• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
Recruitment Tech Benchmark 2026
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 202675% KORTING T/M 4 DEC.
    • Aanmelden
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Terugblik RTE25
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026DOE NU MEE!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 202675% KORTING T/M 4 DEC.
    • Aanmelden
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Terugblik RTE25
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026DOE NU MEE!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Hoe Velox de rest van de markt het nakijken geeft (Velox)

14 september 2020
in Inzendingen 2020
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: 2020caseinzendingRecruitment Tech Awardsrecruitmenttechnologie
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Velox heeft – met hulp van UP – Recruitment Marketing Automation opgezet. Velox weet daardoor precies wanneer potentiële kandidaten beschikbaar komen. Lees de hele case van Velox die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2020.

Case van Velox

Omschrijving van de case

Hoe mooi is het als je weet dat een kwalitatief hoogwaardige kandidaat beschikbaar komt op de arbeidsmarkt, nog vóórdat hij/zij zich gaat oriënteren, laat staan solliciteren? Dat is nou precies wat Velox onderscheidt.

Velox levert professionals voor de segmenten bouw, installatie-, en civiele techniek. Volgens Velox zit innovatie niet in een of ander handig kunstje, of één kekke technologie. Het gaat er vooral om hoe je het doet. De uitdaging zit hem – behalve binden en boeien – in het weten welke professionals wanneer beschikbaar zijn of komen.

Velox heeft met hulp van Up in Business Recruitment Marketing Automation opgezet. Velox weet daardoor precies hoe haar doelgroep zich gedraagt op persoonsniveau. Hoe gaat dit in zijn werk? Velox bouwt eerst een relatie met mogelijke kandidaten op met behulp van contentmarketing. Vervolgens monitoren ze hun gedrag zorgvuldig o.a. middels de projectkalender. Ze weten op die manier precies waar potentiële kandidaten behoefte aan hebben en wanneer ze klaar zijn om op een nieuw project te beginnen.

Met die wetenschap kan Velox op een efficiënte manier de beste beschikbare professionals inzetten binnen de projectketen. Want als je snel wilt schakelen met passende en kwalitatief goede mensen, moet je in ieder geval weten:
(1) wanneer potentiële kandidaten beschikbaar komen;
(2) of een potentiële kandidaat goed is; en zo ja,
(3) waar hij/zij goed in is.
In alle drie de gevallen gaat het hier om unieke data die je het best en snelst kunt verkrijgen met Recruitment Marketing Automation.

Daarbij onderscheiden ze vier kandidaatcategorieën:

A
Beschikbaar: Ja
Kwaliteit : Ja
B
Beschikbaar: Nee
Kwaliteit : Ja
C
Beschikbaar: Ja
Kwaliteit : Nee
D
Beschikbaar: Nee
Kwaliteit : Nee
Het systeem genereert geautomatiseerd taken, waardoor categorie A altijd top of mind is.
Zelfs nog vóórdat kandidaten zich gaan oriënteren op een nieuwe functie, ziet Velox dat al aankomen. Op die manier geven ze de rest van de markt het nakijken.

Welke tooling is gebruikt in de case?

  • Recruitment Marketing Automation van Up in Business
  • Carerix
  • Intelligence Group (doelgroepdashboard)

Welk probleem is (deels) opgelost met de tool(ing)?

• Onvoldoende beeld wanneer een kandidaat open staat voor een nieuw project
• Een gebrek aan overzicht van alle kwalitatieve kandidaten die open staan voor een nieuw project
• Een arbeidsintensief selectieproces
• Krapte op de arbeidsmarkt

Wat was het resultaat van de case?

De situatie in september 2019 (vóór de case)
• 40% van de data was verrijkt met informatie over beschikbaarheid en kwaliteit van een kandidaat
• De gemiddelde contractduur was 6 maanden
De situatie in september 2020 (ná de case)
• 85% van de data was verrijkt met informatie over beschikbaarheid en kwaliteit van een kandidaat
• De gemiddelde contractduur is gestegen naar 9 maanden

Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?

In deze case komen Recruitment en Tech optimaal samen. Een slimme toepassing van technologie heeft geleid tot succesvol recruitment door Velox en navenante financiële resultaten. Overal lees je dat het optimaliseren van je data-driven marketing je organisatie sneller kan laten groeien. Dit gaat echter niet zomaar: het vraagt om kennis van zaken, een gestructureerde aanpak én aandacht voor de toepassing van systemen. Met dit businessmodel laten Velox en Up zien dat zij dit alles beheersen.

Deze cijfers vertellen niet eens het hele verhaal. Succes is meer dan omzetgroei alleen. Deze aanpak heeft ook geleid tot tevredenheid alom. Uiteraard bij de klanten van Velox, die kwalitatief hoogwaardige kandidaten hebben gekregen. Maar zeker ook bij de kandidaten zelf, die razendsnel bij mooie opdrachtgevers zijn geplaatst. En ten slotte bij de Velox-medewerkers, die klant en kandidaat optimaal tevreden hebben kunnen maken. Dat alles in een markt waarin het ingewikkeld is je te onderscheiden.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

• Alle medewerkers van Velox
• Up in Business
• Intelligence Group
• Wim Davidse, hoofdredacteur Flexmarkt Magazine
• Bas Lissenberg, Unit U
• Carerix, recruitmentsoftware

Vorig artikel

Recruitment automation tool (Bullhorn)

Volgend artikel

Matchen en aanbieden: snel, nauwkeurig én volledig automatisch (Artiflex B.V.)

Gerelateerde Artikelen

Inzendingen 2020

Drie keer zoveel gesprekken met kandidaten door A.I. sourcing tool (Independent Recruiters)

Door Redactie
14 september 2020
Inzendingen 2020

Als recruiter kijken naar interne mobiliteit bij KPN! (KPN)

Door Redactie
14 september 2020
Inzendingen 2020

Van 0 naar 60.000 sollicitaties per jaar (Picnic)

Door Redactie
14 september 2020
Inzendingen 2020

Building a community-platform for recruitment (Yource)

Door Redactie
14 september 2020

Commentaar 1

  1. Pingback: Recruitment Marketing Automation in de praktijk: 4 succesvolle voorbeelden - Werf&

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Breaking: René Zwijnenburg volgt Diddo van Zand op als CEO van In2Dialog

Breaking: René Zwijnenburg volgt Diddo van Zand op als CEO van In2Dialog

1 december 2025
Marnix de Groot (Alliander): 'Recruitmenttechnologie schuift op van de buitenkant naar de binnenkant'

Marnix de Groot (Alliander): ‘Recruitmenttechnologie schuift op van de buitenkant naar de binnenkant’

1 december 2025
Eventverslag OTYS Walk-Insights: AI-toepassingen en recruitment marketing in de praktijk

Eventverslag OTYS Walk-Insights: AI-toepassingen en recruitment marketing in de praktijk

26 november 2025
Recruitment Tech Benchmark 2026

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Aftermovie van tiende en laatste editie: Recruitment Tech Event 2025

Aftermovie van tiende en laatste editie: Recruitment Tech Event 2025

10 november 2025
Decathlon wint Recruitment Tech Award 2025 voor ‘Best case’

Decathlon wint Recruitment Tech Award 2025 voor ‘Best case’

6 november 2025
Werkzoekenden gebruiken steeds vaker ChatGPT: zo maak je jouw werkenbij-site GEO-proof

Werkzoekenden gebruiken steeds vaker ChatGPT: zo maak je jouw werkenbij-site GEO-proof

3 november 2025
Volgend artikel

Matchen en aanbieden: snel, nauwkeurig én volledig automatisch (Artiflex B.V.)

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Breaking: René Zwijnenburg volgt Diddo van Zand op als CEO van In2Dialog

Breaking: René Zwijnenburg volgt Diddo van Zand op als CEO van In2Dialog

1 december 2025
Marnix de Groot (Alliander): 'Recruitmenttechnologie schuift op van de buitenkant naar de binnenkant'

Marnix de Groot (Alliander): ‘Recruitmenttechnologie schuift op van de buitenkant naar de binnenkant’

1 december 2025
Eventverslag OTYS Walk-Insights: AI-toepassingen en recruitment marketing in de praktijk

Eventverslag OTYS Walk-Insights: AI-toepassingen en recruitment marketing in de praktijk

26 november 2025
T/m 11 december 75% korting op Demo_Day 2026 Alle Access ticket

T/m 11 december 75% korting op Demo_Day 2026 All Access ticket

25 november 2025
De vijf belangrijkste AI-trends voor recruitment volgens Josh Bersin voor 2026

De vijf belangrijkste AI-trends voor recruitment volgens Josh Bersin voor 2026

24 november 2025

Meest gelezen

Aftermovie van tiende en laatste editie: Recruitment Tech Event 2025

Aftermovie van tiende en laatste editie: Recruitment Tech Event 2025

10 november 2025
Decathlon wint Recruitment Tech Award 2025 voor ‘Best case’

Decathlon wint Recruitment Tech Award 2025 voor ‘Best case’

6 november 2025
Werkzoekenden gebruiken steeds vaker ChatGPT: zo maak je jouw werkenbij-site GEO-proof

Werkzoekenden gebruiken steeds vaker ChatGPT: zo maak je jouw werkenbij-site GEO-proof

3 november 2025
De laatste editie Recruitment Tech Event (RTE) in 15 foto’s

De laatste editie Recruitment Tech Event (RTE) in 15 foto’s

7 november 2025
Selection Lab wint Recruitment Tech Award 2025 voor 'Best tool'

Selection Lab wint Recruitment Tech Award 2025 voor ‘Best tool’

6 november 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting (verlengd!)

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Profiteer van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025 t/m 18 september a.s.

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Profiteer van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025 t/m 18 september
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Profiteer t/m 18 september van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je snel nog aan voor RTE25: Na 16 oktober stijgt ticketprijs met € 100,-

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀

Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Let op: Na 16 oktober stijgt RTE25 ticketprijs met € 100,-
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je snel aan: Na 16 oktober stijgt RTE25-ticket met € 100,-
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Play Video
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day 2026
    • Aanmelden
    • Programma
    • Plattegrond
    • Leveranciers
    • Locatie
    • FAQ
  • Meer events
    • Tech Event 2025
      • Home
      • Programma
      • Sprekers
      • Partners
      • Locatie
      • Terugblik RTE25
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland