Winnaars Recruitment Tech Awards 2024:
ORANJEGROEP & In2Dialog!

Bekijk hier de meest gestelde vragen over het inzenden voor de Recruitment Tech Awards. Staat er een antwoord niet bij, neem dan contact op via info@recruitmenttech.nl.

Onder tooling wordt verstaan (online) software en/of devices die werkgevers en bureaus veelal zelf kunnen gebruiken om hun recruitmentdoelstellingen te bereiken. Als gebruiker krijg je toegang tot de tooling, kun je hem zelf gebruiken en betaal je veelal een abonnementsfee (per maand, per jaar, per gebruiker).

Voorbeelden

Voorbeelden van tooling zijn recruitmentsystemen (ATS), recruitmentsites, multiposting, cv-parsing, video tooling, referral tooling, social media tooling, e-assessments, tests, games, online screening, mobile apps, onboarding tools, vendor management systemen (VMS), sourcing tools, alumni management, talentpool oplossingen, matchingtechnologie, searchingtechnologie, dashboards, virtual reality, programmatic job marketing, bots, etc. Veelal kunnen deze technologieen met elkaar gekoppeld worden via API’s.

Ook tooling die niet puur voor recruitment is bedacht, maar wel kan worden gebruikt kun je inzenden. Denk daarbij aan oplossingen die te maken hebben met virtual of augmented reality, bots, beacons, tooling die je gebruikt voor carrière events, etc.

In de categorie ‘Best tool’ kunnen leveranciers van recruitment tooling hun eigen oplossing insturen. Denk hierbij aan een leverancier van een recruitmentsysteem, selectie tooling of onboarding app.

In de categorie ‘Beste case’ kunnen gebruikers van recruitment tooling een recruitmentcase insturen waar technologie een rol in heeft gespeeld. Gebruikers van recruitment tooling zijn werkgevers, interim recruiters, uitzend-, w&s- en detacheringbureaus.

De inzendtermijn voor de Recruitment Tech Awards 2025 is van woensdag 2 juli 2025 tot en met woensdag 10 september 2025, 17.00 uur.

In de categorie ‘Beste case’ kunnen gebruikers van recruitment tooling een recruitmentcase insturen waar technologie een rol in heeft gespeeld. Gebruikers van recruitment tooling zijn werkgevers, interim recruiters, uitzend-, w&s- en detacheringbureaus.

Er zijn geen kosten verbonden aan inzenden voor de Recruitment Tech Awards.

Hieronder vind je alle vragen op een rij zodat je jouw inzending offline (in Word bijvoorbeeld) kunt voorbereiden. Wist je overigens dat je de inzending ook op kunt slaan en later kunt afmaken en inzenden?

  • Contactgegevens inzender
  • Bezoekadres organisatie van de case
  • Korte titel van de case zonder organisatienaam, bijvoorbeeld: ‘Recruitmentsysteem met innovatieve matchingstechnologie’ (maximaal 75 karakters)
  • Start- en einddatum case
  • Case omschrijving (maximaal 2.000 karakters)
  • Samenvatting case (maximaal 155 karakters)
  • Gebruikte recruitment tooling (maximaal 500 karakters)
  • Voor welk probleem/welke problemen was de tool/waren de tooling een oplossing? (maximaal 500 karakters)
  • Hoe verliep de implementatie van de tooling? (maximaal 1.500 karakters)
  • Wat heeft de case (meetbaar) opgeleverd? (maximaal 1.500 karakters)
  • Wat maakt de case in jouw ogen effectief? (maximaal 500 karakters)
  • Wat was het beschikbare budget? (Meerkeuze-vraag)
  • Wordt er gebruik gemaakt van AI in de case? Zo ja, op welke wijze? (maximaal 500 karakters)
  • Waarom moet jouw case een Recruitment Tech Award winnen? (maximaal 1.000 karakters)
  • Wat is de visie van de organisatie (gebruiker) op deze technologie binnen recruitment? (maximaal 1.500 karakters)
  • Wat zijn de learnings? Benoem wat je een volgende keer eventueel anders zou doen. (maximaal 1.000 tekens)
  • Benoem de interne en externe betrokkenen bij de case (maximaal 1.000 karakter)

Hieronder vind je alle vragen op een rij zodat je jouw inzending offline (in Word bijvoorbeeld) kunt voorbereiden. Wist je overigens dat je de inzending ook op kunt slaan en later kunt afmaken en inzenden?

  • Contactgegevens inzender
  • Bezoekadres leverancier
  • Korte titel/naam van de tooling zonder organisatie- en merknaam, bijvoorbeeld: ‘Videoselectiesysteem voor smartphones’ (maximaal 75 karakters)
  • Lanceerdatum tool in Nederland
  • Omschrijving van de tool, zonder ‘commerciële teksten’ (maximaal 2.000 karakters)
  • Samenvatting tooling (maximaal 155 karakters)
  • Klantdoelgroep voor tooling (maximaal 500 karakters)
  • Welk probleem lost de tool op? (maximaal 500  karakters)
  • Hoe werkt de tool vanuit de gebruiker gezien? (maximaal 1.000 karakters)
  • Wordt er gebruik gemaakt van AI in de tool? Zo ja, op welke wijze? (maximaal 500 karakters)
  • Wat levert het gebruik van de tooling op voor klant en kandidaat? (maximaal 1.000 karakters)
  • Wat maakt de tooling in jouw ogen innoverend/vernieuwend? (maximaal 500 karakters)
  • Wat maakt de tooling in jouw ogen onderscheidend? (maximaal 500 karakters)
  • Wat is de visie op technologie in recruitment? (maximaal 1.500 karakters)
  • Waarom moet jouw tooling een Recruitment Tech Award winnen? (maximaal 1.000 karakters)
 

Ja, je moet minimaal 1 beeld aanleveren zonder teksten en logo’s dat als hoofdbeeld bij de inzending wordt gebruikt. Optioneel kun je nog 3 beelden (jpg, png of gif) toevoegen.

Je kunt optioneel 2 video’s toevoegen. Een video over de case of tool van maximaal 2 minuten en een video met een motivatie voor de vakjury van maximaal 1 minuut.

Je kunt per organisatie (werkgever, w&s/uzb/deta-bureau) maar één keer inzenden. Wel kun je als leverancier meerdere cases inzenden namens verschillende klanten. Jouw klant moet hier uiteraard wel akkoord mee zijn en ook beschikbaar zijn:
  • om te presenteren aan de vakjury indien voorgeselecteerd;
  • om de nominatie in ontvangst te nemen indien genomineerd tijdens de Nominatietour;
  • om tijdens het Recruitment Tech Event te komen presenteren indien genomineerd;
  • om tijdens het Recruitment Tech Event de award in ontvangst te nemen indien de winnaar.

Je kunt tot en met donderdag 4 september 2025 17.00 jouw case of tooling voorleggen aan de organisatie (dus niet aan de vakjury) om te kijken of deze inzendwaardig is middels een Precheck. Stuur jouw case of tooling in en je ontvangt binnen 2 werkdagen feedback via dit formulier. Per organisatie kun je eenmaal een Precheck laten doen.

Inzendwaardig wil zeggen dat de case/tooling voldoet aan de minimale eisen om in te zenden en kans maakt om in de Voorselectie te komen. Het is uiteraard geen garantie dat jouw case/tooling daadwerkelijk in de Voorselectie zit als deze wel inzendwaardig is.

Wanneer je jouw case of tool inzendt en voldoet aan de inzendvoorwaarden, dan krijg je altijd een juryrapport met feedback van de juryleden. Hoe verder je in het proces komt, hoe meer feedback.

Jouw case of tool krijgt een plek in de spotlight op Recruitmenttech.nl om anderen te inspireren. Van alle jaren zijn de inzendingen nog terug te kijken.

Wanneer je genomineerd bent, krijg je extra aandacht, bijvoorbeeld om stemmen te winnen in de Publieksjurering. 

Als winnaar sta je letterlijk op het podium tijdens het Recruitment Tech Event. De winnaars interviewen we graag achteraf (podcast en/of video) en mogen zich een jaar lang winnaar noemen van de Recruitment Tech Awards. Goed voor de trots, zichtbaarheid van jouw organisatie of team én als leverancier levert het je geheid nieuwe klanten op.

Spreker