Bekijk hieronder het programma voor het Recruitment Tech Event op 7 november.
Het programma is nog niet compleet, Meld je aan voor de nieuwsbrief om als eerste op de hoogte te zijn van het laatste nieuws rondom het event. Aanmelden voor de nieuwsbrief
Vanaf 09.30 uur ben je van harte welkom. Na registratie kun je genieten van een kop koffie of thee en netwerken met andere deelnemers.
Opening door dagvoorzitter Desiree Hoving.
Over Desiree Hoving
Desiree Hoving leidt het Recruitment Tech Event in goede banen als dagvoorzitter. Met haar specialiteit in tech en wetenschap zal zij het event op een interessante en interactieve manier leiden.
De strategie van een recruitmentorganisatie of een -afdeling bepaalt voor een groot deel het succes. Op basis van die strategie richt je je recruitmentproces en recruitmenttechnologie in. Dat klinkt logisch, maar in de praktijk is dit nog niet altijd common sense.
In deze talkshow kijken we naar het belang van het doorvertalen van de organisatiestrategie naar de juiste tooling. Verwacht verrassende inzichten, actuele cijfers, discussie en polls.
Tijdens deze interactieve sessie neemt Laurens de deelnemers mee op een reis van traditionele Applicant Tracking Systems (ATS) naar een compleet en succesvol gebruikt Talent Mobility Platform. Hij laat zien hoe je met behulp van skills-based AI (verborgen) talent kunt vinden, aantrekken, behouden en ontwikkelen. De sessie richt zich op het transformeren van ad-hoc recruitment naar het organiseren van een skills funnel, het berekenen en overbruggen van skills-gaps, en het verbinden van recruitment met workforce strategieën. Daarnaast leren deelnemers hoe ze zowel externe als interne mogelijke loopbaanpaden kunnen berekenen met het werk- en onderwijsaanbod. Hij demonstreert hoe je talent matcht op basis van soft- en hard skills met behulp van AI. Laurens gaat ook in op hoe organisaties zich kunnen aansluiten bij talent ecosystemen en hun talentmanagement naar een hoger niveau te tillen.
Had je ooit gedacht dat je het einde van de wereld zou meemaken? Had je ooit gedacht dat je zou zien hoe dove mensen horen, blinde mensen zien, hoe geestgestuurde bionische ledematen, zelfrijdende auto’s en mensen al het vet in hun lichaam in hun kont laten pompen? Nee. Wij ook niet. Maar hier zijn we dan. De wereld verandert in een ongekend tempo. AI is geland. Het is een massavernietigingswapen maar ook een massa-innovatiewapen.
Maar hier is de echte vraag: Is het echt slecht nieuws? Stan zal onze reis beginnen met een uiteenzetting over de enorme impact van AI op industrieën. En raad eens? Talentacquisitie is niet uitgesloten. Hij introduceert Scotty AI, een baanbrekend agent orkestratieplatform dat 80-90% van de repetitieve taken in de wervings- en personeelslevenscyclus automatiseert met behulp van conversationele AI en integratiemogelijkheden.
Maak vervolgens kennis met Charlie-Scotty AI’s beter uitziende tweelingbroer bij PostNL, die op maat is gemaakt om hun wervingsstrategie te herdefiniëren. We duiken diep in hoe PostNL niet alleen overleeft, maar ook floreert door AI te omarmen. Sinds ze Charlie hebben geïmplementeerd, heeft PostNL dramatische verbeteringen gezien: een piek in kwalitatieve aanwervingen, gestroomlijnde processen en een verbeterde ervaring voor kandidaten die in de hele sector opzien baart.
Samen zullen we je de echte toepassingen van Scotty AI bij PostNL laten zien, waarbij we het theoretische omzetten in het tastbare. Zet je schrap; recruitment zal nooit meer hetzelfde zijn.
In deze interactieve break-out sessie delen RecruitNow en Olympia hun ervaringen met kunstmatige intelligentie en hoe dit het dagelijkse werk van recruiters en intercedenten heeft beïnvloed. Hoe technologie en de menselijke touch samenkomen in het dagelijks werk. We nemen je mee in de keuzes die gemaakt zijn: van strategische overwegingen tot praktische toepassingen, waar AI processen ondersteunt zonder de persoonlijke benadering te verliezen. Je krijgt een kijkje achter de schermen bij Olympia, waar AI inmiddels een vast onderdeel is van de dagelijkse routine. Ontdek zelf hoe deze technologie het werk slimmer, sneller en vooral menselijker maakt.
