Programma

Het programma van het Recruitment Tech Event 2017, dat op donderdag 23 november 2017 plaatsvindt in Utrecht, wordt de komende maanden verder bekendgemaakt. Hieronder het programma tot zover bekend. Op de hoogte blijven van het programma? Schrijf je dan in voor de gratis maandelijkse e-mail update.

Profiteer van € 50,- korting wanneer je je voor 1 oktober 2017 aanmeld voor het Recruitment Tech Event 2017.

23. Perserij (Plenair)
Bekijk het programma in de plenaire zaal 23: Perserij
23. Perserij (Plenair)
23. Perserij (Sub)
Bekijk het programma in zaal 23. Perserij (Vide), 1e etage
23. Perserij (Sub)
23. Perserij (Vide)
Bekijk het programma in zaal 23. Perserij (Dome)
23. Perserij (Vide)
21. Jutekelder (Dome I)
Bekijk het programma in zaal 21. Jutekelder (Dome I)
21. Jutekelder (Dome I)
21. Jutekelder (Dome II)
Bekijk het programma in zaal 21. Jutekelder (Dome II)
21. Jutekelder (Dome II)
24. Meelzolder
Bekijk het programma in zaal 24. Meelzolder
24. Meelzolder
25. Postkamer
Bekijk het programma in zaal 25. Postkamer
25. Postkamer
26. Douchelokaal
Bekijk het programma in zaal 26: Douchelokaal
26. Douchelokaal
27. Havenmeester
Bekijk het programma in zaal 27. Havenmeester
27. Havenmeester
10:00
10:10
10:20
10:30
10:40
10:50
11:00
11:10
11:20
11:30
11:40
11:50
12:00
12:10
12:20
12:30
12:40
12:50
13:00
13:10
13:20
13:30
13:40
13:50
14:00
14:10
14:20
14:30
14:40
14:50
15:00
15:10
15:20
15:30
15:40
15:50
16:00
16:10
16:20
16:30
16:40
16:50
17:00
17:10
17:20
17:30
17:40
17:50
Inloop
10:00 - 10:30

Plenaire opening
10:30 - 10:40
Heleen Stoevelaar, dagvoorzitter
Spreker
Heleen Stoevelaar
Organisatie
Dagvoorzitter

Opening door dagvoorzitter Heleen Stoevelaar. Heleen Stoevelaar treedt vaker op als dagvoorzitter, maar is vooral ook vakgenoot en manager recruitment & arbeidsmarktcommunicatie bij Conclusion.

Keynote
10:40 - 11:05
Volgt binnenkort

Volgt binnenkort

Recruitment tech trends in near and far future
11:05 - 11:30
Hung Lee, WorkShape.io & On Hiring
Spreker
Hung Lee
Organisatie
WorkShape.io & On Hiring

In this keynote Hung Lee will tell us what the key recruitment tech trends are in near and far future. What innovatitive recruitment tooling will change we recruit forever?

With his weekly newsletter 'On hiring' Hung keeps recruiters worldwide updated on the world of recruiting technology. At the third Recruitment Tech Event Hung will give us a live preview what we can expect in the future.

About Hung Lee
Hung Lee is the founder of WorkShape.io - the revolutionary recruiting platform for Software engineers. He is an industry professional with over 15 years experience as an agency recruiter, Recruitment manager, Internal Head of Talent, recruitment trainer and strategic advisor for rapid growth businesses in the London Tech Startup scene. Now CEO of an award winning online recruiting platform WorkShape.io, Hung has been at the forefront in developing and promoting new ways in which companies can connect to talent. Hung lives and works in London.

Lunch, powered by OTYS
12:20 - 13:15

Onder het genot van een heerlijke lunch demo's bekijken op de Expo&Demo-vloer en bijpraten met vakgenoten.

Pauze op Expo&Demo-vloer
14:50 - 15:30

Geniet van een hapje en een drankje, bekijk de nieuwste demo's op de Expo&Demo-vloer en praat bij met vakgenoten. DJ Mark zorgt met relaxte beats voor de muzikale omlijsting.

Plenaire afsluiting
15:30 - 15:45

Afsluitende plenaire sessie met een keynote en de uitreiking van de Recruitment Tech Awards 2017.

