Yource bouwt een community-platform. De plek waar werkzoekenden, klantenservice-medewerkers, recruiters en werkgevers elkaar steeds weer opnieuw vinden. Lees de hele case van Yource die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2020.
Case van Artiflex
Omschrijving van de case
FINTREX, P-C-S en Mifratel gaan samen op in de marktleider van de Benelux: Yource. Om de krachten van deze drie partijen te bundelen is een ijzersterk platform nodig.
Het digitale doel van Yource is om een community-platform te bouwen. Een digitale plek waar werkzoekenden, klantenservice-medewerkers, recruiters en werkgevers elkaar steeds weer opnieuw vinden. De belangrijkste van allemaal is de kandidaat. Daarom zijn we in de eerste fase full-focus gegaan op de candidate journey tot de overgang in de employee journey. Een goed platform begint met een onderscheidende vormgeving. Om de eerste kennismaking er één te maken die je niet snel vergeet, is gekozen voor een uitgesproken, enthousiast en tikkeltje rebels design.
Yource heeft het breedste aanbod klantcontact vacatures van de Benelux. Om de kandidaat te helpen de ideale vacature te vinden is een soepele filtering en sortering van belang. Uiteindelijk doet de kandidaat zaken met een persoon, niet met een bedrijf. Daarom introduceren we de recruiter op de vacaturepagina. Dit is al een hint naar de digitale community die Yource is. Om te helpen bij de sollicitatie voorziet dezelfde recruiter de kandidaat van tips en informatie. Zo voelt de kandidaat al meteen dat er met hem/haar wordt meegedacht. En dat Yource niet alleen marktleider is, maar ook persoonlijk.
Na de sollicitatie krijgt de kandidaat direct toegang tot YOU, de community van Yource. Hierin kan de kandidaat zijn sollicitatie volgen en vragen beantwoorden of assessments uitvoeren als dit nodig is voor een sollicitatie. De eerste versie van YOU staat live! Om van begin tot einde van de journey grip te houden is een datamodel gebouwd, een conversie-attributie-model. Dit model volgt de kandidaat in de hele journey en is in staat om per werkgever, per locatie en per leeftijdscategorie het hire-percentage en -kosten uit te rekenen. Zo kunnen we over de hele journey bijsturen en zorgen dat de kandidaat bij de juiste vacature uit komt.
Welke tooling is gebruikt in de case?
Het platform is gebouwd met Drupal en werkt met het ATS OTYS. Daarnaast is voor het datamodel de Google Data Studio gekoppeld en draait een custom berekening. In YOU wordt gekoppeld met Drillster voor de assessments en My Solution voor HRM.
Welk probleem is (deels) opgelost met de tool(ing)?
Iedere tool lost een probleem op zichzelf op. Deze case draait om het samenbrengen van alle oplossingen op 1 plek, zodat we op deze plek ook alle betrokkenen samen kunnen brengen.
Wat was het resultaat van de case?
- De conversie is met 60% gestegen
- De kandidaat kan alles in YOU bijhouden tot hij/zij aan het werk gaat
- SEO-site health van 44% naar 89%
Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?
Omdat het een schoolvoorbeeld is van wat technologie-investeringen kunnen doen voor je organisatie. We laten zien wat een verbeterde inrichting van de candidate journey kan brengen als resultaat. En hoe je door het opnieuw opzetten van 1 platform een gigantische stap kan zetten in technologische vrijheid.
Onze case laat zien dat digitaal succes voor iedere recruitment-organisatie met een visie is weggelegd. Yource realiseert haar eigen visie op recruitment door de ontwikkeling van een high-end community-platform.
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
Yource: Joep Dijkstra, Saskia de Reuver en Lennart de Wit
Digital Growth Agency: Eelco van den Hoek, Ruud Simons, Peter Moning, Sjors den Dubbelden