Programma

Het programma van het Recruitment Tech Event 2018, dat op donderdag 22 november 2018 plaatsvindt in Utrecht, vind je hieronder. 22 november ook aanwezig zijn? Wacht dan niet te lang, want de laatste kaarten zijn nu in de verkoop en het event is altijd uitverkocht geweest.

10:00
10:10
10:20
10:30
10:40
10:50
11:00
11:10
11:20
11:30
11:40
11:50
12:00
12:10
12:20
12:30
12:40
12:50
13:00
13:10
13:20
13:30
13:40
13:50
14:00
14:10
14:20
14:30
14:40
14:50
15:00
15:10
15:20
15:30
15:40
15:50
16:00
16:10
16:20
16:30
16:40
16:50
17:00
17:10
17:20
17:30
17:40
17:50
18:00
23. Perserij (Grote zaal)
Bekijk het programma in de grote zaal 23: Perserij
23. Perserij (Grote zaal)
23. Perserij (Grote zaal)
Inloop
10:00 - 10:30

Plenaire opening
10:30 - 10:40
Spreker
Heleen Stoevelaar
Organisatie
Dagvoorzitter

Opening door dagvoorzitter Heleen Stoevelaar. Heleen Stoevelaar treedt vaker op als dagvoorzitter, maar is vooral ook vakgenoot.

Over Heleen Stoevelaar
Heleen Stoevelaar is een ervaren recruitment manager en sinds 2008 betrokken bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie in de rol van docent en als dagvoorzitter bij verschillende evenementen die de Academie organiseert.

Zij begon in 2000 haar carrière bij een grote landelijke uitzendorganisatie waar zij eind 2002 Tempo-Team @Office samen met enkele collega’s introduceerde, een virtuele uitzendvestiging. In 2004 maakte zij de overstap naar een internationale werving en selectie organisatie waar zij in haar laatste functie als Manager verantwoordelijk was voor recruitment uitsluitend voor commercieel personeel voor noord-, oost- en midden Nederland. Van 2008 tot 2015 was zij eigenaar van Best Selector waar zij in haar rol als interim recruitment manager voor verschillende opdrachtgevers heeft gewerkt.

Van 2015 tot en met 2018 was zij Manager Recruitment & Arbeidsmarktcommunicatie bij Conclusion, een grote veelzijdige IT dienstverlener. Sinds 1 juni is Heleen weer eigenaar van Best Selector en The Referral Company. Zij houdt ervan om pragmatisch en resultaatgericht lange termijn resultaten te boeken voor de recruitmentafdeling.

Recruitment tech trends in near and far future
10:40 - 11:05
Hung Lee, Workshape.io & Recruiting Brainfood
Spreker
Hung Lee
Organisatie
Workshape.io & Recruiting Brainfood

In this keynote Hung Lee will tell us what the key recruitment tech trends are in near and far future. What innovative recruitment tooling will change the way we recruit forever?

With his weekly newsletter 'Recruiting Brainfood' Hung keeps recruiters worldwide updated on the world of recruiting technology. At the fourth Recruitment Tech Event Hung will give us a live preview what we can expect in the future.

About Hung Lee
Hung Lee is the founder of WorkShape.io - the revolutionary recruiting platform for Software engineers. He is an industry professional with over 15 years experience as an agency recruiter, Recruitment manager, Internal Head of Talent, recruitment trainer and strategic advisor for rapid growth businesses in the London Tech Startup scene. Now CEO of an award winning online recruiting platform WorkShape.io, Hung has been at the forefront in developing and promoting new ways in which companies can connect to talent. Hung lives and works in London.

How tech contributes to Danone’s candidate experience
11:05 - 11:30
Koos Wurzer, Danone
Spreker
Koos Wurzer
Organisaties
Danone

In gesprek met dagvoorzitter Heleen Stoevelaar vertelt Koos Wurzer hoe Danone werkt aan een optimnale candidate experience en hoe tooling hieraan bijdragen.

Over Koos Wurzer
Koos Wurzer is Global Employer Branding en Candidate Experience Manager bij Danone. Vanuit Parijs is hij wereldwijd verantwoordelijk voor de ontwikkeling, begeleiding en ondersteuning van de implementatie en lokale activering van het Danone Employer Brand. Hij leidt ook de wereldwijde digitale strategie, van corporate website tot social & professionele media-activatie en houdt toezicht op de wereldwijde prestaties van branding & sourcing activiteiten. Zijn passie is het creëren van een optimale candidate experience, in lijn met de belofte en waarden van Danone.

1A. Waar wacht je nog op? Overtuig die kandidaten NU!
11:35 - 12:20
Paul Wilkens, RecruitNow
Spreker
Paul Wilkens
Organisatie
RecruitNow

De Nederlandse economie floreert. Bedrijven investeren meer en willen groeien. In 2019 gaan we voor het eerst door de magische grens van 10 miljoen banen. Nog nooit eerder waren er zoveel vacatures beschikbaar. Ambitieuze groeiplannen stagneren door een tekort aan geschikt personeel. Toch zijn organisaties vaak niet in staat om hun plannen voor recruitment om te zetten in daden en schromen zij om de juiste middelen in te zetten.

Tijdens deze sessie neemt Paul Wilkens, COO van RecruitNow, je mee in een verhaal hoe spraakmakende grote merken en organisaties hier mee omgaan, succesvol zijn of jammerlijk falen. Deze learnings zijn uitermate goed toe te passen op onze lokale recruitmentbranche. De knikkers zijn wel anders, maar het spel lijkt hetzelfde.

Over Paul Wilkens
Paul Wilkens was van 1994 tot 2009 directeur van Samsung Electronics Benelux Mobile. In die periode groeide Samsung uit tot absolute marktleider in de Benelux. Daarna was hij bij uiteenlopende bedrijven in B2B, retail, e-tail en publishing betrokken als transitiemanager voor online. Paul versterkt sinds 2017 de directie van RecruitNow als COO en als compagnon van oprichter CEO André Polderman.

Lunch, powered by Indeed & RecruitNow
12:20 - 13:15

Onder het genot van een heerlijke lunch demo's bekijken op de Expo&Demo-vloer en bijpraten met vakgenoten.

2A. Ontcijfer de ROI: data gebruiken om het maximale uit uw recruitmentstrategie te halen
13:15 - 14:00
Anouk Kon, Indeed
Spreker
Anouk Kon
Organisatie
Indeed

Meten is weten. Heeft u voldoende inzicht in de opbrengsten van uw recruitmentstrategie? Een goed overzicht geeft uw zoektocht naar het juiste talent een boost en helpt u een effectief systeem voor uw bedrijfsbehoeften te creëren.

In deze break out sessie, verzorgd door Anouk Kon, Recruitment Evangelist Benelux bij Indeed, leert u onder andere:
- Uw sources of hire te definiëren en te zien waar uw geld het beste wordt besteed;
- De juiste kandidaten te bereiken met een op maat gemaakte inbound recruitment strategie;
- Te denken als een CFO bij het meten van het rendement van elke wervingsbron.

Over Anouk Kon
Als Recruitment Evangelist Benelux in het Indeed Employer Insights team, combineert Anouk Kon de data van het Indeed platform met trendanalyses. Ze helpt werkgevers met het beter begrijpen van online zoekgedrag en het optimaliseren van hun recruitmentstrategie en -processen. Anouk heeft bijna 10 jaar ervaring in recruitment, employer branding en marketing en een MBA van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

3A. Nominaties Recruitment Tech Awards
14:05 - 14:50
Pitches van de genomineerden

De genomineerden voor de Recruitment Tech Awards 2018 pitchen hun tooling of case in deze breakout. Wat maakt hun tooling of case innovatief en onderscheidend dat het de Recruitment Tech Award 2018 moet winnen?

Pauze op Expo&Demo-vloer
14:50 - 15:30

Geniet van een hapje en een drankje, bekijk de nieuwste demo's op de Expo&Demo-vloer en praat bij met vakgenoten. DJ Mark zorgt met relaxte beats voor de muzikale omlijsting.

Plenaire afsluiting
15:30 - 15:45

Afsluitende plenaire sessie met een keynote en de uitreiking van de Recruitment Tech Awards 2017.

Uitreiking Recruitment Tech Awards 2017
15:45 - 16:00

De uitreiking van de Recruitment Tech Awards 2017. Wie volgen USG People en Recruitz.io op als het gaat om Best tooling en Best case op het gebied van recruitmenttechnologie in Nederland in 2017? Juryvoorzitter Marieke van Heek maakt de winnaars bekend en reikt de awards uit.

