Veelgestelde vragen (FAQ)

Bekijk hier de meest gestelde vragen over het inzenden voor de Recruitment Tech Awards. Staat er een antwoord niet bij, neem dan contact op via de chat.

Wanneer is iets recruitment tooling?

Onder tooling wordt verstaan (online) software en/of devices die werkgevers en bureaus veelal zelf kunnen gebruiken om hun recruitmentdoelstellingen te bereiken. Als gebruiker krijg je toegang tot de tooling, kun je hem zelf gebruiken en betaal je veelal een abonnementsfee (per maand, per jaar, per gebruiker).

Voorbeelden

Voorbeelden van tooling zijn recruitmentsystemen (ATS), recruitmentsites, multiposting, cv-parsing, video tooling, referral tooling, social media tooling, e-assessments, tests, games, online screening, mobile apps, onboarding tools, vendor management systemen (VMS), sourcing tools, alumni management, talentpool oplossingen, matchingtechnologie, searchingtechnologie, dashboards, virtual reality, programmatic job marketing, bots, etc. Veelal kunnen deze technologieen met elkaar gekoppeld worden via API’s.

Ook tooling die niet puur voor recruitment is bedacht, maar wel kan worden gebruikt kun je inzenden. Denk daarbij aan oplossingen die te maken hebben met virtual of augmented reality, bots, beacons, tooling die je gebruikt voor carrière events, etc.

Twijfel, stel je vragen in de chat

Twijfel je of jouw case of tooling voldoende ‘reruitment tech’ is, stel dan jouw vraag in de chat (rode knop rechtsonder in). Je krijgt dan direct antwoord als er iemand beschikbaar is en anders via de e-mail.

Wat is het verschil tussen 'Best tooling' en 'Best case'?

In de categorie ‘Best tooling’ kunnen leveranciers van recruitment tooling hun eigen oplossing insturen. Denk hierbij aan een leverancier van een recruitmentsysteem, selectie tooling of onboarding app.

In de categorie ‘Beste case’ kunnen gebruikers van recruitment tooling een recruitmentcase insturen waar technologie een rol in heeft gespeeld. Gebruikers van recruitment tooling zijn werkgevers, interim recruiters, uitzend-, w&s- en detacheringbureaus.

Wat is de inzendtermijn?

De inzendtermijn voor de Recruitment Tech Awards 2017 is van donderdag 17 augustus 2017 tot en met donderdag 14 september 2017, 17.00 uur.

Zijn er kosten verbonden aan inzenden?

Er zijn geen kosten verbonden aan inzenden voor de Recruitment Tech Awards.

Welke vragen moet ik als inzender van een case beantwoorden?

Hieronder vind je alle vragen op een rij zodat je jouw inzending offline (in Word bijvoorbeeld) kunt voorbereiden. Wist je overigens dat je de inzending ook op kunt slaan en later kunt afmaken en inzenden?

  • Contactgegevens inzender
  • Bezoekadres organisatie van de case
  • Korte titel van de case zonder organisatienaam, bijvoorbeeld: ‘Recruitmentsysteem met innovatieve matchingstechnologie’ (maximaal 75 karakters)
  • Start- en einddatum case
  • Case omschrijving (maximaal 2.000 karakters)
  • Samenvatting case (maximaal 155 karakters)
  • Gebruikte recruitment tooling (maximaal 500 karakters)
  • Wat heeft de case (meetbaar) opgeleverd? (maximaal 1.500 karakters)
  • Wat maakt de case in jouw ogen effectief? (maximaal 500 karakters)
  • Waarom moet jouw case een Recruitment Tech Award winnen? (maximaal 1.000 karakters)
  • Benoem de interne en externe betrokkenen bij de case (maximaal 1.000 karakter)

Welke vragen moet ik als inzender van een tooling beantwoorden?

Hieronder vind je alle vragen op een rij zodat je jouw inzending offline (in Word bijvoorbeeld) kunt voorbereiden. Wist je overigens dat je de inzending ook op kunt slaan en later kunt afmaken en inzenden?

  • Contactgegevens inzender
  • Bezoekadres leverancier
  • Korte titel/naam van de tooling zonder organisatie- en merknaam, bijvoorbeeld: ‘Videoselectiesysteem voor smartphones’ (maximaal 75 karakters)
  • Lanceerdatum tool in Nederland
  • Omschrijving van de tool, zonder ‘commerciële teksten’ (maximaal 2.000 karakters)
  • Samenvatting tooling (maximaal 155 karakters)
  • Klantdoelgroep voor tooling (maximaal 500 karakters)
  • Hoe faciliteert de tooling de klant bij recruitment? (maximaal 1.000 karakters)
  • Wat levert het gebruik van de tooling op voor klant en kandidaat? (maximaal 1.000 karakters)
  • Wat maakt de tooling in jouw ogen innoverend? (maximaal 500 karakters)
  • Wat maakt de tooling in jouw ogen onderscheidend? (maximaal 500 karakters)
  • Waarom moet jouw tooling een Recruitment Tech Award winnen? (maximaal 1.000 karakters)

Hoe vaak mag ik inzenden voor de Recruitment Tech Awards?

Je kunt per organisatie (werkgever, w&s/uzb/deta-bureau) maar één keer inzenden. Wel kun je als leverancier cases inzenden namens jouw klanten. Jouw klant moet hier uiteraard wel akkoord mee zijn en ook beschikbaar zijn:

  • om te presenteren aan de vakjury indien voorgeselecteerd;
  • om de nominatie in ontvangst te nemen indien genomineerd;
  • om tijdens het Recruitment Tech Event te komen presenteren indien genomineerd;
  • om tijdens het Recruitment Tech Event de award in ontvangst te nemen indien de winnaar.

Kan ik mijn case of tooling ook eerst voorleggen?

Je kunt tot en met 7 september 2017 jouw case of tooling voorleggen aan de organisatie (dus niet aan de vakjury) om te kijken of deze inzendwaardig is. Stuur jouw case of tooling met korte toelichting naar info@recruitmenttech.nl en je ontvangt binnen 2-3 werkdagen feedback.

Er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze precheck waarin alleen wordt gekeken of aan de inzendeisen wordt voldaan.