Joboti in tijden van coronacrisis: “Bieden onze chatbot-oplossingen gratis aan aan alle organisaties binnen de zorg”

De wereld van recruitment wordt ook geraakt door het COVID-19 coronavirus. Videosollicitaties, medewerkers die vanuit huis moeten werken en vergaderen via video. We vroegen aan leveranciers van recruitment tech hoe zij omgaan met deze situatie.

Maatregelen

Omdat het coronavirus iedereen raakt, vroeg Recruitment Tech zich af hoe leveranciers van recruitmenttechnologie zich hierop voorbereiden en omgaan met de huidige situatie. Hoe gaat het bij deze leveranciers, welke maatregelen nemen ze en hoe verloopt het gebruik van hun tools? Co-founder Luuk van Neerven vertelt hoe het ervoor staat bij Joboti.

“Hopelijk kunnen we vanuit Joboti een heel klein beetje bijdragen aan de ondersteuning van deze cruciale instellingen die fantastisch werk leveren”

Hoe gaat het momenteel bij jullie?

“De komende maanden zal denk ik voor iedere ondernemer in Nederland spannend zijn. We zijn enorm hard gegroeid in het eerste kwartaal van 2020 en streefden af op een verdrievoudiging van onze omzet dit jaar. Nu ziet de wereld er toch echt even anders uit. We hebben echter het volste vertrouwen in een mooie (en gezonde) toekomst.”

Welke maatregelen hebben jullie genomen tegen het virus?

“Allereerst is de gezondheid van iedereen het allerbelangrijkste. Binnen Joboti is het aantal 80-plussers beperkt, dus het merendeel van onze collegae valt niet direct in de risicogroep. Maar natuurlijk nemen wij ook onze maatregelen; onze developers werken zoveel mogelijk vanuit huis. Net als heel Nederland gebruiken we veel Zoom, Hang Out en Slack om te blijven communiceren. Intern en met onze partners en klanten.”

“Verder bieden we samen met één van onze partners, Visma, onze chatbot-oplossingen gratis aan aan alle organisaties binnen de zorg. Zij ontvangen nu natuurlijk veel vragen van onder andere vrijwilligers voor de mogelijkheden. Hopelijk kunnen we vanuit Joboti op die manier een heel klein beetje bijdragen aan de ondersteuning van deze cruciale instellingen die fantastisch werk leveren.”

Merken jullie meer gebruik van jullie product door de huidige situatie?

“We werken samen met bedrijven uit diverse branches. Een aantal van onze goede klanten is actief in de hospitality branche of reisbranche. Die organisaties moeten nu natuurlijk alle zeilen bijzetten. Aan de andere kant zijn we sinds vorige week een samenwerking gestart met DPG media. DPG merkt juist een enorme toename van het aantal kandidaten dat op zoek is naar een baan als krantenbezorger. Met de inzet van een chatbot digitaliseren ze hun recruitmentproces en kunnen ze zo de grote stroom aan sollicitanten effectief en op een leuke manier opvangen.”

“Datzelfde geldt voor ons nieuwe project voor Takeaway.com. Ook zij zoeken nog steeds heel veel drivers. De chatbot stelt via chat en WhatsApp een aantal pre-selectie vragen aan de kandidaten zodat de recruiters veel sneller kunnen bepalen welke kandidaat geschikt is voor welke regio.”

“De crisis is voor veel organisaties het moment om hun gehele recruitmentproces eens onder de loep te nemen. Juist deze periode geeft tijd om met behoud en verbetering van de kandidaatervaring, ook een deel van het recruitmentproces verder te digitaliseren. Dat is een mooie kans voor recruiters en voor alle recruitment tech leveranciers.”

Leveranciers in tijden van coronacrisis

In deze serie vertellen leveranciers van recruitmenttechnologie over hun situatie in tijden van de coronacrisis. Welke maatregelen nemen ze en wat merken ze ervan, bijvoorbeeld qua gebruik van hun product? In deze serie verschenen:

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang iedere dinsdag de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op online en offline vrijkaarten voor de 1e editie van het hybride event Recruitment Tech Case_Day op donderdag 3 november 2022 live vanuit Pathé Utrecht Leidscherijn. 


LAAT EEN REACTIE ACHTER