Hoe technologie werk voorgoed gaat veranderen
16:00 - 16:30
Deborah Nas, TU Delft & Ondernemer
Spreker
Deborah Nas
Organisatie
TU Delft & Ondernemer

Nieuwe technologieën scheppen ongekende nieuwe mogelijkheden. Ondanks de voordelen die innovaties kunnen brengen, omarmt echter niet iedere organisatie direct deze nieuwe mogelijkheden.

Ontdek in deze afsluitende keynote waarom we vaak weerstand hebben tegen innovaties en hoe nieuwe technologieën zoals Artificial Intelligence, Blockchain en Robotica de manier waarop we werken voorgoed gaan veranderen.

Over Deborah Nas
Deborah Nas is ondernemer en hoogleraar aan de TU Delft. Zij studeerde Industrieel Ontwerpen in Delft, waarna ze bij Philips en KPN innovatieprojecten opzette in binnen- en buitenland. Al meer dan 15 jaar helpt ze organisaties zoals Philips, Heineken, Unilever, LeasePlan, Ziggo, het Nederlands Forensisch Instituut en gemeentes met vernieuwing. Ze specialiseert zich in het bepalen van nieuwe groeirichtingen, het verzinnen van nieuwe producten en diensten en het transformeren van organisaties. Als bestuurder van Cre8, een sociale onderneming in design en ‘urban manufacturing’, experimenteert ze met nieuwe businessmodellen voor een betere wereld.

Sinds enkele jaren is deze veelgevraagde spreker deeltijdprofessor ‘Strategic design for technology-based innovation’ bij Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft. Hier houdt zij zich bezig met strategische vraagstukken omtrent nieuwe technologieën. Denk aan vragen als: In welke markten zal een specifieke nieuwe technologie het eerst worden toegepast? Hoe verandert het bestaande businessmodellen? Welke nieuwe producten en diensten maakt het mogelijk? Hoe ziet de roadmap eruit? Welke latente behoeften kunnen worden geadresseerd?

(Foto Deborah Nas: Willam Rutten)

Demo's & Drinks, powered by Indeed
16:30 - 17:30

Nagenieten van en -praten over het Recruitment Tech Event 2018 met een lekker drankje en hapje tijdens Demo's & Drinks. In de pitch corner pitchen partners een innovatieve oplossing en je kunt demo's bekijken op de demo desks van de partners.

DJ Mark zorgt ook tijdens de netwerkborrel voor de juiste beats.

21. Jutekelder
Bekijk het programma in zaal 21. Jutekelder
21. Jutekelder
21. Jutekelder
1B. How to catch a unicorn?
11:35 - 12:20
Jojanneke Meewis-Strijbos (ASML) & Geert-Jan Baltus (Publicis One)
Sprekers
Jojanneke Meewis - Strijbos & Geert-Jan Baltus
Organisaties
ASML & Publicis One

Digitaal biedt enorme kansen om relaties te bouwen met potentieel talent. Dat weet iedereen. Maar digitalisering zorgt ook voor fragmentatie. Het efficiënt en effectief bereiken van doelgroepen met communicatiecampagnes wordt steeds uitdagender. Vooral als je doelgroep de meest ‘bejaagde’ doelgroep van de corporate wereld is; software developers trekken letterlijk een schild op tegen arbeidsmarktcommunicatie. ASML zet ingenieuze datascience in om onder deze ‘onmogelijke’ doelgroep wereldwijd aan hun employer brand te bouwen. Jojanneke Meewis-Strijbos van ASML en strateeg Geert-Jan Baltus van Publicis One leggen uit hoe ze dit doen.

Over Jojanneke Meewis-Strijbos
Jojanneke Meewis-Strijbos (40, Limburgse, getrouwd en 2 dochters) werkt al 11 jaar bij ASML. Na corporate communicatie heeft ze zich zes jaar als senior specialist gericht op arbeidsmarktcommunicatie. Sinds 2016 is ze verantwoordelijk voor het Europese recruitment-marketing & employer branding team dat bestaat uit tien medewerkers. ASML werft technische engineers, natuur- & wiskundigen en bovenal software developers en architecten.

Over Geert-Jan Baltus
Geert-Jan Baltus is Strategy Director bij Publicis One, het derde grootste wereldwijde communicatienetwerk waar in multidisciplinaire teams gewerkt wordt aan geïntegreerde creatieve marketing- en technologie oplossingen.

2B. Succesvolle zoektocht naar honderden beveiligers
13:15 - 14:00
Lonneke Schagen & Kim Thomas, Securitas
Spreker
Organisatie

In de media is het schrijnende tekort aan beveiligers in Nederland een veelbesproken onderwerp. Een uitdaging wat ook onvermijdelijk aan de orde is bij Securitas, een van de grootste beveiligingsbedrijven ter wereld. Hoe vindt Securitas voldoende beveiligers om de groeiambities waar te maken in de huidige krappe arbeidsmarkt? Dat was de hamvraag voor Lonneke Schagen (Manager recruitment en arbeidsmarktstrategie) en Kim Thomas (Coördinator Recruitment) bij Securitas.

Tijdens deze sessie gaan Lonneke en Kim in op hoe zij buiten de gebaande paden op zoek zijn gegaan naar een creatieve oplossing om de latente doelgroep te bereiken, raken én activeren middels een creatieve wervingscampagne. Ze vertellen waarom en hoe Securitas verder keek dan enkel de ‘actief werkzoekenden’ doelgroep, wat zij hebben geleerd en hoe jij dit ook kan toepassen in de praktijk, ook als je in een andere branche werkzaam bent.

Over Lonneke Schagen
Lonneke is haar carrière 20 jaar geleden gestart bij Vitae. Vervolgens heeft zij haar eigen bureau met HR-oplossingen voor het MKB gehad, De Personeelsmanager. Na 9 jaar is zij in loondienst gegaan bij Timing in de rol van regiomanager en sinds januari dit jaar is zij werkzaam als Manager Recruitment en arbeidsmarktstrategie bij Securitas. Samen met haar team heeft zij de uitdaging het grote aantal vacatures te vervullen en Securitas als aantrekkelijke werkgever in de markt te zetten.

Over Kim Thomas
Kim is in 2002 haar carrière gestart in de marketing en heeft in 2010 de overstap naar recruitment gemaakt. In 2011 is zij begonnen bij Trigion en heeft in 2015 de overstap naar Securitas gemaakt, waar zij als Coördinator Recruitment verantwoordelijk is voor het vervullen van de staf en management vacatures. Samen met Lonneke pakt zij diverse projecten op, waaronder de ontwikkeling van de werken-bij site, het implementeren van een nieuw ATS en het uitrollen van creatieve wervingscampagnes ten behoeve van nieuw personeel.

2C. Sessie
13:15 - 14:00
Info volgt

Info volgt

3B. Slimme data; bouwstenen in nieuwe koers Personato
14:05 - 14:50
Personato
Sprekers
Jeroen Heijligers en Mykel Kusters
Organisatie
Personato

Tijdens deze break- out willen we de deelnemers meenemen in hoe Personato de afgelopen jaren (slimme) data heeft weten te omarmen in de bedrijfsfilosofie. Hoe hebben we dit aangepakt? Waarom was het nodig? Wat betekent dit voor je cultuur? én wat heeft uiteindelijk de klant of kandidaat hieraan?

Vanuit bedrijfskundig oogpunt willen we de deelnemers op een luchtige manier meenemen in deze weg en ook laten zien wat we hiervan geleerd hebben. Veranderen doet pijn...

Over Mykel Kusters
Mykel Kusters is Financieel Directeur bij Personato. Hij heeft een achtergrond als RA (Nyenrode) en is ruim 13 jaar werkzaam geweest binnen de Accountancy. Mykel is nu ruim 4 jaar financieel eindverantwoordelijke bij Personato en is vooral geïnteresseerd in het verhaal achter de cijfers.

Over Jeroen Heijligers
Van stagiaire naar Algemeen Directeur. Ruim 8 jaar zelf midden in het werkveld gestaan als (Managing) Consultant en via een tussenstap als Commercieel Directeur nu ruim 3 jaar Algemeen Directeur van Personato.

