Appical in tijden van coronacrisis: “Merken dat er in deze situatie veel behoefte is aan digitale onboarding”

De wereld van de recruitment wordt ook geraakt door het COVID-19 coronavirus. Videosollicitaties, medewerkers die vanuit huis moeten werken en vergaderen via video. We vroegen aan leveranciers van recruitment tech hoe zij omgaan met deze situatie.

Maatregelen

Omdat het coronavirus iedereen raakt, vroeg Recruitment Tech zich af hoe leveranciers van recruitmenttechnologie zich hierop voorbereiden en omgaan met de huidige situatie. Hoe gaat het bij deze leveranciers, welke maatregelen nemen ze en hoe verloopt het gebruik van hun tools? Event Manager & Marketeer Christophe Wallecan vertelt hoe het ervoor staat bij Appical.

“We zien dat een organisatie als Amazon 100.000 nieuwe medewerkers aanneemt in de USA om de boom aan online aankopen bij te benen”

Hoe gaat het momenteel bij jullie?

“Bij Appical gaat het goed. Het belangrijkste is dat alle collega’s gezond zijn en we allemaal ons steentje proberen bij te dragen aan het indammen van het virus.”

Welke maatregelen hebben jullie genomen tegen het virus?

“Bij Appical werkt iedereen remote. Hoewel het even wennen is om je collega’s alleen nog via een Hangout of Zoom meeting te spreken zijn we als organisatie 100% digitaal, dit betekent dat het voor onze werkzaamheden eigenlijk niet heel veel impact heeft. We merken zelfs dat het compleet digitaal werken ook veel voordelen met zich meebrengt.”

“Verdere maatregelen die we hebben genomen is het openen van extra communicatiekanalen met medewerkers om iedereen goed op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen. Ook hebben we naast de serieuze communicatiekanalen extra kanalen opengezet waar medewerkers tips & tricks kunnen delen over remote werken, sociaal contact onderhouden et cetera. We merken dat vooral het sociale component erg belangrijk is voor onze medewerkers. Daarnaast hebben we besloten ons event Onboard.London 2020 niet fysiek door te laten gaan, maar er een tweedelige virtual conference van te maken.”

Merken jullie meer gebruik van jullie product door de huidige situatie?

“We merken dat er in deze situatie enorm veel behoefte is aan digitale oplossingen. Nieuwe medewerkers moeten namelijk nog steeds ingewerkt worden en daar is dus onze digitale onboarding zeker de oplossing voor. We zien dat een e-commerce organisatie zoals Amazon 100.000 nieuwe medewerkers aanneemt in de USA alleen al om de boom aan online aankopen bij te kunnen benen. Deze nieuwe medewerkers moeten allemaal in een snelle tijd goed worden ingewerkt en dat ook nog op een afstand.”

“Niet alleen voor pre- en onboarding, maar ook voor bredere kennisdeling in organisaties, om die reden hebben we het platform gratis opengesteld voor bestaande medewerkers van onze klanten. Hiermee hopen we onze klanten te ondersteunen in deze periode. Een groot deel van onze klanten maakt er dankbaar gebruik van en gebruikt onze technologie om bestaande medewerkers op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen, maar ook voor het delen van best practises over bijvoorbeeld remote werken.”

“We zien daarom een stevige toename in het aantal gebruikers. Tegelijkertijd zien we dat ook veel nieuwe klanten versnelde trajecten willen doorlopen om binnen korte tijd een digitaal alternatief neer te zetten.”

Leveranciers in tijden van coronacrisis

In deze serie vertellen leveranciers van recruitmenttechnologie over hun situatie in tijden van de coronacrisis. Welke maatregelen nemen ze en wat merken ze ervan, bijvoorbeeld qua gebruik van hun product? Eerder verscheen al:

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang twee keer per maand de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op vrijkaarten voor de 6e editie van het Recruitment Tech Event op donderdag 19 november 2020. 


    Ontvang naast de tweemaandelijkse update ook e-mail alerts van nieuwe berichten in één of meerdere categorieën.

LAAT EEN REACTIE ACHTER