Programma

Het programma van het Recruitment Tech Event 2018, dat op donderdag 22 november 2018 plaatsvindt in Utrecht, vind je hier. Er wordt nog hard gewerkt aan het programma en in de komende weken wordt de rest bekend gemaakt. Niets missen? Schrijf je dan in voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

10:00
10:10
10:20
10:30
10:40
10:50
11:00
11:10
11:20
11:30
11:40
11:50
12:00
12:10
12:20
12:30
12:40
12:50
13:00
13:10
13:20
13:30
13:40
13:50
14:00
14:10
14:20
14:30
14:40
14:50
15:00
15:10
15:20
15:30
15:40
15:50
16:00
16:10
16:20
16:30
16:40
16:50
17:00
17:10
17:20
17:30
17:40
17:50
18:00
23. Perserij (Grote zaal)
Bekijk het programma in de grote zaal 23: Perserij
23. Perserij (Grote zaal)
23. Perserij (Grote zaal)
Inloop
10:00 - 10:30

Plenaire opening
10:30 - 10:40
Spreker
Heleen Stoevelaar
Organisatie
Dagvoorzitter

Opening door dagvoorzitter Heleen Stoevelaar. Heleen Stoevelaar treedt vaker op als dagvoorzitter, maar is vooral ook vakgenoot en manager recruitment & arbeidsmarktcommunicatie bij Conclusion.

Over Heleen Stoevelaar
Heleen is sinds juni dit jaar weer ondernemer met Best Selector en The Referral Company. Zij houdt ervan om pragmatisch en resultaatgericht lange termijn resultaten te boeken voor de recruitmentafdeling. Van 2015 tot en met 2018 was zij Manager Recruitment & Arbeidsmarktcommunicatie bij Conclusion, een grote veelzijdige IT dienstverlener.

Heleen begon in 2000 haar carrière bij een grote landelijke uitzendorganisatie waar zij eind 2002 Tempo-Team @Office samen met enkele collega’s introduceerde, een virtuele uitzendvestiging. In 2004 maakte zij de overstap naar een internationale werving en selectie organisatie waar zij in haar laatste functie als Manager verantwoordelijk was voor recruitment uitsluitend voor commercieel personeel voor noord-, oost- en midden Nederland. Van 2008 tot 2015 was zij ook al eigenaar van Best Selector waar zij in haar rol als interim recruitment manager voor verschillende opdrachtgevers heeft gewerkt.

Recruitment tech trends in near and far future
10:40 - 11:05
Hung Lee, Workshape.io & Recruiting Brainfood
Spreker
Hung Lee
Organisatie
Workshape.io & Recruiting Brainfood

In this keynote Hung Lee will tell us what the key recruitment tech trends are in near and far future. What innovative recruitment tooling will change the way we recruit forever?

With his weekly newsletter 'Recruiting Brainfood' Hung keeps recruiters worldwide updated on the world of recruiting technology. At the fourth Recruitment Tech Event Hung will give us a live preview what we can expect in the future.

About Hung Lee
Hung Lee is the founder of WorkShape.io - the revolutionary recruiting platform for Software engineers. He is an industry professional with over 15 years experience as an agency recruiter, Recruitment manager, Internal Head of Talent, recruitment trainer and strategic advisor for rapid growth businesses in the London Tech Startup scene. Now CEO of an award winning online recruiting platform WorkShape.io, Hung has been at the forefront in developing and promoting new ways in which companies can connect to talent. Hung lives and works in London.

Keynote wordt binnenkort bekendgemaakt
11:05 - 11:30

1A. Doelgroepcampagnes onmisbaar voor succesvolle werving
11:35 - 12:20
RecruitNow
Spreker
Mariëlle Meulensteen
Organisatie
DRV Accountants & Adviseurs

Lunch, powered by Indeed & RecruitNow
12:20 - 13:15

Onder het genot van een heerlijke lunch demo's bekijken op de Expo&Demo-vloer en bijpraten met vakgenoten.

2A. Ontcijfer de ROI: data gebruiken om het maximale uit uw recruitmentstrategie te halen
13:15 - 14:00
Anouk Kon, Indeed
Spreker
Anouk Kon
Organisatie
Indeed

Meten is weten. Heeft u voldoende inzicht in de opbrengsten van uw recruitmentstrategie? Een goed overzicht geeft uw zoektocht naar het juiste talent een boost en helpt u een effectief systeem voor uw bedrijfsbehoeften te creëren.

In deze break out sessie, verzorgd door Anouk Kon, Recruitment Evangelist Benelux bij Indeed, leert u onder andere:
- Uw sources of hire te definiëren en te zien waar uw geld het beste wordt besteed;
- De juiste kandidaten te bereiken met een op maat gemaakte inbound recruitment strategie;
- Te denken als een CFO bij het meten van het rendement van elke wervingsbron.

Over Anouk Kon
Als Recruitment Evangelist Benelux in het Indeed Employer Insights team, combineert Anouk Kon de data van het Indeed platform met trendanalyses. Ze helpt werkgevers met het beter begrijpen van online zoekgedrag en het optimaliseren van hun recruitmentstrategie en -processen. Anouk heeft bijna 10 jaar ervaring in recruitment, employer branding en marketing en een MBA van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

3A. Nominaties Recruitment Tech Awards
14:05 - 14:50
Pitches van de genomineerden

De genomineerden voor de Recruitment Tech Awards 2018 pitchen hun tooling of case in deze breakout. Wat maakt hun tooling of case innovatief en onderscheidend dat het de Recruitment Tech Award 2018 moet winnen?

Pauze op Expo&Demo-vloer
14:50 - 15:30

Geniet van een hapje en een drankje, bekijk de nieuwste demo's op de Expo&Demo-vloer en praat bij met vakgenoten. DJ Mark zorgt met relaxte beats voor de muzikale omlijsting.

Plenaire afsluiting
15:30 - 15:45

Afsluitende plenaire sessie met een keynote en de uitreiking van de Recruitment Tech Awards 2017.

Uitreiking Recruitment Tech Awards 2017
15:45 - 16:00

De uitreiking van de Recruitment Tech Awards 2017. Wie volgen USG People en Recruitz.io op als het gaat om Best tooling en Best case op het gebied van recruitmenttechnologie in Nederland in 2017? Juryvoorzitter Marieke van Heek maakt de winnaars bekend en reikt de awards uit.

Keynote wordt binnenkort bekend gemaakt
16:00 - 16:30

Demo's & Drinks, powered by Indeed
16:30 - 18:00

Nagenieten van en -praten over het Recruitment Tech Event 2017 met een lekker drankje en hapje tijdens Demo's & Drinks, powered by Indeed. In de pitch corner pitchen partners een innovatieve oplossing en je kunt demo's bekijken op de demo desks van de partners.DJ Mark zorgt ook tijdens de netwerkborrel voor de juiste beats.

21. Jutekelder
Bekijk het programma in zaal 21. Jutekelder
21. Jutekelder
21. Jutekelder
1B. How to catch a unicorn?
11:35 - 12:20
Hank Oosterbaan (ASML) & Geert-Jan Baltus (Publicis One)

Digitaal biedt enorme kansen om relaties te bouwen met potentieel talent. Dat weet iedereen. Maar digitalisering zorgt ook voor fragmentatie. Het efficiënt en effectief bereiken van doelgroepen met communicatiecampagnes wordt steeds uitdagender. Vooral als je doelgroep de meest ‘bejaagde’ doelgroep van de corporate wereld is; software developers trekken letterlijk een schild op tegen arbeidsmarktcommunicatie. ASML zet ingenieuze datascience in om onder deze ‘onmogelijke’ doelgroep wereldwijd aan hun employer brand te bouwen. Global Manager Labor Market Communication van ASML Hank Oosterbaan en strateeg Geert-Jan Baltus van Publicis One leggen uit hoe ze dit doen.

Over Hank Oosterbaan
Hank Oosterbaan (51, echte kruik, getrouwd, 2 kinderen) werkt al meer dan 25 jaar in arbeidsmarkt gerelateerde functies. Begonnen als recruiter in de uitzend- & werving- & selectiebranche. Daarna als senior consultant bij een arbeidsmarktcommunicatiebureau. Nu al bijna 8 jaar binnen ASML wereldwijd verantwoordelijk voor recruitment-marketing & employer branding. Kernmarkten voor ASML zijn Europa, Azië (China, Taiwan, Zuid-Korea, Japan) en de VS. ASML werft technische engineers, natuur- & wiskundigen en bovenal software developers en architecten. Zijn passie ligt bij het aantrekken van talent in zwaar bevochten markten; omdat je hier echt alles uit de kast moet halen om bij potentiële medewerkers in het vizier te komen.

Over Geert-Jan Baltus
Geert-Jan Baltus is Strategy Director bij Publicis One, het derde grootste wereldwijde communicatienetwerk waar in multidisciplinaire teams gewerkt wordt aan geïntegreerde creatieve marketing- en technologie oplossingen.

2C. Sessie
13:15 - 14:00
Info volgt

Info volgt

2B. Vind de geschikte kandidaat met de juiste tooling!
13:15 - 14:00
RecruitNow
Spreker
Organisatie

3B. Case (info volgt)
14:05 - 14:50
Spreker
Organisatie

24. Meelzolder
Bekijk het programma in zaal 24. Meelzolder
24. Meelzolder
24. Meelzolder
1C. NN Group, bouwen aan een sterk werkgeversmerk
11:35 - 12:20
Hugo van Zelm van Eldik, NN Group

Uit onderzoek blijkt dat het merk NN hoog scoort als het gaat om naamsbekendheid, maar minder hoog qua populariteit. Dit komt mede doordat wij een aantal jaren niet zichtbaar zijn geweest op de arbeidsmarkt en ook de kredietcrisis heeft de nodige impact gehad. Ons doel is om Employer of Choice te worden. Om dit te bereiken willen we meer van onszelf laten zien aan de voor ons belangrijkste wervingsdoelgroepen.

NN stelt zich tot doel om klanten financiële zekerheid voor de toekomst te bieden. Het draait daarbij om mensen & vertrouwen. Om dit doel te bereiken wordt er bij NN gewerkt vanuit een drietal kernwaarden die zijn geformuleerd in: Living our Values.

Na het bepalen van de Employee Value Proposition van NN Group zijn we gestart om het werkgeversmerk NN en de onderliggende waarden ook matchbaar te maken voor geïnteresseerde werkzoekenden.

Take aways:

A. bepalen van de kernwaarden: living our values
B. nieuwe doelgroepsegmentatie voor een financieel dienstverlener in een volledig digitale wereld
C. wat merkt NN group van de schaarste op de arbeidsmarkt en hoe proberen we daar op in te spelen
D. matchbaar maken van onze company values
E. wervingsresultaten (kpi's)

Over Hugo van Zelm van Eldik
Hugo van Zelm van Eldik is Principal Recruiter bij NN Group en in dienst sinds 2010. Zijn aandachtsgebied richt zich op de IT gerelateerde functies. Daarnaast houdt Hugo zich samen met zijn team bezig met Employer Branding van NN Group in NL.Het team van Hugo bestaat in totaal uit 10 recruiters. Zelf is Hugo als Principal Recruiter verantwoordelijk voor IT. Het team bestaat verder onder andere uit een stage coördinator, graduate recruiter, arbeidsmarktcommunicatie, PMO recruitment, employer branding en 1,5 FTE support.

2C. Presentatie (info volgt)
13:15 - 14:00
Spreker
Organisatie

3C. Case (info volgt)
14:05 - 14:50
Spreker
Organisatie

25. Postkamer
Bekijk het programma in zaal 25. Postkamer
25. Postkamer
25. Postkamer
1D. Kandidaat verleiden met authentieke video content
11:35 - 12:20
Nina Schein, Hudson's Bay

Om jezelf als werkgever te onderscheiden, moet je werkzoekenden verleiden met meer dan alleen tekst. Cultuur en werkomgeving zijn je USP’s, maar worden vaak vergeten.Niemand kan dit beter overbrengen dan je collega’s. Zij zijn de ambassadeurs van je organisatie en hebben veel boeiende verhalen waarmee een kandidaat meteen een echte indruk krijgt van jou als werkgever.Met persoonlijke vlogs verrijk je je arbeidscommunicatie, bereik je het juiste talent en voorkom je een mismatch later in het proces.In deze breakout-sessie vertelt Nina hoe zij met Flipbase op een schaalbare manier eigen video content creëert, beheert en publiceert.

Inzichten:

Waarom zelf-opgenomen video content?
Hoe pas je video toe in je arbeidsmarktcommunicatie?
Wat zijn de resultaten?

Over Nina Schein
Stefano van de Sant is werkzaam bij Brunel en houdt zich bezig met de strategie en innovatie rondom de onderwerpen sourcing en recruitment. In de functie van Manager Global Talent Acquisition is hij verantwoordelijk voor een aantal Talent Acquisition Centers en Campus Recruitment.