24. Meelzolder
Bekijk het programma in zaal 24. Meelzolder
24. Meelzolder
24. Meelzolder
1C. NN Group, bouwen aan een sterk werkgeversmerk
11:35 - 12:20
Hugo van Zelm van Eldik, NN Group

Uit onderzoek blijkt dat het merk NN hoog scoort als het gaat om naamsbekendheid, maar minder hoog qua populariteit. Dit komt mede doordat wij een aantal jaren niet zichtbaar zijn geweest op de arbeidsmarkt en ook de kredietcrisis heeft de nodige impact gehad. Ons doel is om Employer of Choice te worden. Om dit te bereiken willen we meer van onszelf laten zien aan de voor ons belangrijkste wervingsdoelgroepen.

NN stelt zich tot doel om klanten financiële zekerheid voor de toekomst te bieden. Het draait daarbij om mensen & vertrouwen. Om dit doel te bereiken wordt er bij NN gewerkt vanuit een drietal kernwaarden die zijn geformuleerd in: Living our Values.

Na het bepalen van de Employee Value Proposition van NN Group zijn we gestart om het werkgeversmerk NN en de onderliggende waarden ook matchbaar te maken voor geïnteresseerde werkzoekenden.

Take aways:

A. bepalen van de kernwaarden: living our values
B. nieuwe doelgroepsegmentatie voor een financieel dienstverlener in een volledig digitale wereld
C. wat merkt NN group van de schaarste op de arbeidsmarkt en hoe proberen we daar op in te spelen
D. matchbaar maken van onze company values
E. wervingsresultaten (kpi's)

Over Hugo van Zelm van Eldik
Hugo van Zelm van Eldik is Principal Recruiter bij NN Group en in dienst sinds 2010. Zijn aandachtsgebied richt zich op de IT gerelateerde functies. Daarnaast houdt Hugo zich samen met zijn team bezig met Employer Branding van NN Group in NL.Het team van Hugo bestaat in totaal uit 10 recruiters. Zelf is Hugo als Principal Recruiter verantwoordelijk voor IT. Het team bestaat verder onder andere uit een stage coördinator, graduate recruiter, arbeidsmarktcommunicatie, PMO recruitment, employer branding en 1,5 FTE support.

2C. Real time recruitment: het toenemende belang van video
13:15 - 14:00
Bastiaan Brans, OTYS Recruiting Technology
Spreker
Bastiaan Brans
Organisatie
OTYS Recruiting Technology

Het gebruik van video in ons leven neemt een steeds belangrijkere rol in. Op een laagdrempelige manier is het mogelijk om elkaar face-to-face te zien, ongeacht waar je bent. Met het oog op de toenemende schaarste op de arbeidsmarkt moeten bedrijven steeds flexibeler zijn naar de weinige vrije kandidaten die er zijn. Video kan hierdoor hét stukje techniek zijn die ervoor zorgt dat er razendsnel contact wordt gelegd, zonder dat de visuele charme van de eerste indruk verloren gaat. Het is daarom niet gek dat het gebruik van video in recruitment steeds populairder wordt en meer dan ooit wordt ingezet.

In deze break-out sessie laat Bastiaan je zien hoe het inzetten van video vanuit een ATS je leven als recruiter kan veranderen.

Over Bastiaan Brans
Na een aantal jaren te hebben gewerkt als Consultant bij OTYS heeft Bastiaan de overstap gemaakt naar Product Development. Tien jaar verder is Bastiaan niet meer weg te denken bij OTYS en is hij met zijn oneindige kennis van onschatbare waarde in de ontwikkeling van onze recruitment software.

3C. 50% daling van omzet door recruitmentsoftware?
14:05 - 14:50
Henk Guldenmundt, Flextep
Spreker
Henk Guldenmundt
Organisatie
Flextep

Dubbele groeicijfers waren bij Flextep de gewoonste zaak van de wereld totdat de directie in 2015 besloot nieuwe recruitment software aan te schaffen. De overstap naar deze nieuwe recruitment software resulteerde in een daling van 50% van de omzet en stevige verliezen.

Eind 2017 gooide Henk Guldenmundt echter het roer om en stapte over naar OTYS Go! in combinatie met Exact Online en 6 maanden later was Flextep weer winstgevend.

Henk Guldenmundt – Commercieel Directeur van Flextep - vertelt je wat je moet doen als je wilt wisselen van recruitment software.

Over Henk Guldenmundt
Henk Guldenmundt is een ondernemer in hart en nieren. Zijn bedrijf Flextep werd in 2004 in zijn woonkamer opgericht, waar hij daarnaast bedreven was in het ontwikkelen van zijn eigen recruitment software. Met zijn grote passie voor mensen en techniek en een open en eerlijke manier van zakendoen, heeft hij een de basis gelegd van een bedrijf dat al ruim 14 jaar succesvol is in de bemiddeling van technisch personeel.

25. Postkamer
Bekijk het programma in zaal 25. Postkamer
25. Postkamer
25. Postkamer
1D. Kandidaat verleiden met authentieke video content
11:35 - 12:20
Nina Schein, Hudson's Bay
Spreker
Nina Schein
Organisatie
Hudson's Bay

Om jezelf als werkgever te onderscheiden, moet je werkzoekenden verleiden met meer dan alleen tekst. Cultuur en werkomgeving zijn je USP’s, maar worden vaak vergeten.

Niemand kan dit beter overbrengen dan je collega’s. Zij zijn de ambassadeurs van je organisatie en hebben veel boeiende verhalen waarmee een kandidaat meteen een echte indruk krijgt van jou als werkgever.

Met persoonlijke vlogs verrijk je je arbeidscommunicatie, bereik je het juiste talent en voorkom je een mismatch later in het proces.

In deze breakout-sessie vertelt Nina hoe zij met Flipbase op een schaalbare manier eigen video content creëert, beheert en publiceert.

Inzichten:

- Waarom zelf-opgenomen video content?
- Hoe pas je video toe in je arbeidsmarktcommunicatie?
- Wat zijn de resultaten?

Over Nina Schein
Nina is verantwoordelijk voor het gehele wervingsproces van (fashion) retail talent. Zij ontwikkelt en implementeert recruitment en employer branding strategieën met als doel om een unieke bedrijfscultuur te creëren.

2D. Zo implementeer en integreer je 8 applicaties in 9 maanden
13:15 - 14:00
Dennis van Weeren, Vibe Group
Spreker
Dennis van Weeren
Organisatie
Vibe Group

Vibe Group heeft in een periode van 9 maanden zo'n 8 nieuwe applicaties geïmplementeerd die met elkaar geïntegreerd zijn. Terwijl ze dit deden en als gevolg hiervan ,hebben ze 2 jaar op een rij zo'n 60% groei doorgemaakt en hebben ze uitgebreid met kantoren in België en Duitsland.

Dennis van Weeren, Operational Director van Vibe Group, deelt in een tweegesprek met Luc van der Voorn (Solution Consultant bij Bullhorn) zijn ervaringen. Hoe hebben zij de implementaties succesvol aangepakt en waar liepen ze zoal tegenaan.

Over Dennis van Weeren
Dennis is een ervaren directeur met veel ervaring in de uitzend- en recruitmentindustrie. Sinds 2016 is hij Operaional Director bij Vibe Group, een ambitieus internationaal IT recruitmentspecialist, met het hoofdkantoor in Amsterdam.

3D. Zoek de balans: automatiseer de klant- en kandidaatreis
14:05 - 14:50
Timo Meijrink & Jelle den Dunnen, Bullhorn
Sprekers
Timo Meijrink & Jelle den Dunnen
Organisatie
Bullhorn

Hoe balanceer je het afwerken van je lange to do lijsten elke dag, terwijl je tegelijkertijd het menselijke element in de communicatie met je kandidaten en klanten bewaakt. Jelle den Dunnen, Account Director Enterprise en Timo Meijrink, Senior Solution Consultant bij Bullhorn nemen je mee door de klant en kandidaat journey, waarbij ze de tools uitlichten die een persoonlijke ervaring automatiseren. Bij deze Show-en-tell sessie loop je weg met een aantal handvatten waarmee je de volgende dag direct in je eigen organisatie kan starten.

Over Timo Meijrink
Timo Meijrink is zijn carrière begonnen als ontwikkelaar bij Bullhorn. Met deze ervaring adviseert Timo in zijn rol als Sales Engineer voor Bullhorn, een grote verscheidenheid aan organisaties, van start-ups tot gevestigde multinationals. Door de inzet van de oplossingen van Bullhorn probeert Timo deze organisaties te begeleiden om hun recruitment processen slimmer in te richten en zodoende hun lange termijn strategische doelen te behalen.

Over Jelle den Dunnen
Jelle is Account Director, Enterprise Solutions bij Bullhorn en heeft de grootste klanten en prospects van Europa in zijn portfolio. Hij werkt er nu meer dan vijf jaar en is zijn carrière binnen de organisatie begonnen als de eerste vertegenwoordiger van Bullhorn in EMEA buiten het Verenigd Koninkrijk. Voordat hij het Bullhorn-team kwam versterken werkte Jelle bij verschillende recruitment bureaus. Kennis en ervaring die hij nu toepast om de grote organisaties van de Europese markt te helpen met groeien.

26. Douchelokaal
Bekijk het programma in zaal 26: Douchelokaal
26. Douchelokaal
26. Douchelokaal
1E. Optimale dienstverlening met slimme HR Tech
11:35 - 12:20
Stefano van de Sant, Brunel
Organisatie
Brunel

De keuze is gemaakt. Je hebt besloten de koers van het recruitment-schip te veranderen en het roer gaat om van reactief naar (pro)actief sourcen van kandidaten. Je hebt uitzicht op een zee aan slimme software tools en de toekomst ziet er glorieus uit. Maar dan! Welke technologie kies je, waarom juiste deze en hoe implementeer je ze. Bovendien, hoe zorg je ervoor dat de medewerkers in jouw organisatie meebewegen op deze golf van verandering..

Over Stefano van de Sant
Stefano van de Sant is werkzaam bij Brunel en houdt zich bezig met de strategie en innovatie rondom de onderwerpen sourcing en recruitment. In de functie van Manager Global Talent Acquisition is hij verantwoordelijk voor een aantal Talent Acquisition Centers en Campus Recruitment.

2E. 2019, het einde van de recruiter
13:15 - 14:00
Martijn Smit, HROffice
Spreker
Martijn Smit
Organisatie
HROffice

De wereld om ons heen verandert steeds sneller. Hoe wij als mensen naar werk kijken, gebruik maken van technologie en verbindingen met elkaar aan gaan, verandert met de dag steeds drastischer. Trends laten zien dat de huidige recruiters zonder de nodige bijscholing en innovatie zich niet staande gaan houden. Binnen deze breakout laten we zien hoe jij als recruiter kan overleven en zelfs voorop kan lopen.

Over Martijn Smit
Martijn Smit is een 25 jaar recruitment veteraan en is gespecialiseerd is recruitment en HR strateeg. In zijn rol bij Adver-Online en HROffice adviseert hij organisaties op het gebied van employer value proposition, predictive recruitment en technologie.

3E. HR optimalisatie bij Holland Casino
14:05 - 14:50
Peter Straatsma, Appical
Spreker
Peter Straatsma
Organisatie
Appical

De druk op HR neemt dagelijks toe. Hoe houd je overzicht, vind je goed personeel en hoe houd je deze vast? Het proces begint al bij de werving van de nieuwe medewerker(ster). Hoe belangrijk is onboarding in dit proces en hoe knoop je het HR proces aan elkaar? Tijdens deze break-out geven we een kijkje in de keuken hoe Holland Casino dit heeft geregeld.

Over Peter Straatsma
Peter heeft inmiddels een imposante staat van dienst en is ondanks zijn nog relatief jonge leeftijd een crack in zijn vakgebied. Hij adviseert bedrijven internationaal en nationaal op het gebied van pre-boarding, onboarding en offboarding en levert zijn klanten en potentiële werknemers van een bedrijf een optimale beleving voor, tijdens en na het sollicitatieproces. Kostenbesparing, rendement en employee experience optima forma. Peter kan er alles over vertellen.

27. Havenmeester
Bekijk het programma in zaal 27. Havenmeester
27. Havenmeester
27. Havenmeester
1F. Betere candidate journey en meer hires met personalisatie
11:35 - 12:20
Jessey de Charon de Saint Germain (VNOM) & Boyd van Dongen (Dept)
Sprekers
Jessey de Charon de Saint Germain & Boyd van Dongen
Organisatie
VNOM

Iedereen weet het ondertussen al: het vinden van gekwalificeerd personeel wordt met de dag steeds moeilijker, terwijl de concurrentie toeneemt. Hoe ga jij hiermee om?

Start met PRO, is het antwoord! Nu hoor ik je denken: “Wat is PRO?” PRO staat voor Personalisation Rate Optimization. Ja, dat is een hele mond vol. De betekenis van deze relatief nieuwe term is een stuk eenvoudiger. Het komt eigenlijk neer op het verbeteren van het conversiepercentage van een website, op basis van gepersonaliseerde content en eigen data. Jij creëert zelf de inhoud en het voorspellend algoritme toont de gepersonaliseerde content tijdens de candidate journey. Ga niet op zoek naar meer kandidaten, maar verbeter je candidate journey! “Kwaliteit boven kwantiteit”, is het motto.

Tijdens deze sessie vertellen Boyd en Jessey hoe VNOM dit project van A tot Z heeft opgezet en tot welke resultaten dit heeft geleid.

Over Jessey de Charon de Saint Germain
Jessey is Online Marketing Manager bij VNOM, een sterk groeiend bedrijf in de arbeidsbemiddeling. Vnom is dé bemiddelaar in de techniek en bouw. Ondanks zijn lange achternaam is hij nog relatief kort actief binnen de arbeidsmarkt. “Van origine kom ik uit de e-commerce branche, maar ik heb onlangs de overstap gemaakt naar de arbeidsmarkt. Gewoon omdat ik nog veel mogelijkheden zag en de arbeidsmarkt nog aardig kan leren van e-commerce”, aldus Jessey.

Over Boyd van Dongen
Boyd van Dongen is Digital Marketing Consultant bij Dept, een internationale agency met meer dan 1.000 ervaren denkers en doeners. Binnen Dept is Boyd verantwoordelijk voor uiteenlopende digitale vraagstukken omtrent paid advertising. Dit doet hij voornamelijk voor grote e-commerce bedrijven en recruitment partijen, zoals VNOM. Boyd is de expert op het gebied van advertising binnen Google Ads, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Indeed & Snapchat.

2F. Digitaliseer het proces met de recruiter van de toekomst
13:15 - 14:00
Britt van Capelleveen, Yacht
Spreker
Britt van Capelleveen
Organisatie
Yacht

Naarmate het mogelijk is om steeds meer onderdelen van het Recruitmentproces te digitaliseren, wordt het voor een recruiter ook belangrijker zichzelf nieuwe vaardigheden eigen te maken. Bij Yacht is al een groot deel van het proces geautomatiseerd, waarbij de compliance eisen van opdrachtgever en kandidaten onder controle zijn. Als recruiter kan je door het goed combineren van Tech & Touch succesvol zijn en blijven.

Over Britt van Capelleveen
Britt is Recruitment Development Manager bij Yacht, één van de grootste recruitmentbureaus voor professionals (ICT, Engineering, Finance, Supply Chain Management & Procurement, Legal, HRM, Marcom, Sociaal Domein) in Nederland. Haar missie is het creëren van een toekomstbestendig recruitmentproces en toekomstbestendige recruiters. Daarom is ze altijd op zoek naar slimme innovaties, creatieve mensen en goede ideeën, maar deelt ze ook graag haar gedachten en kennis over Recruitment.

3F. Screening versterkt het succes van Recruitment
14:05 - 14:50
Harm Voogt, Validata
Spreker
Harm Voogt
Organisatie
Validata

Pre-employment screening is een lastig proces dat vaak een negatief effect heeft op de candidate experience. Toch kiezen steeds meer werkgevers - omwille van wetgeving of risicomanagement - voor het screenen van nieuwe medewerkers. Hoe zorg je er als werkgever voor dat pre-employment screening een positieve bijdrage levert aan de recruitment doelstellingen? In deze breakout laat Harm Voogt zien dat een goed screeningsbeleid en een goede uitvoering de strategische doelstellingen van recruitment uitstekend versterken.

Over Harm Voogt
Als grondlegger en CEO van CV-OK, tegenwoordig bekend als Validata Group, is Harm het boegbeeld van het bedrijf. Met zijn jarenlange ervaring in de sector voor arbeidsbemiddeling, weet hij als geen ander waar de behoeften binnen deze branche liggen. Dit is tevens de drijfveer geweest om de Validata Group op te bouwen tot de marktleider in dit specialisme. Hij gelooft in een continue ontwikkeling, waarbij innovatie, software en privacy de boventoon voeren. Hiermee heeft de Validata Group de ambitie een bijdrage te leveren aan een transparantere en veiligere werk- woon- en sportomgeving.

Programma onder voorbehoud van wijzigingen.