Over de Recruitment Tech Awards

Op het gebied van recruitmenttechnologie zijn veel bedrijven actief die op een innovatie manier recruitmenttools ontwikkelen. Daarnaast zijn er diverse organisaties die deze tools op een bijzonder effectieve wijze inzetten. De kennis, kunde en de ervaringen die hiermee gepaard gaan, zijn interessant om te delen. Hierdoor ontstaan weer nieuwe inzichten en mogelijkheden die ook voor andere organisaties zeer relevant kunnen zijn. Met het uitreiken van de Recruitment Tech Awards roepen wij organisaties op om hun innovatie recruitmenttool of hun meest effectieve praktijkcase met gebruikmaking van recruitmenttools in te zenden. Met kans op het winnen van de Recruitment Tech Award 2017!

Recruitment Tech Awards 2017

Vanaf donderdag 17 augustus 2017 kunnen werkgevers, bureaus en leveranciers van recruitmenttechnologie inzenden voor de Recruitment Tech Awards 2017. Inzenden kan tot en met 14 september 2017 17.00 uur waarna de vakjury zich over alle inzendingen buigt.

De vakjury beoordeelt de inzendingen voor de categorie ‘Best tooling’ onder meer op:

  • Innovatie
  • Onderscheidenheid
  • Onderbouwing inzending

De vakjury beoordeelt de inzendingen voor de categorie ‘Best case’ onder meer op:

  • Effectiviteit
  • Bijdrage aan behalen van recruitmentdoelstellingen
  • Innovatie
  • Onderbouwing inzending

De vakjury kiest per categorie maximaal 5 inzendingen die doorgaan naar de pitchronde. De maximaal 5 geselecteerden in beide categorieën worden uitgenodigd om donderdagmiddag 5 oktober in Utrecht hun tooling of case te pitchen aan de jury. Vervolgens kiest de jury in iedere categorie 3 nominaties. Vervolgens krijgt het publiek twee weken de tijd om in beide categorieën hun stem uit te brengen. Tijdens de plenaire afsluiting van het Recruitment Tech Event op 23 november 2017 in Utrecht worden de winnaars van de Recruitment Tech Awards 2017 bekend gemaakt.

Wie mogen deelnemen: best tooling?

In de categorie ‘Best tooling’ kunnen leveranciers (gevestigde tot start-ups) van recruitmenttools inzenden. De betreffende tool moet op de Nederlandse markt tussen 1 oktober 2016 en 14 september 2017 zijn gelanceerd. De leverancier van de tool mag van buiten Nederland komen, zolang de leverancier maar een kantoor heeft in Nederland. Een tool kan zowel een losstaande tool zijn als een nieuwe feature/module/onderdeel binnen een bestaande tooling, zolang het maar innovatief/vernieuwend is.

Wie mogen deelnemen: best case?

In de categorie ‘Best case’ kunnen gebruikers van recruitmenttechnologie, Nederlandse werkgevers, werving- & selectiebureaus, uitzend- of detacheringsbureaus inzenden. Daarbij moet de praktijkcase aantoonbaar tussen 1 oktober 2016 en 14 september 2017 in Nederland hebben plaatsgevonden. De praktijkcase kan ook een (nog lopend) project zijn of de wijze waarop een recruitmentteam op effectieve (en wellicht ook innovatieve) wijze recruitmenttechnologie inzet om haar recruitmentdoelstellingen te behalen. Het belangrijkste is dat er over de periode of een deel ervan aantoonbare resultaten kunnen worden getoond die de effectiviteit van de case onderbouwt.

Wat krijgen de genomineerden?

De genomineerden krijgen tijdens de periode dat het publiek mag stemmen uitgebreid media-aandacht. De genomineerden mogen een jaar lang het embleem ‘Nominatie Recruitment Tech Awards 2017’ gebruiken. Alle genomineerden krijgen twee gratis vrijkaarten voor het Recruitment Tech Event. Daarnaast krijgen de top 3 genomineerden per categorie 5 minuten spreektijd om in een breakout sessie met alle genomineerden hun tooling of case te pitchen aan bezoekers van het event.

Wat krijgen de winnaars?

In beide categorieën is er één winnaar. Deze winnaars krijgen tijdens het event de enige echte Recruitment Tech Award uitgereikt. Daarbij mogen ze een jaar lang de titel gebruiken en het bijbehorende logo van de Recruitment Tech Awards 2017. Daarnaast ontvangt de winnaar roem en media-aandacht.

De winnaar in de categorie ‘Best case’ ontvangt daarnaast een tegoed van € 1.000,- voor advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en/of recruitment(technologie). De winnaar in de categorie ‘Best tooling’ ontvangt daarnaast een mediacampagne ter waarde van € 1.000,- te besteden op Recruitmenttech.nl, Recruitmentsystemen.nl en/of Recruitment Tech Demo_Day op 7 juni 2018.