De wereld van de recruitment wordt ook geraakt door het COVID-19 coronavirus. Videosollicitaties, medewerkers die vanuit huis moeten werken en vergaderen via video. We vroegen aan leveranciers van recruitment tech hoe zij omgaan met deze situatie.
Maatregelen
Omdat het coronavirus iedereen raakt, vroeg Recruitment Tech zich af hoe leveranciers van recruitmenttechnologie zich hierop voorbereiden en omgaan met de huidige situatie. Hoe gaat het bij deze leveranciers, welke maatregelen nemen ze en hoe verloopt het gebruik van hun tools? Data Consultant Mirjam Warners vertelt hoe het ervoor staat bij Jobdigger.
“Het sterke punt van ons product is dat je inzicht hebt in de realtime ontwikkelingen op de Nederlandse arbeidsmarkt”
Hoe gaat het momenteel bij jullie?
“Momenteel gaat het, ondanks de hectische tijd, bij ons goed. Het voordeel van onze werkzaamheden is dat alles ook vanuit huis gerealiseerd kan worden. We werken nu dan ook allemaal vanuit huis en spreken elkaar regelmatig via een videocall. Juist nu kan extra aandacht worden besteed aan het doorontwikkelen van onze software, iets waar we ook zeker gebruik van maken. Verder verandert er voor de klant niets: wij blijven even goed bereikbaar voor vragen en opmerkingen en ook onze SaaS dienst is 24/7 beschikbaar voor klanten.”
Welke maatregelen hebben jullie genomen tegen het virus?
“Naast het feit dat wij allemaal nu vanuit huis werken, zijn de geplande afspraken buiten de deur met klanten gewijzigd en omgezet in online afspraken. Tot op heden heeft dit nog geen problemen opgeleverd, veel klanten zijn erg flexibel. Wat dat betreft loopt alles gewoon door, uiteindelijk is de gezondheid van iedereen nu het belangrijkst.”
Merken jullie meer gebruik van jullie product door de huidige situatie?
“Het sterke punt van ons product is dat je inzicht hebt in de realtime ontwikkelingen op de Nederlandse arbeidsmarkt. Het stelt op die manier de gebruiker ook in staat om mee te kunnen bewegen in die markt, ook in unieke tijden zoals nu. We zien dan ook dat er nog steeds intensief gebruik wordt gemaakt van Jobdigger, juist om kansen te spotten die er eerder misschien niet waren. Wel benutten we ook de tijd om wat extra service te verlenen richting klanten of geïnteresseerden in onze diensten. Het is niet ondenkbaar dat bemiddelaars, één van onze doelgroepen, nu lastige tijden hebben omdat in bepaalde beroepsgroepen de werving tijdelijk op een lager pitje staat. Om mensen te inspireren zullen wij de komende weken gratis online trainingen geven hoe zij, ondanks deze bijzondere tijden, toch kansen kunnen spotten en benutten. Deze week zijn we hiermee begonnen en we merken dat hier zeker animo voor is. Op deze manier hopen we mensen een duwtje in de juiste richting te kunnen geven.”
Leveranciers in tijden van coronacrisis
In deze serie vertellen leveranciers van recruitmenttechnologie over hun situatie in tijden van de coronacrisis. Welke maatregelen nemen ze en wat merken ze ervan, bijvoorbeeld qua gebruik van hun product? In deze serie verschenen: