OnRecruit in tijden van coronacrisis: “Als er een tijd is waarin je als businesspartner je klant kan helpen, is dat nu”

De wereld van de recruitment wordt ook geraakt door het COVID-19 coronavirus. Videosollicitaties, medewerkers die vanuit huis moeten werken en vergaderen via video. We vroegen aan leveranciers van recruitment tech hoe zij omgaan met deze situatie.

Maatregelen

Omdat het coronavirus iedereen raakt, vroeg Recruitment Tech zich af hoe leveranciers van recruitmenttechnologie zich hierop voorbereiden en omgaan met de huidige situatie. Hoe gaat het bij deze leveranciers, welke maatregelen nemen ze en hoe verloopt het gebruik van hun tools? Co-Founder & CEO René Bolier vertelt hoe het ervoor staat bij OnRecruit.

“we floreren als team onder druk en vinden het fijn om andere mensen te helpen”

Hoe gaat het momenteel bij jullie?

“Naast natuurlijk de logische stress, angst en onzekerheid (we zijn allemaal mensen) heerst er een gematigd positieve vibe; we floreren als team onder druk en vinden het fijn om andere mensen te helpen. Als er een tijd is waarin je dat als businesspartner van je klant kan doen, dan is dat nu wel: echt luisteren, echt meedenken en vervolgens adviseren en leiden waar en wanneer dat kan en gepast is.”

Welke maatregelen hebben jullie genomen tegen het virus?

“Als team zijn we meteen in ‘full remote mode’ gegaan, praktiseren en evangeliseren we social distancing maximaal, hebben we elke dag team stand-ups via video, focussen we ons op ‘customer intimacy’, delen we de dagelijkse learnings en adviezen zo snel mogelijk met onze klanten en markt en bereiden we ons ook voor op verschillende economische scenario’s.”

Merken jullie meer gebruik van jullie product door de huidige situatie?

“Ja, vooral het ophalen van en acteren op data wordt nu veel intensiever gedaan. Elk voordeel heeft in die zin z’n nadeel; er is nu veel urgency binnen onze klanten en potentiële klanten om continu vanuit verschillende perspectieven te zien hoe verschillende kpi’s en processen zich ontwikkelen en daar snel op te acteren; laten we daar nou net best goed in zijn”, besluit René Bolier met een knipoog.

Leveranciers in tijden van coronacrisis

In deze serie vertellen leveranciers van recruitmenttechnologie over hun situatie in tijden van de coronacrisis. Welke maatregelen nemen ze en wat merken ze ervan, bijvoorbeeld qua gebruik van hun product? In deze serie verschenen:

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang twee keer per maand de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op vrijkaarten voor de 6e editie van het Recruitment Tech Event op donderdag 19 november 2020. 


    Ontvang naast de tweemaandelijkse update ook e-mail alerts van nieuwe berichten in één of meerdere categorieën.

LAAT EEN REACTIE ACHTER