Recruitment Tech Survey 2022
In de Recruitment Tech Survey 2022 is onderzocht welke ervaringen zij hebben met hun leveranciers, welke recruitmenttooling zij gebruiken en in welke zij gaan investeren in 2022. De tweede editie van dit jaarlijks onderzoek, is vanaf nu beschikbaar en kun je hieronder kosteloos downloaden of een gedrukt exemplaar bestellen.
Download het rapport
In ruil voor jouw hulp bij de Survey van 2023 kun je hieronder gratis het 56-pagina’s tellende rapport in pdf-vorm downloaden (9,6 MB).
"*" geeft vereiste velden aan
Hardcopy rapport
Bestel een gedrukt exemplaar van het 56-pagina’s tellende rapport Recruitment Tech Survey 2022 en ontvang deze in jouw brievenbus.
Wat werd er in de Recruitment Tech Survey 2022 onderzocht?
Welke ervaringen hebben gebruikers van recruitmenttooling met hun leveranciers? Welke leveranciers bevelen ze aan en welke niet? En in welke recruitmenttooling gaan zij meer investeren in 2021? Met het nieuwe jaarlijkse onderzoek onder recruiters, hr- en arbeidsmarktcommunicatieprofessionals, de Recruitment Tech Survey, brengen we vanaf nu jaarlijks in kaart.
Trends
In het eerste deel van het onderzoek kijken we naar de trends. Welke recruitmenttooling zijn in 2020 gebruikt en waar wordt meer in geïnvesteerd in 2021? Welke fases van het recruitmentproces zijn het meest geautomatiseerd en welke business drivers zijn het meest belangrijk om recruitmenttechnologie in te zetten.
Tevredenheid
In het tweede deel van het onderzoek vragen we gebruikers om de tooling die zij in 2020 hebben gebruikt te beoordelen op 6 punten:
- Productkwaliteit: hoe goed zijn de producten?
- Klantgerichtheid: staat de klant centraal of de oplossing?
- Prijs-kwaliteitsverhouding: is product en investering in balans?
- Innovatievermogen: word product voldoende vernieuwd?
- Servicegerichtheid: word je goed geholpen bij vragen (helpdesk)?
- Proactief meedenken: denkt leverancier uit zichzelf mee?
Ook wordt gevraagd in hoeverre een gebruiker de betreffende leverancier zou aanbevelen op een schaal van 1 tot en met 10, de NPS-score. Van alle beoordelingen wordt een ranglijst gemaakt die in januari 2021 wordt gepresenteerd.
Het onderzoek wordt uitgevoerd door een extern marktonderzoeksbureau: EM Onderzoek.