2D. Case (info volgt)
13:15 - 14:00
Spreker
Organisatie

3D. Het beste ATS? Kies voor een modulair platform
14:05 - 14:50
Spreker
Organisatie
Bullhorn

26. Douchelokaal
Bekijk het programma in zaal 26: Douchelokaal
26. Douchelokaal
26. Douchelokaal
1E. Optimale dienstverlening met slimme HR Tech
11:35 - 12:20
Stefano van de Sant, Brunel
Organisatie
Brunel

De keuze is gemaakt. Je hebt besloten de koers van het recruitment-schip te veranderen en het roer gaat om van reactief naar (pro)actief sourcen van kandidaten. Je hebt uitzicht op een zee aan slimme software tools en de toekomst ziet er glorieus uit. Maar dan! Welke technologie kies je, waarom juiste deze en hoe implementeer je ze. Bovendien, hoe zorg je ervoor dat de medewerkers in jouw organisatie meebewegen op deze golf van verandering..

Over Stefano van de Sant
Stefano van de Sant is werkzaam bij Brunel en houdt zich bezig met de strategie en innovatie rondom de onderwerpen sourcing en recruitment. In de functie van Manager Global Talent Acquisition is hij verantwoordelijk voor een aantal Talent Acquisition Centers en Campus Recruitment.

2E. Presentatie (info volgt)
13:15 - 14:00
Spreker
Organisatie

3E. Case (info volgt)
14:05 - 14:50
Sprekers
Organisatie

27. Havenmeester
Bekijk het programma in zaal 27. Havenmeester
27. Havenmeester
27. Havenmeester
1F. Betere candidate journey en meer hires met personalisatie
11:35 - 12:20
Jessey de Charon de Saint Germain (VNOM) & Boyd van Dongen (Dept)
Sprekers
Jessey de Charon de Saint Germain & Boyd van Dongen
Organisatie
VNOM

Iedereen weet het ondertussen al: het vinden van gekwalificeerd personeel wordt met de dag steeds moeilijker, terwijl de concurrentie toeneemt. Hoe ga jij hiermee om?

Start met PRO, is het antwoord! Nu hoor ik je denken: “Wat is PRO?” PRO staat voor Personalisation Rate Optimization. Ja, dat is een hele mond vol. De betekenis van deze relatief nieuwe term is een stuk eenvoudiger. Het komt eigenlijk neer op het verbeteren van het conversiepercentage van een website, op basis van gepersonaliseerde content en eigen data. Jij creëert zelf de inhoud en het voorspellend algoritme toont de gepersonaliseerde content tijdens de candidate journey. Ga niet op zoek naar meer kandidaten, maar verbeter je candidate journey! “Kwaliteit boven kwantiteit”, is het motto.

Tijdens deze sessie vertellen Boyd en Jessey hoe VNOM dit project van A tot Z heeft opgezet en tot welke resultaten dit heeft geleid.

Over Jessey de Charon de Saint Germain
Jessey is Online Marketing Manager bij VNOM, een sterk groeiend bedrijf in de arbeidsbemiddeling. Vnom is dé bemiddelaar in de techniek en bouw. Ondanks zijn lange achternaam is hij nog relatief kort actief binnen de arbeidsmarkt. “Van origine kom ik uit de e-commerce branche, maar ik heb onlangs de overstap gemaakt naar de arbeidsmarkt. Gewoon omdat ik nog veel mogelijkheden zag en de arbeidsmarkt nog aardig kan leren van e-commerce”, aldus Jessey.

Over Boyd van Dongen
Boyd van Dongen is Digital Marketing Consultant bij Dept, een internationale agency met meer dan 1.000 ervaren denkers en doeners. Binnen Dept is Boyd verantwoordelijk voor uiteenlopende digitale vraagstukken omtrent paid advertising. Dit doet hij voornamelijk voor grote e-commerce bedrijven en recruitment partijen, zoals VNOM. Boyd is de expert op het gebied van advertising binnen Google Ads, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Indeed & Snapchat.

2F. Case (info volgt)
13:15 - 14:00
Spreker
Organisatie

3F. Presentatie (info volgt)
14:05 - 14:50
Spreker
Organisatie

Programma onder voorbehoud van wijzigingen.