Herefish is een automation tool voor recruitmentbureaus om hun workflows, processen en communicatie binnen de gehele recruitmentcyclus te automatiseren. Lees over de recruitment tool van Bullhorn die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2020.
Recruitment tooling van Bullhorn
Omschrijving van de tooling
Herefish is een automation platform dat het moderne recruitmentbureaus gemakkelijk maakt om hun workflows, processen en communicatie binnen de gehele recruitmentcyclus te automatiseren. Met zijn eenvoudige structuur neemt Herefish de tijdrovende routinetaken van recruiters, beheerders, marketeers en account managers uit handen en het bevordert de productiviteit binnen het bedrijf. Herefish is speciaal ontworpen voor de recruitmentsector en automatiseert kerntaken in het recruitmentproces. Daarmee worden je teamleden ontlast en kunnen zij focussen op taken die daadwerkelijk waarde toevoegen, het persoonlijk contact met kandidaat en klant, in plaats van de afhandeling van handmatige routinetaken.
Creëer zelf eenvoudig het proces dat bij jouw bedrijf past en standaardiseer interacties met kandidaten, uitzendkrachten, medewerkers en zakelijke contacten. Van interacties met kandidaten tot het informeren over geplande interviews en plaatsingen, automatiseer alle tussenliggende stappen en je weet zeker dat de juiste informatie bij de juiste mensen op het juiste tijdstip wordt afgeleverd. Dat staat garant voor een persoonlijke beleving. Zoek automatisch contact via mail of sms en zet je communicatie op de automatische piloot. Schoon overbodige of verouderde data in een paar minuten op en automatiseer de stappen die je ervan verzekeren dat je ATS altijd goede gegevens bevat. Dit helpt je steeds weer de beste kandidaten te vinden, verhoogt de kandidaat- en klanttevredenheid en zorgt voor goede resultaten.
Herefish is volledig aanpasbaar aan de wensen van elk recruitmentbureau en beschikt over meer dan veertig ontwerpen die gebruikers een direct rendement op hun investering opleveren.
Met onze nieuwste update en het gebruik van de kracht van AI stelt onze slimme jobmatch-functionaliteit recruiters in staat om in hun ATS de juiste kandidaten te matchen met de juiste vacatures en op die manier een persoonlijke ervaring te creëren.
Welk probleem lost de tool op?
Herefish is een automation tool gericht op het automatiseren van repeterende en vaak manuele processen binnen de gehele recruitmentcyclus. Voor gebruikers resulteert dit in een enorme tijdsbesparing waardoor zij meer tijd kunnen besteden aan zaken met hoge toegevoegde waarde. Wij hebben berekend dat het automatiseren van routinetaken zoals het versturen van e-mailberichten en tekstberichten, het bijwerken van dossiers, het introduceren van vragenlijsten en het toevoegen van notities en taken per werknemer een besparing oplevert van gemiddeld 3,2 uur per dag.
We weten ook dat recruiters er niet in slagen om effectief gebruik te maken van hun database en vlot de juiste kandidaten kunnen vinden om ze aan de juiste functies te koppelen. Om die reden verdwijnen kandidaten in ‘het zwarte gat’ van het ATS en raken ze voorgoed uit het zicht. Door steeds in gesprek te zijn met kandidaten garandeert Herefish dat gebruikers meer uit hun ATS-database kunnen halen. Dat bespaart tijd en geld.
Hoe werkt de tool?
Herefish is eenvoudig in gebruik. Als het systeem eenmaal draait, kunnen recruiters veel dagelijkse werkzaamheden automatiseren.
Zij kunnen voor kandidaten en cliënten aansprekende teksten maken en beheren en beeldcampagnes via e-mail opzetten en deze versturen op basis van interacties. Recruiters hoeven geen handmatig werk rond databasebeheer meer te doen, zoals het updaten en opschonen van gegevens, het toevoegen van notities, het aanmaken van taken en het informeren van de betrokkenen over belangrijke wijzigingen. Daarnaast kunnen ze Herefish aanpassen om automatisch informatie vast te leggen van kandidaat gesprekken en reminders sturen via e-mail of sms-berichten.
Voor een gestroomlijnde gebruikerservaring kunnen recruiters Herefish ook gebruiken om informatie te verzamelen over kandidaten en klanten en gedurende het hele recruitmentproces feedback te geven met behulp van vragenlijsten die geïntegreerd zijn in de bedrijfswebsite voor een gestroomlijnde gebruikerservaring.
Wat levert gebruik van de tooling op?
Herefish levert een aanzienlijke productiviteitsverbetering op en voorziet in een sterk verbeterde relatie met kandidaat en klant. Uiteindelijk zal dit resulteren in een hoger aantal plaatsing en verhoging van de omzet. Wij begrijpen helemaal dat het voor kandidaten heel vervelend is om niets meer van hun recruiter te horen. In de recruitmentsector betekent geen nieuws niet altijd goed nieuws. Met Herefish kun je, ook bij slecht nieuws, de communicatie automatiseren. Op die manier zorg je voor een persoonlijke ervaring en komen kandidaten terug. Een ander voorbeeld is dat kandidaten bij het aflopen van hun contract nieuwe vacatures kunnen vinden, of op hun eerste werkdag een bericht ontvangen met handige tips om hun werk met succes uit te voeren. Recruitment is mensenwerk en met Herefish kunnen recruiters hun kandidaten en klanten een fantastische persoonlijke ervaring geven.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
Herefish zou de Recruitment Tech Award moeten winnen omdat het een innovatieve oplossing is die speciaal voor de recruitmentsector werd ontworpen en omdat de tool de productiviteit van alle bureaus die het gebruiken verbetert. Het is daarnaast de ultieme tool om de stap naar AI te kunnen maken. AI zal tenslotte alleen kunnen werken op een database met een hoge kwaliteit van data.
Wij geven recruiters hun belangrijkste middel terug, namelijk tijd. De mogelijkheden zijn ongekend!
[thrive_leads id=’9022′]