De Recruitment Tech Awards 2024 hebben in totaal 23 inzendingen opgeleverd die voldeden aan de voorwaarden: 14 tools en 9 cases. De vijfkoppige Vakjury van de Recruitment Tech Awards heeft alle inzendingen bekeken en is tot de Voorselectie gekomen. De 5 tools en 5 cases in de Voorselectie presenteren maandag 23 september hun inzending live aan de Vakjury bij Recruitment Tech Awards partner Compagnon in Zoetermeer. Lees welke cases en tools in de Voorselectie 2024 zitten.
Innovatief en effectief
De Recruitment Tech Awards zijn dé BeNeLux prijzen voor innovatieve recruitmenttools en effectieve cases waar tools een belangrijke rol spelen. Sinds 2015 reikt Recruitment Tech deze prijzen uit en dit jaar voor de 10e maal. Dit jaar worden de winnaars op 7 november bekendgemaakt bij het Recruitment Tech event in Utrecht. Bij de Recruitment Tech Awards is een belangrijke rol weggelegd voor de Vakjury. De Vakjury 2024 bestaat uit: Daan Huisman (Recruitment Tech Masters), Monique de Jong (Recruitment Moves en JobPromotor), Jeroen Klerkx (Picnic), Eveline Mutsaerts (Compagnon) en Simon Janssen (HappyNurse).
Cases in de Voorselectie
Onderstaande 5 cases, op alfabetische volgorde, zitten in de Voorselectie voor de Recruitment Tech Awards 2024:
Besparing van 400 uur en 12% meer plaatsing kandidaten dankzij AI (Nomilk2day)
Nomilk2day, een recruitment specialist met activiteiten in Nederland, Azië en de Verenigde Staten, staat voor de uitdaging om zowel topfuncties op C-niveau als grootschalige interim-recruitmenttaken efficiënt te beheren. Nomilk2day heeft het Byner ATS platform gekozen vanwege de inzet van technologie met geïntegreerde AI om efficiënter te werken. In2Dialog biedt een robuuste oplossing met een interviewtool, die AI-gestuurde linguïstische analyse en psychometrie integreert. Deze tool registreert automatisch interviews, genereert transcripties en organiseert belangrijke kandidaat-informatie in categorieën zoals motivatoren en competenties. Lees de hele case
3 Recruiters verwerken moeiteloos met AI duizenden kandidaten in 10+ talen (ORANJEGROEP)
ORANJEGROEP werd geconfronteerd met de uitdaging om met slechts een klein team grootschalige recruitment processen te beheren in tien landen, verspreid over heel Europa en in meer dan tien talen. Dankzij de integratie van Recrubo.ai met Carerix is het proces volledig geautomatiseerd. Wanneer een vacature wordt aangemaakt, vertaalt Recrubo deze binnen enkele seconden naar een AI Recruiter, die kandidaten automatisch pre-screent op basis van harde vacature-eisen en de juiste kandidaten direct inplant voor een interview via WhatsApp. Voldoet de kandidaat niet aan de harde eisen? Dan kan de kandidaat gematcht worden aan een beter passende vacature. Lees de hele case
Competentiegericht werven voor blue collar-kandidaten met generative AI (OTTO Work Force)
De strategie van OTTO Work Force focust op het vinden en behouden van de beste medewerkers. Om dit te realiseren heeft OTTO aan The Selection Lab gevraagd om door middel van hun geavanceerde assessment technologie beter te begrijpen welke eigenschappen en voorkeuren bijdragen aan het geluk en succes van potentiële werknemers. The Selection Lab heeft op basis van generatieve AI video-assessments ontwikkeld in meer dan 40 talen, speciaal voor blue-collar kandidaten. Deze assessments, die minder dan 15 minuten duren, maken gebruik van generatieve AI om de indruk te wekken dat kandidaten communiceren met OTTO Work Force medewerkers. Lees de hele case
75% kostenbesparing, halvering ghosting en verhoging kandidaattevredenheid naar 91% (PostNL)
PostNL kampte met aanzienlijke uitdagingen: te veel sollicitanten om effectief op te pakken, hoge ghostingpercentages en stevige concurrentie. Om deze problemen aan te pakken, introduceerde PostNL de AI-gestuurde wervingsassistent Charlie van Scotty AI. Charlie reageert binnen één minuut op sollicitaties via WhatsApp of telefoon. Deze AI-recruiter kan bijna alle taken uitvoeren die een menselijke recruiter zou doen, waaronder screenen, afwijzen, cross-sellen, inplannen en het meten van kandidaatbeleving—24/7, tot 500.000 gesprekken tegelijkertijd, allemaal zonder vooroordelen of emotie. Lees de hele case
AI-vacature optimalisatie: structurele verrijking, 50% tijdwinst en inzicht (Start People)
Start People, onderdeel van RGF Staffing, heeft in co-creatie met Jobrock de hoge werkdruk bij recruiters en het kwaliteitsverlies door zelfstandig gebruik van ChatGPT voor het schrijven van vacatureteksten aangepakt. Deze oplossing biedt Start People structurele vacature-inhoudelijke verrijking, waarbij AI-agents de vacature scannen, reviewen en benchmarken, terwijl recruiters gerichte vragen (AI-gegenereerd) kunnen stellen aan hun opdrachtgevers. De teksten worden vervolgens afgestemd op de gekozen persona. Door de nieuwe aanpak houden recruiters meer tijd over voor persoonlijk contact. Lees de hele case
Tools in de Voorselectie
Onderstaande tools, op alfabetische volgorde, zitten in de Voorselectie voor de Recruitment Tech Awards 2024:
Gespreksanalyse tool voor selectie interviews (In2Dialog BV)
In2Dialog biedt een AI-gedreven gespreksanalyse tool die live, online en telefonische interviews opneemt, samenvat en analyseert. Het gegenereerde transcript wordt geanalyseerd naar drie aspecten; de kandidaat, de recruiter en de interactie tussen beide. Over de kandidaat ontstaat een rapport met gedetailleerde samenvatting, pitch, competenties, psychometrische inzichten en specifieke informatie, zoals arbeidsvoorwaarden, urgentie en wensen voor een nieuwe functie. Daarbij worden de best beschikbare LLM’s gecombineerd met eigen ontwikkelde modellen voor psychometrie. Lees meer over de tool
Interactieve pre-boarding tool voor nieuwe medewerkers (LiveWall)
Met onze pre-boarding tool voegen we een nieuwe touchpoint toe aan de employee journey. Het zorgt ervoor dat nieuwe medewerkers enthousiast zijn én blijven over hun nieuwe job en zin hebben in hun eerste werkdag. Wat de tool uniek maakt, is de combinatie van technologie, design en content die volledig matcht met de jonge doelgroep. Geen droge personeelshandboeken, gedragscodes of ellenlange e-learnings. Via een QR-code/URL hebben nieuwe medewerkers direct toegang tot informatie die leuk én handig is vóór de eerste werkdag, gepersonaliseerd op basis van je functie. Dit in een gamified interface met TikTok-like video’s en GIFjes. Lees meer over de tool
Conversational Hiring API (Recrubo.ai)
De Conversational Hiring API van Recrubo is een volledig white-label oplossing die native wordt geïntegreerd in diverse Applicant Tracking Systems (ATS’en). Deze API automatiseert het hele wervingsproces, van het eerste contact met kandidaten tot het inplannen van interviews, en matcht kandidaten direct met de juiste vacature. Recrubo onderscheidt zich doordat het elke vacature binnen seconden omzet in een AI recruiter, die kandidaten 24/7 actief benadert, pre-screent en afspraken maakt via chatkanalen zoals WhatsApp en SMS, in elke taal. Lees meer over de tool
Recruitment marketing SaaS voor HR zonder marketingkennis (sympl)
sympl is een SaaS-oplossing die bedrijven ondersteunt bij het opzetten en beheren van recruitment marketingcampagnes via sociale media. Gebruikers kunnen advertentieteksten, video’s en andere creatieve content maken met behulp van AI, die ontworpen is om hen te ondersteunen bij taken waar ze geen kennis van hebben. De optimalisatie van de campagnes wordt uitgevoerd door een algoritme dat gebruik maakt van data van historische en lopende campagnes, en dat platformoverschrijdend werkt met onder andere geautomatiseerde A/B-tests. Deze combinatie zorgt voor verbeterde zichtbaarheid en prestaties van de advertenties. Lees meer over de tool
Generatieve AI voor optimale kandidaatservaring in high volume recruitment (The Selection Lab)
The Selection Lab heeft op basis van generatieve AI video-assessments ontwikkeld in meer dan 40 talen, speciaal voor high volume recruiting. Deze assessments, die afhankelijk van de behoefte vanuit de klant 5-45 minuten duren, maken gebruik van generatieve AI.. Een recruiter vanuit de organisatie levert een video van minimaal 3 minuten, waarin deze persoon bijvoorbeeld over het weer praat. Vervolgens kunnen we deze persoon geautomatiseerd alle vragen in het assessment laten stellen in 40 verschillende talen. De testen meten persoonlijkheid en cognitieve vaardigheden en zijn gevalideerd voor een efficiënte en grootschalige screening. Lees meer over de tool
Planning
Maandag 23 september presenteren de inzenders hun case of tool en kan de Vakjury vragen stellen. Vervolgens worden op woensdag 25 september tijdens de Recruitment Tech Monthly de nominaties bekendgemaakt en start een dag later de publieksjurering. De hele planning:
23 september: Presentatie vakjury
25 september: Nominaties bekend
26 september: Start publieksjury
14 oktober: Einde publieksjury
7 november: Uitreiking tijdens het Recruitment Tech Event 2024
Recruitment Tech Event 2024
Donderdag 7 november vindt de 9e editie plaats van het Recruitment Tech Event. Hét toonaangevende event over de recruitmenttechnologie van morgen. Met talkshow, breakout programma en 3 inspirerende keynotes. Het thema is ‘Coming home’: kandidaten, maar ook recruiters moeten zich thuisvoelen bij gebruik van tooling. En het event gaat terug naar de plek waar het in 2025 begon: deFabrique in Utrecht. Kijk voor meer informatie en om je aan te melden op de eventsite. Kom je met collega’s? Profiteer dan t/m 10 oktober van de 3=2-actie.