Uitreiking Recruitment Tech Awards 2017
15:45 - 16:00

De uitreiking van de Recruitment Tech Awards 2017. Wie volgen USG People en Recruitz.io op als het gaat om Best tooling en Best case op het gebied van recruitmenttechnologie in Nederland in 2017? Juryvoorzitter Marieke van Heek maakt de winnaars bekend en reikt de awards uit.

Digital & Talent
16:00 - 16:30
Ben van der Burg, Triple & BNR
Spreker
Ben van der Burg
Organisatie
Triple & BNR

Hoe kun je als organisatie optimaal gebruik maken van technologie om talent te werven en aan je te verbinden? Wat kunnen werkgevers en bureaus leren van contentplatformen als Linda TV om de doelgroep te engagen? En hoe werft hij zelf schaars talent? In de afsluitende keynote neemt Ben van der Burg op geheel eigen wijze je mee in zijn eigen ervaringen met en visie op tech in het algemeen en recruitment tech in het bijzonder.

Over Ben van der Burg
Ben van der Burg ademt innovatie en technologie. Dat doet hij als CCO (Chief Commercial Officer) bij Triple, een bedrijf dat zich bezighoudt met digitale oplossingen voor smartphones/tablets, virtual reality en artificial intelligence. Hij doet dat wekelijks bij BNR in zijn column op de radio en in de podcast over technologie: De Technoloog. En dat doet hij 23 november 2017 als afsluitende keynote op het Recruitment Tech Event.

Ben was van 1986 en 1991 langebaan schaatser en werd in 1990 tweede op de WK Allround in Innsbruck, achter Johann Olav Koss. Na zijn schaatscarrière en de nodige studies (Nederlands in Amsterdam en MBA in Rotterdam) rolde hij de digitale wereld in bij onder meer Vodafone en WebAds. Ook startte hij twee digitale startups: Slidejockey (presentatie tool) en Repudo (voorloper van Pokémon Go). Tenslotte spreekt Ben geregeld op enthousiaste wijze over technologie en innovaties in het digitale landschap.

Demo's & Drinks, powered by Indeed
16:30 - 18:00

Nagenieten van en -praten over het Recruitment Tech Event 2017 met een lekker drankje en hapje tijdens Demo's & Drinks, powered by Indeed. In de pitch corner pitchen partners een innovatieve oplossing en je kunt demo's bekijken op de demo desks van de partners. DJ Mark zorgt ook tijdens de netwerkborrel voor de juiste beats.

1A. Case
11:35 - 12:20
Info volgt

Info volgt

2A. Sessie
13:15 - 14:00
Info volgt

Info volgt

3A. Nominaties Recruitment Tech Awards
14:05 - 14:50
Pitches van de genomineerden

De genomineerden voor de Recruitment Tech Awards 2017 pitchen hun tooling of case in deze breakout. Wat maakt hun tooling of case innovatief en onderscheidend dat het de Recruitment Tech Award 2017 moet winnen?

1B. Case
11:35 - 12:20
Info volgt

Info volgt

2B. Tot 13 keer meer sollicitaties door gebruik data
13:15 - 14:00
Antal Krootjes, Intelligence Group
Spreker
Antal Krootjes
Organisatie
Intelligence Group

Dat betere vacatureteksten, meer en betere sollicitanten opleveren wisten we al lang. Maar 13 keer zoveel? Data gedreven vacatureteksten zijn een geweldig wapen om de schaarste te lijf te gaan en het employer brand te bouwen. Door gebruik te maken van nieuwe online technologieën kun je nu vacatures scannen op wervingshaalbaarheid en krijg je real-time bruikbare tips om jouw vacaturetekst te verbeteren.

Over Antal Krootjes
Antal Krootjes is een gedreven marketing strateeg met de juiste kennis en Hands On mentaliteit om een merk te versterken en op gerichte wijze uit te dragen naar de doelgroep. Als sales dacht hij al vanuit de behoefte van de klant, als marketing-expert werd dat zijn vak. Met 15 jaar (internationale) ervaring in marketing en sales realiseerde hij mooie projecten en transities. Als Marketing Manager bij iG! is het zijn missie om iG! Europees op de kaart zetten als de #1 partij voor arbeidsmarktdata.

3B. Case
14:05 - 14:50
Info volgt

Info volgt

1C. How CCL cut costs and reduced its sourcing time by 50%
11:35 - 12:20
Jon Cox, CCL
Spreker
Jon Cox
Organisatie
CCL

In a highly competitve market time is of the essence, companies want to find the best candidates faster then their competitors. But just how do you win this war for talent? In this break-out session Jon Cox, Regional Director UK, Europe, Middle East at CCL, will show how CCL cut costs, reduced the time to source by 50% and beat the competition with Textkernel’s semantic search and matching technology, integrated into Bullhorn.

CCL is a pure play oil & gas recruitment business that has been around for 35 years.

About Jon Cox
Jon Cox is Director, UK, Europe, Middle East – Energy & Process Control Recruitment for CCL. Jon has 25 years' Staffing experience, joining PSD in the late 90s, progressing to Sales Director at Start, MD of Longbridge and now Regional Director at CCL Global. Jon has always innovated Recruitment Technology to select the best-candidates for the best-clients, including eLink, Microdec, Bond Adapt, Burning Glass, Bullhorn and Textkernel. Jon holds a Business Management degree from Brighton University, an MSc from the Politechnico di Torino, and in 2010 received the Association of Professional Staffing Companies (APSCo) Individual Contribution to Recruitment Award.

THIS BREAKOUT IS IN ENGLISH

2C. Sessie
13:15 - 14:00
Info volgt

Info volgt

2C. Jobmarketing: Een nieuwe vacature strategie
13:15 - 14:00
Info volgt

Info volgt

3C. Hoe maak ik mijn vacatures aantrekkelijk in de huidige markt?
14:05 - 14:50
Info volgt

Info volgt

1D. Programmatic job advertising case
11:35 - 12:20
Info volgt

Info volgt

2D. Effectievere online recruitment marketing
13:15 - 14:00
Maarten Fekkers, Altran
Spreker
Maarten Fekkers
Organisatie
Altran

Maarten Fekkers (Head of Talent Acquisition bij Altran) wordt door Anouk Kon (Recruitment Evangelist bij Indeed) geïnterviewd over hoe hij online recruitment marketing bij Altran het afgelopen jaar heeft geoptimaliseerd met behulp van inzichten uit recruitment-data en analytics.

Maarten en Anouk laten je zien hoe je een slimme recruitment marketingstrategie ontwikkelt. Je leert onder andere hoe je inbound recruitment-kanalen voor je laat werken en vacature-content inzet om de juiste kandidaten aan te trekken, ook als die jou als werkgever nog niet kennen.

Over Maarten Fekkers
Maarten Fekkers is Head of Talent Acquisition bij Altran Nederland, wereldwijd leider op het gebied van innovatie en hightech engineering consulting. Dagelijks werkt hij aan verandering: in carrières van mensen, in groeipotentieel en in de effectiviteit van recruitment. Maarten benadert recruitment met een analytische en conceptmatige werkwijze. Deze aanpak resulteert in duidelijke inzichten voor een succesvolle wervingsstrategie, die direct uitvoerbaar is. Hij heeft een achtergrond in IT-recruitment, politieke campagnes en boardroom advies.

3D. Datamining voor resultaatgerichte wervingsstrategieën
14:05 - 14:50
Anouk Kon, Indeed
Spreker
Anouk Kon
Organisatie
Indeed

Met enorme hoeveelheden data binnen handbereik is het de kunst om te ontdekken welke data je het beste kunt gebruiken en hoe je deze kunt inzetten in je recruitmentstrategie. Ontdek in deze sessie hoe je gebruik kunt maken van de 6 terabytes aan data die Indeed dagelijks verzamelt om inzicht te krijgen in de marktomstandigheden in jouw wervingsgebieden, hoe je het doet ten opzichte van de concurrentie en hoe je click data kun benutten om de recruitment ROI te maximaliseren.

Over Anouk Kon
Als Recruitment Evangelist in het Indeed Employer Insights team, combineert Anouk Kon de data van het Indeed platform met trendanalyses. Ze helpt werkgevers met het beter begrijpen van online zoekgedrag en het optimaliseren van hun recruitmentstrategie en -processen. Anouk heeft bijna 10 jaar ervaring in recruitment, employer branding en marketing en een MBA van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

1E. Case
11:35 - 12:20
Info volgt

Info volgt

2E. Data, dé basis voor jouw succesvolle recruitmentstrategie
13:15 - 14:00
Peter Woudenberg, Minescape
Spreker
Peter Woudenberg
Organisatie
Minescape

Data; een breed begrip met vele mogelijkheden. Weet jij hoe je data goed inzet om je recruitmentstrategie succesvol te maken? Hoe bereik je jouw kandidaten door middel van inspireren, activeren, verleiden en te binden?

Data biedt inzicht in de Candidate Journey, het gedrag van je doelgroep. Dit is essentieel voor het optimaliseren van jouw recruitmentstrategie. Hoe verzamel je data, waar haal je het vandaan en hoe ga je er vervolgens mee om?

Tijdens deze break-out neemt Peter je mee in hoe jij jouw recruitmentstrategie, binnen de gehele Candidate Journey, op basis van data kunt opzetten en optimaliseren.

Over Peter Woudenberg
Peter is Digital Marketing Manager bij Minescape verantwoordelijk voor de kwaliteit en doorontwikkeling van de online marketing diensten en producten. Hij heeft ruim 10 jaar ervaring op het gebied van online marketing. Peter adviseert klanten op strategisch niveau over hoe zij online marketing optimaal kunnen inzetten in hun recruitmentproces.

3E. Merkbekendheid vergroten in een nichemarkt doe je zó!
14:05 - 14:50
Info volgt

Info over deze case volgt

1F. Meer 'hires' door een actievere rol van lijnmanagement
11:35 - 12:20
Jeroen Snip, VMI Group
Spreker
Jeroen Snip
Organisatie
VMI Group

Voor elke organisatie, ongeacht de omvang en het werkveld, is het cruciaal om de beste kandidaten te werven. Vrijwel elke organisatie is op zoek naar kwalitatief hoogwaardige medewerkers in een snel krapper wordende arbeidsmarkt. Het is echter interessant om te zien, dat de meeste organisaties nog steeds leunen op HR en recruiters om hen de beste kandidaten aan te leveren. VMI Group koos voor een nauwere samenwerking tussen recruitment en lijnmanagement en implementeerde Emply Hire, dat resulteerde in een actievere rol van lijnmanagement in het recruitmentproces met kortere doorlooptijden, minder kosten, hogere interne klanttevredenheid en betere aannames.

Over Jeroen Snip
Met een jarenlange achtergrond als recruiter bij Unique en USG heeft Jeroen Snip in 2015 een overstap gemaakt naar de corporate sector, waar hij nu werkzaam is als corporate recruiter bij VMI Group. Jeroen is gespecialiseerd in de werving van moeilijk vindbare IT en Tech-profielen en traint andere recruiters in sourcing via Linkedin en Boolean-search.

VMI Group ontwikkelt, produceert, verkoopt en installeert wereldwijd machines voor banden, rubber, blik, persoonlijke verzorging en farmacie.

2F. Rethinking HR: een end-to-end digitaal proces
13:15 - 14:00
Purdey
Spreker
Volgt z.s.m.
Organisatie
Purdey

Technologische HR innovaties hebben een ongeziene vlucht genomen. Binnen afzienbare tijd zal HR digitaal dan ook de norm worden. Nederlands Modemerk Purdey is voorloper op dit gebied door hun tijdsintensieve HR-proces volledig te digitaliseren met de software oplossingen van HROffice. Leer in deze sessie alles over het nieuwe HR-proces van Purdey en ontdek hoe de gemaakte keuzes hebben geleidt tot vereenvoudiging en kostenvermindering.

3F. Predictive recruitment: feit of fabel?
14:05 - 14:50
HROffice
Organisatie
HROffice

Welke online mediakanalen zet u in om de juiste doelgroep te bereiken? Weet u zeker dat een geschikte kandidaat zich daar bevindt? En hoe presteert het mediakanaal? Deze vragen zijn van wezenlijk belang voor een succesvolle recruitmentcampagne.

Ontdek tijdens deze sessie hoe het moederbedrijf van HROffice, HR Mediabureau Adver-Online, 15 jaar kennis en ervaring wist te combineren met performance data van 100.000+ recruitment campagnes en social media om antwoord te geven op deze vragen. Het resultaat? Een e-recruitment platform die zonder account toegang geeft tot ruim 300 digitale adverteermogelijkheden.

Over de spreker
Een break-out waarbij een echte kenner van het vak je van begin tot eind weet te boeien en je meeneemt in zijn verhaal. Met al ruim 20 jaar ervaring in de wereld van Recruitment weet hij als geen ander hoe hij organisaties kan helpen online de gewenste doelgroep te bereiken, conversies (sollicitaties) te realiseren en hun employer brand te versterken. De bedenker van creatieve concepten om de beste kandidaten aan te trekken!

1G. Case
11:35 - 12:20
Info volgt

Info volgt

2G. Breaking! De opkomst van de digitale uitzendbureaus
13:15 - 14:00
Tim van Hattem, Bullhorn
Spreker
Tim van Hattem
Organisatie
Bullhorn

Vele branches gingen ons recruiters al voor. Kranten, elektronicazaken, boekenwinkels, reisbureaus en zelfs taxibedrijven; allemaal vertrokken ze meer en meer uit de straat richting daar waar de strijd om de consument écht gewonnen wordt: online. Maar deze bedrijven zijn voor een groot deel e-tailers, dat is wel even anders dan een uitzendbureau of detacheringsbedrijf, zouden traditionele recruiters kunnen denken. O ja? En wat nu als we stellen dat een kandidaat ook een klant is? Dat de kandidaat evengoed moet en wil worden verleid? Tim van Hattem neemt je mee in de wereld van digitale disruptie in de uitzendbranche.

Over Tim van Hattem
Tim van Hattem is 35 jaar, studeerde Technische Bedrijfskunde aan de TH Rijswijk en werkte meer dan 10 jaar in de detacheringsbranche. Met die ervaring in de tas adviseert Tim in zijn rol als Recruitment Innovation Expert voor Bullhorn, met name de top van bedrijven binnen arbeidsbemiddeling en consultancy. Vraagstukken die dergelijke partijen hebben omtrent het slim en innovatief inrichten van hun core business en front-office probeert Tim in samenwerking met hen te tackelen door de inzet van de oplossingen van Connexys en Bullhorn.

3G. Hoe Timing A.I. inzet om kans op baan te vergroten
14:05 - 14:50
Janet Remmerswaal, Timing
Spreker
Janet Remmerswaal
Organisatie
Timing

90 procent solliciteert tegenwoordig online. Deze verschuiving levert problemen op voor lager opgeleiden. Zij hebben niet voldoende digitale vaardigheden om succesvol te solliciteren. In deze sessie bespreekt Janet Remmerswaal van uitzendorganisatie Timing hoe zij een intelligente chatbot live heeft gebracht die 24/7 hulp biedt bij het solliciteren. Het unieke is dat de chatbot gebruikt maakt van cognitieve vaardigheden (artificiële intelligentie). Door de interactie kan het systeem steeds slimmer verbanden leggen tussen alle beschikbare data. Dit levert antwoorden op die op iemands persoonlijke situatie en vraag zijn toegesneden, waardoor laagopgeleide flexkrachten hun baankansen vergroten.

Over Janet Remmerswaal
Janet Remmerswaal is 12 jaar werkzaam bij uitzendorganisatie Timing. Hier is zij continu bezig met het verbeteren van de dienstverlening voor klanten en flexkrachten. Zij en haar team zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van diverse optimalisatie- en innovatieprojecten binnen Timing.

1H. Case
11:35 - 12:20
Info volgt

Info volgt

2H. High volume recruiting in Tech
13:15 - 14:00
Tim Boerakker, Ingenico
Spreker
Tim Boerakker
Organisatie
Ingenico

Tim Boerakker, Head of Workforce management bij Ingenico, zal uiteen zetten hoe zij veel Tech talenten weet te vinden in een krappe arbeidsmarkt.

Ingenico Group is wereldwijd toonaangevend in probleemloos betalen. Het bedrijf levert een end-to-end betaaloplossing die bedrijven in staat stelt te verkopen via alle kanalen: in de winkel, online en via mobiel. Dankzij meer dan 35 jaar ervaring in de betaalindustrie en zijn marktleidende betaaloplossingen is Ingenico de betrouwbare betaalpartner voor alle belangrijke banken en 70 procent van de toonaangevende retailers wereldwijd.

3G. • Betekenis nieuwe regelgeving GDPR voor recruitment
14:05 - 14:50
Info volgt

Info volgt

Programma onder voorbehoud van wijzigingen.