Breakout inzichten:
-Welke echte resultaten zijn er behaald?
-Welke leerpunten zijn er?
-Hoe ziet de toekomst van AI er voor Olympia uit?
-Welke strategische overwegingen en belemmeringen zijn er geweest en gemitigeerd?
Onder het genot van een heerlijke lunch demo’s bekijken op de Expo&Demo-vloer en bijpraten met vakgenoten.
Jurylid Jeroen Klerkx reikt de Recruitment Tech Award 2024 in de categorie ‘Best tool’ uit aan de winnaar.
De hype betreft artificial intelligence is voorbij en het wordt steeds meer geïntegreerd in alles wat we doen, inclusief in recruitment. Waar de ene recruiter teleurgesteld is in wat AI nu echt kan, is de andere recruiter laaiend enthousiast over de mogelijkheden. En een deel doet er nog weinig tot niets mee.
In deze interactieve talkshow staan we stil bij hoe je als recruiter het optimale uit AI kan halen voor jouw recruitment. Niet als een gimmick maar daar waar het waarde kan toevoegen in het recruitmentproces.
We bespreken de laatste cijfers en trends. Je krijgt concrete tips om met AI aan de slag te gaan en kunt je vragen voorleggen aan de gasten in de talkshow.
Jurylid reikt de 2e Uitreiking Benelux AI in Recruitment Award 2024 uit. Alle 6 de genomineerden voor de Recruitment Tech Awards 2024 maken kans op deze juryprijs.
Mees van Velzen van MrWork en Sebastiaan Cové van Nobox nemen je mee in de belangrijkste trends rondom recruitment marketing en -technologie in 2025. Hoe verandert het gedrag van kandidaten en de rol van de recruiter in 2025? Waarom wordt de recruiter experience steeds belangrijker in recruitment technologie en welke concrete toepassingen van AI gaan we zien volgend jaar? Waarom wordt de marketing journey verlengd tot na het sollicitatieproces, en waarom is Recruitment Marketing Automation één van de belangrijkste ontwikkelingen voor 2025. Je hoort er alles over in deze break-out.
Breakout inzichten:
– Hoe AI in 2025 de recruiter ondersteunt.
– Waarom de recruiter experience een cruciale rol gaat spelen in recruitment technologie.
– Waarom de marketing journey wordt verlengd tot na het sollicitatieproces.
– De impact van Recruitment Marketing Automation (RMA) op efficiënte werving en een consistente kandidatenervaring.
Juryvoorzitter Eveline Mutsaerts reikt de Recruitment Tech Award 2024 uit in de categorie ‘Best case’ aan de winnaar.
Nagenieten van en -praten over het Recruitment Tech Event 2024 met een lekker drankje en hapje tijdens de netwerkborrel.
Uiteraard wordt er ook voor juiste muzikale beats gezorgd.
De afgelopen paar jaar zijn we overspoeld met AI als buzzword. Praktische toepassing is er wel, maar de praktijk is weerbarstiger dan wat vaak wordt voorgehouden. AI moeheid is een ding. Bullhorn en een partner geven je de nodige energie boost en nemen je mee in de wereld van de praktijk – wat Recruiters vandaag al doen en morgen zo kunnen doen. Tegelijk ontvang je de nieuwste onderzoeksresultaten over wat kandidaten zelf aangeven te verwachten van AI ondersteuningen bij een recruitmentbureau. En last but not least: hoor tijdens deze breakout als één van de eerste een heuse wereldprimeur.
Breakout inzichten:
– Inkijkjes hoe verschillende recruitment bureaus de komende jaren hun visie vormgeven rondom digital transformatie en AI adoptie
– De nieuwste onderzoeksresultaten over hoe kandidaten verwachten dat recruitmentbureaus hun sneller en beter van dienst kunnen zijn
– Een blik op de Roadmap van Bullhorn op haar weg om de OpenAI van recruitment te worden
AI heeft een revolutionaire verandering teweeggebracht in traditionele wervingsstrategieën. Het automatiseert repetitieve taken en maakt gebruik van data om gegevens gedreven beslissingen moeiteloos te maken. Hierdoor kunnen HR-professionals efficiënter en nauwkeuriger werken. Bovendien tilt het matching strategieën naar een geheel nieuw niveau en vereenvoudigt het het (her-)schrijven van vacatures. Deze ontwikkelingen en de impact ervan bespreken we uitgebreid tijdens ons boeiende seminar: De impact van AI in het recruitmentproces. Benieuwd naar de wonderen van AI, de verbeterde efficiëntie, automatische dashboards en data-analyses? Dan is deze unieke sessie een absolute must voor jou! Mis het niet, we kijken ernaar uit om je daar te zien!
Ontdek de native geïntegreerde AI Recruiter van Recrubo.ai die ervoor zorgt dat recruiters 3x meer kandidaten kunnen behandelen.
Breakout inzichten:
Verander vacatures in 30 seconde in AI Recruiters:
– Haal meer waarde uit je database / talentpools
– Automatiseer repetitieve werkzaamheden recruiter
– Verrijk profielen
– Pre screen kandidaten
– Scheduling
Ben je benieuwd hoe Recruitment Marketing Automation (RMA), branding en het samenspel met slimme recruitment technologie kan bijdragen aan het op maat communiceren met kandidaten in specifieke doelgroepen en voorkeuren?
Monique Amse, Directeur MediaStages, Arco Westbroek, Chief Product Officer Carerix en Mark Hopman, Director Sales Carerix nemen je op een interactieve manier mee hoe je een ijzersterk merk creëert in samenspel met recruitment technologie. Van de mogelijkheden om hyper personalisatie toe te passen in je wervingsstrategie tot slimme touchpoints in je workflow. Hoe je de kracht benut van een goede recruitment website tot het belang van AI voor het verstevigen van je recruitment proces fundament.
Mediastages heeft samen met Carerix de stap gezet van manuele communicatie naar Recruitment Automation Journeys. Een ver geautomatiseerde workflow en proces met slimme touchpoints en oog voor de “Human Touch”. Een succesvol proces voor hun specifieke niche en Gen Z doelgroep. Denk daarbij aan dynamische journeys met communicatie via de juiste kanalen, van Facebook tot TikTok, eenvoudig en perfect afgevangen in Carerix als ATS. Een interactieve kennissessie bomvol bruikbare tips.
– Als je wilt ervaren wat Recruitment Marketing Automation journeys gaat veranderen en kan opleveren voor jouw business zonder de human touch uit het oog te verliezen
– Leer hoe Mediastages een transitie heeft gedaan naar het bekendste merk in hun niche
– Wat zijn de do’s en don’ts in het bereiken van deze jonge doelgroep
– Hoe krijg je het “ journey denken” onder de knie in je recruitmentproces
– Wat kan omnichannel communicatie betekenen voor je Recruitment Marketing Automation Journey.
Ben je klaar om je wervingsstrategie naar een hoger niveau te tillen en je bereik onder passieve kandidaten met maar liefst 80% te vergroten? In deze breakout duiken we diep in de wereld van Talent Intelligence— de strategische benadering die bedrijven en bureaus in staat stelt hun wervingsprocessen te optimaliseren met behulp van gedetailleerde, data gestuurde inzichten op kandidaatsniveau.
We bespreken hoe je direct kunt beginnen met Talent Intelligence, de implementatie binnen sourcing en recruitment processen, hoe het naadloos geïntegreerd kan worden in ATS- en CRM-oplossingen, en welke directe voordelen het biedt binnen je huidige wervingskanalen en talentpools. Door gerichte gegevens te verzamelen en te analyseren, zoals individuele vaardigheden, ervaring en carrièredoelen, leer je niet alleen hoe je beter kunt inspelen op toekomstige talentbehoeften, maar ook hoe je demand generation effectief kunt stimuleren.
Deze aanpak stelt je in staat om niet alleen passieve kandidaten proactief te identificeren, maar ook om gerichte marketingcontent te creëren die perfect aansluit bij de interesses en motivaties van deze kandidaten. Ontdek hoe je door deze gepersonaliseerde strategie toptalent kunt aantrekken en een blijvend concurrentievoordeel kunt behalen in het steeds veranderende wervingslandschap. Mis deze kans niet om de heilige graal van recruitment te veroveren.
Inzichten
• Begrip van Talent Intelligence: Inzicht in wat Talent Intelligence is en hoe het helpt bij het optimaliseren van wervingsprocessen.
• Datagestuurde Werving: Kennis over het gebruik van interne en externe data om betere beslissingen te nemen bij het identificeren en aantrekken van kandidaten.
