Jobtimiser, dé online recruitment tool voor het MKB: vacatures publiceren, beoordelen van sollicitanten, gratis werken-bij website. Lees over de recruitment tool van Jobtimiser die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2019.

Recruitment tooling van Jobtimiser

Omschrijving van de tooling

Met Jobtimiser hebben wij een SaaS-oplossing gericht op het MKB op de markt gezet. In een heldere en zeer intuïtieve interface kunnen organisaties vacatures opstellen en publiceren op gratis en betaalde vacaturebanken (en social media). Daarnaast is het mogelijk binnengekomen sollicitaties op een zelf te definiëren procesmatige manier af te handelen. Elke organisatie krijgt een eigen werken-bij website op het domein werft.nu.

In principe is Jobtimiser gratis te gebruiken, maar naast het gratis gebruik zijn drie abonnementen af te nemen die elk 25 euro kosten:

  1. Publicatiemanager, voor het publiceren van je vacatures op gratis en betaalde vacaturebanken en social media.
  2. Wervingsmanager, de ATS-functionaliteit waarmee je sollicitanten kunt afhandelen.
  3. Klantenmanager, wanneer je jouw klanten toegang wil geven tot Jobtimiser, gericht op de kleine recruiter.

Met Jobtimiser kun je een onbeperkt aantal gebruikers toevoegen aan je organisatie en een onbeperkt aantal vacatures opstellen. Hier worden geen extra kosten voor gerekend. Voor betaalde vacaturebanken worden wel kosten gerekend, maar bij publicatie van je vacature op 3 of meer betaalde vacaturebanken geven wij een korting.

Welk probleem lost de tool op?

In de markt zijn er veel ATS-systemen. Een groot nadeel van deze systemen is het feit dat ze je lokaal, op je eigen infrastructuur moet installeren. Onze SaaS-oplossing is overal en altijd beschikbaar, zolang je maar een internet-verbinding hebt. Daarnaast moet je bij veel ATS-systemen aanpassingen/instellingen doen om te kunnen publiceren op vacaturebanken, vaak via externe partijen. Jobtimiser biedt deze functionaliteit out-of-the-box.

Wij hebben geprobeerd om de user interface zo intuïtief mogelijk te maken, met zo min mogelijk overbodige informatie. Procesmatig hebben we gekeken naar hoe gebruikers zo optimaal mogelijk gebruik kunnen maken van Jobtimiser. Kort gezegd: helder en overzichtelijk.

Met onze prijsstelling richten wij ons op kleine en middelgrote organisaties. Betalen per gebruiker of voor elke vacature vinden wij onzin. Jobtimiser is zelfs geheel gratis te gebruiken, met de beperking dat je vacature alleen op je eigen werken-bij website op werft.nu staat.

Hoe werkt de tool?

Na registratie kan de gebruiker direct aan de slag. Wij adviseren echter wel om eerst de instellingen door te nemen: alle informatie over de gebruiker, de organisatie en de werken-bij website kunnen het beste eerst opgegeven worden zodat deze correct in vacatures meegenomen kunnen worden.

Het opstellen van een vacature is snel gedaan, met het abonnement op de Wervingsmanager kun je per vacature het sollicitatieformulier, het sollicitatieproces en het beoordelingsteam samenstellen. Publicatie van een vacature hebben we in drie groepen onderverdeeld: gratis vacaturebanken, betaalde vacaturebanken en social media.

Voor het afhandelen van de sollicitanten biedt Jobtimiser volledige ATS-functionaliteit. Je kunt kandidaten beoordelen door middel van het geven van één tot vijf sterren. Communicatie met je eigen team of de sollicitant gebeurt via een chat, dus niet via e-mail. Hierdoor blijft alle informatie binnen de tool.

Wat levert gebruik van de tooling op?

Organisaties die Jobtimiser gebruiken krijgen een uitgebreid ATS-systeem inclusief multiposting voor een ongekend laag maandelijks bedrag. We zijn veruit de goedkoopste in de markt. Samenwerken binnen je eigen organisatie of met externe gebruikers is eenvoudig te doen. Publiceren van vacatures zou niet meer op de eigen website hoeven, maar op de eigen werken-bij website op https://werft.nu. Maar er is ook een XML-feed beschikbaar om de vacatures vanuit Jobtimiser in te lezen in welke website of systeem dan ook.

Sollicitanten krijgen een eigen kandidaten-pagina behorende bij de vacature op de werken-bij website van de organisatie. Hier kunnen zij communiceren met de organisatie, gegevens aanvullen en zelfs een profielfoto opgeven. Op deze manier is het dossier aan beide kanten altijd compleet.

Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?

Wij denken met Jobtimiser een zeer concurrerend product op de markt gezet te hebben voor een doelgroep die nu nog te beperkt bediend wordt. Het MKB kan geen duizenden euro’s per maand betalen voor een ATS. Daarnaast zijn de helderheid van de interface en de simpelheid van de processen voor iedereen te begrijpen, er zijn geen uitgebreide handleidingen nodig en zelfs zonder enig verstand van recruitment is Jobtimiser gemakkelijk te gebruiken.

Stuur jouw case of tool in tot en met 9 september 2019

Heb je als gebruiker van recruitmenttooling een mooie case? Of als leverancier een nieuwe tool (of nieuwe feature of module), zend dan uiterlijk 9 september 2019 jouw case of tool in en wie weet ontvang je op 21 november tijdens het Recruitment Tech Event de Recruitment Tech Awards 2019. Kijk voor meer informatie, de deelnamevoorwaarden, de planning en om gratis in te zenden op de speciale pagina’s van de Recruitment Tech Awards.

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang iedere dinsdag de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op online en offline vrijkaarten voor de 1e editie van het hybride event Recruitment Tech Case_Day op donderdag 3 november 2022 live vanuit Pathé Utrecht Leidscherijn. 


LAAT EEN REACTIE ACHTER