESSION WILL BE IN ENGLISH

3E. Data, dé basis voor jouw succesvolle recruitmentstrategie
14:05 - 14:50
Peter Woudenberg, Minescape (BREAKOUT VOL)
Spreker
Peter Woudenberg
Organisatie
Minescape

Data; een breed begrip met vele mogelijkheden. Weet jij hoe je data goed inzet om je recruitmentstrategie succesvol te maken? Hoe bereik je jouw kandidaten door middel van inspireren, activeren, verleiden en te binden?

Data biedt inzicht in de Candidate Journey, het gedrag van je doelgroep. Dit is essentieel voor het optimaliseren van jouw recruitmentstrategie. Hoe verzamel je data, waar haal je het vandaan en hoe ga je er vervolgens mee om?

Tijdens deze break-out neemt Peter je mee in hoe jij jouw recruitmentstrategie, binnen de gehele Candidate Journey, op basis van data kunt opzetten en optimaliseren.

Over Peter Woudenberg
Peter is Digital Marketing Manager bij Minescape verantwoordelijk voor de kwaliteit en doorontwikkeling van de online marketing diensten en producten. Hij heeft ruim 10 jaar ervaring op het gebied van online marketing. Peter adviseert klanten op strategisch niveau over hoe zij online marketing optimaal kunnen inzetten in hun recruitmentproces.

1F. Meer 'hires' door een actievere rol van lijnmanagement
11:35 - 12:20
Jeroen Snip, VMI Group (BREAKOUT VOL)
Spreker
Jeroen Snip
Organisatie
VMI Group

Voor elke organisatie, ongeacht de omvang en het werkveld, is het cruciaal om de beste kandidaten te werven. Vrijwel elke organisatie is op zoek naar kwalitatief hoogwaardige medewerkers in een snel krapper wordende arbeidsmarkt. Het is echter interessant om te zien, dat de meeste organisaties nog steeds leunen op HR en recruiters om hen de beste kandidaten aan te leveren. VMI Group koos voor een nauwere samenwerking tussen recruitment en lijnmanagement en implementeerde Emply Hire, dat resulteerde in een actievere rol van lijnmanagement in het recruitmentproces met kortere doorlooptijden, minder kosten, hogere interne klanttevredenheid en betere aannames.

Over Jeroen Snip
Met een jarenlange achtergrond als recruiter bij Unique en USG heeft Jeroen Snip in 2015 een overstap gemaakt naar de corporate sector, waar hij nu werkzaam is als corporate recruiter bij VMI Group. Jeroen is gespecialiseerd in de werving van moeilijk vindbare IT en Tech-profielen en traint andere recruiters in sourcing via Linkedin en Boolean-search.

VMI Group ontwikkelt, produceert, verkoopt en installeert wereldwijd machines voor banden, rubber, blik, persoonlijke verzorging en farmacie.

2F. Rethinking HR: een end-to-end digitaal proces
13:15 - 14:00
Purdey
Spreker
Volgt z.s.m.
Organisatie
Purdey

Technologische HR innovaties hebben een ongeziene vlucht genomen. Binnen afzienbare tijd zal HR digitaal dan ook de norm worden. Nederlands Modemerk Purdey is voorloper op dit gebied door hun tijdsintensieve HR-proces volledig te digitaliseren met de software oplossingen van HROffice. Leer in deze sessie alles over het nieuwe HR-proces van Purdey en ontdek hoe de gemaakte keuzes hebben geleidt tot vereenvoudiging en kostenvermindering.

3F. Predictive recruitment: feit of fabel?
14:05 - 14:50
Martijn Smit, Adver-Online
Spreker
Martijn Smit
Organisatie
Adver-Online

Welke online mediakanalen zet u in om de juiste doelgroep te bereiken? Weet u zeker dat een geschikte kandidaat zich daar bevindt? En hoe presteert het mediakanaal? Deze vragen zijn van wezenlijk belang voor een succesvolle recruitmentcampagne.

Ontdek tijdens deze sessie hoe het moederbedrijf van HROffice, HR Mediabureau Adver-Online, 15 jaar kennis en ervaring wist te combineren met performance data van 100.000+ recruitment campagnes en social media om antwoord te geven op deze vragen. Het resultaat? Een e-recruitment platform die zonder account toegang geeft tot ruim 300 digitale adverteermogelijkheden.

Daarnaast gaat Martijn ook in op het belang van flexibiliteit in je HR proces door gebruik te maken van SaaS. Wij geloven in SaaS en werken alleen met de beste software oplossingen. Voor de mensen die denken wat is SaaS, dat is software as a service. SaaS zorgt ervoor dat je elk mogelijk HR proces kan digitaliseren en automatiseren door een stuk “Best of breed” software in je proces te prikken. Door in te zetten op een "best of breed" SaaS strategie ben je ervan verzekerd dat je altijd met de beste en voor u de meest toepasbare technologie werkt.

Over de spreker
Een break-out waarbij Martijn Smit je van begin tot eind weet te boeien en je meeneemt in zijn verhaal. Met al ruim 20 jaar ervaring in de wereld van Recruitment weet hij als geen ander hoe hij organisaties kan helpen online de gewenste doelgroep te bereiken, conversies (sollicitaties) te realiseren en hun employer brand te versterken. De bedenker van creatieve concepten om de beste kandidaten aan te trekken!

1G. Hoe Timing A.I. inzet om kans op baan te vergroten
11:35 - 12:20
Janet Remmerswaal, Timing (BREAKOUT VOL)
Spreker
Janet Remmerswaal
Organisatie
Timing

90 procent solliciteert tegenwoordig online. Deze verschuiving levert problemen op voor lager opgeleiden. Zij hebben niet voldoende digitale vaardigheden om succesvol te solliciteren. In deze sessie bespreekt Janet Remmerswaal van uitzendorganisatie Timing hoe zij een intelligente chatbot live heeft gebracht die 24/7 hulp biedt bij het solliciteren. Het unieke is dat de chatbot gebruikt maakt van cognitieve vaardigheden (artificiële intelligentie). Door de interactie kan het systeem steeds slimmer verbanden leggen tussen alle beschikbare data. Dit levert antwoorden op die op iemands persoonlijke situatie en vraag zijn toegesneden, waardoor laagopgeleide flexkrachten hun baankansen vergroten.

Over Janet Remmerswaal
Janet Remmerswaal is 12 jaar werkzaam bij uitzendorganisatie Timing. Hier is zij continu bezig met het verbeteren van de dienstverlening voor klanten en flexkrachten. Zij en haar team zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van diverse optimalisatie- en innovatieprojecten binnen Timing.

2G. Breaking! De opkomst van de digitale uitzendbureaus
13:15 - 14:00
Tim van Hattem, Bullhorn (BREAKOUT VOL)
Spreker
Tim van Hattem
Organisatie
Bullhorn

Vele branches gingen ons recruiters al voor. Kranten, elektronicazaken, boekenwinkels, reisbureaus en zelfs taxibedrijven; allemaal vertrokken ze meer en meer uit de straat richting daar waar de strijd om de consument écht gewonnen wordt: online. Maar deze bedrijven zijn voor een groot deel e-tailers, dat is wel even anders dan een uitzendbureau of detacheringsbedrijf, zouden traditionele recruiters kunnen denken. O ja? En wat nu als we stellen dat een kandidaat ook een klant is? Dat de kandidaat evengoed moet en wil worden verleid? Tim van Hattem neemt je mee in de wereld van digitale disruptie in de uitzendbranche.

Over Tim van Hattem
Tim van Hattem is 35 jaar, studeerde Technische Bedrijfskunde aan de TH Rijswijk en werkte meer dan 10 jaar in de detacheringsbranche. Met die ervaring in de tas adviseert Tim in zijn rol als Recruitment Innovation Expert voor Bullhorn, met name de top van bedrijven binnen arbeidsbemiddeling en consultancy. Vraagstukken die dergelijke partijen hebben omtrent het slim en innovatief inrichten van hun core business en front-office probeert Tim in samenwerking met hen te tackelen door de inzet van de oplossingen van Connexys en Bullhorn.

3G. Hoe AI de candidate experience gaat transformeren
14:05 - 14:50
Timo Meijrink, Bullhorn & René Bolier, OnRecruit (BREAKOUT VOL)
Sprekers
Timo Meijrink & René Bolier
Organisatie
Bullhorn & OnRecruit

Het creëren van de onderscheidende kandidaat ervaring begint al op het moment van het uitzetten van de vacature, elk touchpoint telt. Hoe kun je kandidaten met behulp van slimme technologie beïnvloeden en ze een unieke belevenis bieden? Met de candidate experience als uitgangspunt, jezelf onderscheiden in een generaliserende markt? Tijdens deze sessie nemen Timo en René je mee in hoe jij jouw candidate journey kunt optimaliseren met de inzet van innovatie, Artifical Intelligence en Machine learning.

Over Timo Meijrink & René Bolier
Timo Meijrink is zijn carrière begonnen als ontwikkelaar bij Bullhorn. Met deze ervaring adviseert Timo in zijn rol als Sales Engineer voor Bullhorn, een grote verscheidenheid aan organisaties, van start-ups tot gevestigde multinationals.

Door de inzet van de oplossingen van Connexys en Bullhorn probeert Timo deze organisaties te begeleiden om hun recruitment processen slimmer in te richten en zodoende hun lange termijn strategische doelen te behalen.

René Bolier helpt graag mensen en teams met het verbeteren van hun business en leven. Hij is co-founder van OnRecruit, een wereldwijd tech bedrijf dat werkgevers en recruitment bedrijven helpt meer jobs sneller in te vullen via online, door ze te helpen digitaal volwassen te worden. Hij spreekt op in-house en publieke events over ontwikkelingen in online recruitment marketing, recruitment tech, hr tech etc. Verder is René gek op fitness, poker, reizen, fotografie, fantastisch eten en last but not least; nieuwe mensen ontmoeten.

1H. Geïntegreerde recruitment aanpak maakt Luba succesvol
11:35 - 12:20
Johan Doornenbal, Luba Groep
Spreker
Johan Doornenbal
Organisatie
Luba Groep

Tegenwoordig zijn er enorm veel mogelijkheden in de recruitment met allerlei online toepassingen. Vaak moeten deze losse ‘tools’ samen de oplossing vormen, echter de praktijk is dat dit tegenvalt. De koppelingen en integraties werken niet optimaal en is de ketting dus zo sterk als de zwakste schakel.

Reden voor Luba om te kiezen voor een geïntegreerde recruitment aanpak, een complete oplossing voor recruitment marketing, de recruitment sites, vacature- en kandidaat beheer, integratie met de backoffice (Flexservice) en nog veel meer. Het hele recruitment proces is door te meten en levert veel inzichten op voor verdere efficiency verbetering. Johan Doornenbal vertelt hoe Luba Uitzendgroep hier intensief aan heeft gewerkt, wat de behaalde successen zijn en hoe dit zijn organisatie helpt om sneller te groeien.

Over Johan Doornenbal
Johan is Algemeen Directeur van Luba Groep, waar Luba uitzendbureau toe behoort. Luba gelooft in persoonlijk èn digitaal. Opgericht in 1968 en nog steeds alive and kicking.

2H. High volume recruiting in Tech
13:15 - 14:00
Tim Boerakker, Ingenico
Spreker
Tim Boerakker
Organisatie
Ingenico

Tim Boerakker, Head of Workforce management bij Ingenico, zal uiteen zetten hoe zij veel Tech talenten weet te vinden in een krappe arbeidsmarkt.

Ingenico Group is wereldwijd toonaangevend in probleemloos betalen. Het bedrijf levert een end-to-end betaaloplossing die bedrijven in staat stelt te verkopen via alle kanalen: in de winkel, online en via mobiel. Dankzij meer dan 35 jaar ervaring in de betaalindustrie en zijn marktleidende betaaloplossingen is Ingenico de betrouwbare betaalpartner voor alle belangrijke banken en 70 procent van de toonaangevende retailers wereldwijd.

3H. Betekenis nieuwe regelgeving GDPR voor recruitment
14:05 - 14:50
Harm Voogt, Validata Group (CV-OK)
Spreker
Harm Voogt
Organisatie
Validata Group (CV-OK)

Op 28 mei 2018 gaat de Europese Algemene Verordering Gegevensbescherming (AVG) van kracht en komt de Wet Bescherming Persoonsgegevens (Wbp) te vervallen. De rode draad van de nieuwe wetgeving (ook wel ‘GDPR’) is dat de individu, van wie de persoonsgegevens verwerkt worden, veel meer rechten krijgt. Om hieraan te kunnen voldoen dienen bedrijven de manier waarop zij omgaan met persoonsgegevens te herzien, beter vast te leggen, beter te beveiligen en hier ook veel transparanter over zijn.

Bij het screenen van medewerkers worden in grote getalle persoonsgegevens verwerkt. En dat in een fase waarin de persoon nog niet in dienst is getreden. Waar vraagt de nieuwe AVG? Op welke manier dien je, bij het screenen van medewerkers, te voldoen aan de nieuwe eisen? Hoe zorg je dat dit in praktische zin geborgd wordt? En wat is het risico als je dit niet doet?

Over Harm Voogt
Harm Voogt is CEO van Validata Group, waar CV-OK onderdeel van uitmaakt. In een informatieve sessie behandelt Voogt de nieuwe AVG in het licht van het screenen van medewerkers.

Programma onder voorbehoud van wijzigingen.