• Bereik van Passieve Kandidaten: Strategieën om 80% meer passieve en toekomstige kandidaten te bereiken die niet actief op zoek zijn naar een baan.
• Identificatie van Toptalent: Methodes om toptalent vroegtijdig te identificeren en aan te trekken voordat concurrenten dit doen
• Praktische Toepassingen: Voorbeelden en best practices van hoe Talent Intelligence succesvol kan worden ingezet binnen een bestaande ATS en/of CRM gestuurde organisatie
Bias, of vooringenomenheid, is een bekend probleem in AI-toepassingen. Maar wat betekent dit eigenlijk in de praktijk? Hoe kan AI je recruitment- en HR processen juist eerlijker maken? In deze presentatie deelt Vincent Slot, R&D Team Lead bij Textkernel, waardevolle inzichten over de kracht van responsible AI in het creëren van een inclusieve werkomgeving. Ontdek hoe AI werkt, waar de valkuilen van bias liggen, en krijg inzicht in hoe je deze vermindert.
Breakout inzichten:
1. Begrip van bias in AI: Ontdek wat bias in AI betekent, specifiek in de context van recruitment processen, en waarom het een bekend probleem is.
2. Valkuilen en uitdagingen van AI in recruitment: Krijg inzicht in hoe bias in AI-gestuurde recruitmenttools sluipt, zoals bias in datasets of algoritmen die onbedoeld discriminerende beslissingen nemen.
3. Praktische oplossingen voor biasreductie: Je leert hoe je bias kunt verminderen door AI op een verantwoorde manier in te zetten, met tips om AI-systemen te trainen en te optimaliseren voor inclusiviteit en eerlijkheid in het recruitmentproces.
Tijdens deze breakout sessie deelt een klant van Mysolution, samen met Simply Business AI, hoe zij Simply inzetten als tool tijdens klantgesprekken en kandidaatinterviews. Ze bespreken hoe de tool de recruiter/consultant helpt bij het opstellen van een inhoudelijk sterk verslag, wat tijd bespaart bij de verdere verwerking van het interview, inclusief specifieke kenmerken. Uiteindelijk laten ze zien hoe de tool helpt bij het opbouwen van een commercieel profiel dat aan klanten kan worden aangeboden.
Breakout inzichten:
1. Nieuwe AI tooling
2. Bespaar tijd bij het verwerken van een interview
3. Verlies nooit data en informatie door te transcriberen
4. Creëer met minimaal handelen commerciële profielen en voorstellen
5. Concentreer je volledig op het interview in plaats van multitasken doordat je ook moet meeschrijven
Hoe bied je arbeidsvoorwaarden aan, die voor jouw doelgroep ook echt het verschil maken!?
Breakout inzichten:
* Hoe je arbeidsvoorwaarden optimaal kunt inzetten om talent aan te trekken.
* Manieren om je arbeidsvoorwaarden zichtbaar en aantrekkelijk te maken voor potentiële kandidaten.
* Praktische tips om je unieke verkoopargumenten (USP’s) te ontdekken en uit te lichten.
* Strategieën om jezelf te positioneren als de werkgever waar mensen bij wíllen werken.
Martijn Smit, Talent Acquisition Manager van Croonwolter&dros, consultant en Chief Feestjes Officer van BSDBV.NL neemt je mee in deze bijzondere workshopshow “De grote ATS pubquiz” want een ATS kiezen en implementeren is niet makkelijk, dus laten wij er maar een feestje van maken. Martijn de recruitment opa neemt jou mee in zijn wonderlijke wereld van werving. Dus wil jij wat leren, wil jij wat winnen en wil jij de beste tips over het kiezen van een ATS dan moet jij bij deze workshop zijn.
Schiphol is een van de meest iconische plekken in Nederland en een essentiële speler in de luchtvaartindustrie. Met duizenden medewerkers en een constante behoefte aan nieuw talent, heeft Schiphol recent haar recruitmentstrategie getransformeerd. In deze sessie deelt Alice Zeijlemaker hoe Schiphol succesvol gebruikmaakt van recruitment marketing automation, programmatic advertising en een data-gedreven aanpak om de juiste kandidaten te bereiken en haar wervingsdoelen te behalen. Ontdek hoe deze strategische veranderingen, in samenwerking met Jobmatix, hebben geleid tot efficiëntere en effectievere wervingsprocessen bij Schiphol.
Breakout inzichten:
• Hoe recruitment marketing automation kan bijdragen aan werving succes.
• De kracht van programmatic advertising bij het bereiken van de juiste kandidaten.
• Strategieën om recruitment processen te automatiseren voor maximale efficiëntie.
• Het belang van data in het optimaliseren van de candidate journey.
RecruitCamp: jouw Recruitment Tech actieplan in 30 minuten. Je weet dat je slimmer moet gaan werken. Wellicht heb je al een aantal tools aangeschaft. Nu ben je op zoek om daar het maximale uit te gaan halen. Hoe zorg je er voor dat al die verschillende tools als een orkest met elkaar samen gaan spelen? Vanuit Hero Hub hebben wij dit traject al voor tientallen recruitment organisaties – van groot tot klein – met succes vormgegeven. Wij weten wat werkt voor welk type organisatie en zijn tool onafhankelijk in ons advies voor technologie. Ben je er klaar voor om op hoog tempo door het software landschap heen te gaan? Jij loopt naar buiten met een persoonlijk actieplan voor tech die je nog mist of verder kan optimaliseren om je doel te bereiken. Tip: zorg dat je je belangrijkste tooling top of mind hebt.
Breakout inzichten
– Je loopt letterlijk naar buiten met een overzicht van jouw benodigde tool landschap
– Je krijgt inzicht in hoe je slimmer kan werken door Recruitment Marketing Automation
– Je gaat snappen hoe je meer potentie uit je huidige tool stack kan halen
– Je krijgt perspectief in welke tools het beste zijn voor jou
In deze interactieve break-out sessie duiken we in de cruciale rol van AI in het hedendaagse recruitmentproces. Om als recruitmentbedrijf aan de top te blijven, is het essentieel voortdurend kritisch naar je businessmodel te kijken en dit flexibel aan te passen aan de veranderende markt en omstandigheden. Net zoals technologie, evolueert ook de manier waarop bedrijven waarde toevoegen. We bespreken hoe AI niet alleen een innovatie is, maar vooral hoe het effectief geïntegreerd kan worden in bestaande processen en software om echte meerwaarde te creëren. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en inzichten uit meer dan 20 jaar ervaring met recruitment software, laten we zien welke AI-oplossingen het verschil maken en hoe je deze strategisch kunt inzetten om je bedrijfsvoering te optimaliseren.
Breakout inzichten:
– Inzicht in hoe AI je recruitmentproces kan verbeteren
– Praktische tips voor de integratie van AI in bestaande systemen
– Hoe AI kan bijdragen aan verbetering van recruitmentprocessen
– Voorbeelden van integratie van AI in bestaande software
– Hoe je je organisatie en processen kunt aanpassen aan technologische veranderingen
Praat door n.a.v. de plenaire talkshow over het belang van een goede strategie voor het doorvertalen naar technologie. Wat zijn jouw ervaringen? Hoe kom je tot een goede recruitmentstrategie en/of recruitmentproces? Hoe krijg en behoud je draagvlak voor investeringen in technologie? Etc.
In deze unconference setup, bekend van Bill Boorman’s TRU, geen slides en geen spreker voor het publiek. Iedereen in het publiek mag meepraten, vragen stellen, reageren en discussiëren.
Martijn Hemminga, oprichter van Recruitment Tech Network, modereert deze sessie. Let op: voor een optimale interactie is er slechts plaats voor 20 deelnemers!
Meer informatie volgt.
Picnic heeft een constante focus op het optimaliseren van kandidaatervaringen en snelheid binnen het proces. In deze sessie deelt Jeroen Klerkx hun ervaringen als het gaat om optimalisatie vaan de candidate experience, waaronder de inzet van WhatsApp.
Leer hoe ze het hebben ingezet, ontdek de eerste resultaten en krijg een vooruitblik voor wat er komend jaar op de agenda staat.
Praat door n.a.v. de plenaire talkshow over de inzet van AI binnen recruitment. Hoe zet jij AI succesvol in? Wat werkt wel en wat werkt niet? Hoe kijk jij aan tegen uitdagingen als privacy en bias?
In deze unconference setup, bekend van Bill Boorman’s TRU, geen slides en geen spreker voor het publiek. Iedereen in het publiek mag meepraten, vragen stellen, reageren en discussiëren.
Martijn Hemminga, oprichter van Recruitment Tech Network, modereert deze sessie. Let op: voor een optimale interactie is er slechts plaats voor 20 deelnemers!
© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland