Programmatic job advertising op Social Media en Google – gedreven door artificial intelligence. Lees over de recruitment tooling van Recruitz.io die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2016.
Recruitment tooling van Recruitz.io
Omschrijving van de tooling
Recruitz.io is een volledig geautomatiseerd vacature marketing platform dat bedrijven en recruitment organisaties helpt om de perfecte wervingscampagne uit te voeren. Door gebruik te maken van kunstmatige intelligentie bereiken wij op een slimme manier het juiste talent, op de online media die zij dagelijks gebruiken.
Met Recruitz.io hebben wij innovatieve technologie ontwikkeld die traditionele wervingstechnieken ontstijgt. Wij helpen organisaties de aandacht van talent te grijpen op de online media waar talent daadwerkelijk actief is. Dit zijn social media (waar bijna 2 uur per dag gespendeerd wordt), online communities en Google. We hebben een data-gedreven platform ontwikkeld waar we programmatic advertising, kunstmatige intelligentie en een verscheidenheid aan online media kanalen hebben samengevoegd om advertenties voor vacatures te optimaliseren. Met als doel: bedrijven verbinden met kwalitatief hoogstaand talent die zij anders niet bereikt hadden.
Voor elke advertentie worden de teksten, afbeeldingen, segmentatie, kanalen en tijdstip van plaatsing door onze technologie volledig onafhankelijk en intelligent gekozen op basis van de kenmerken van de vacature. Door advertenties realtime in te kopen en te optimaliseren biedt onze technologie recruiters de mogelijkheid om binnen enkele klikken een next-gen recruitment campagnes te starten. Wij adverteren enkel en alleen op de best presterende kanalen (onder andere Facebook, Instagram en Google) en leiden de kandidaat direct naar de website van de organisatie.
Alhoewel de back-end complex en intelligent is, is Recruitz.io eenvoudig in gebruik. Binnen 60 seconden kan een gebruiker de ideale doelgroep voor zijn vacature bereiken. Onze technologie test constant vele verschillende variaties van jouw advertentie en maakt op basis daarvan autonome, data-gedreven beslissingen. Dit geautomatiseerde A/B testen biedt, in tegenstelling tot traditionele wervingskanalen, een hoog niveau van personalisatie en optimalisatie.
Wat levert gebruik van de tooling op?
Waarom richten bedrijven zich alleen op actief werkzoekenden, als 81% niet actief op zoek is naar een nieuwe baan, maar er wel voor open staat?
Met Recruitz.io bieden wij bedrijven voor elk type vacature een slimmere, snellere en efficiëntere manier om top talent te bereiken. Zowel actief als latent talent. Wij hebben onze innovatieve technologie omgezet in een eenvoudig te gebruiken product en begrijpen, als onderdeel van de nieuwe generatie, dat we talent op een vernieuwende manier moeten bereiken. Wij verbinden bedrijven met kwalitatief hoogstaand talent die zij anders niet bereikt hadden. En vice versa. Wij brengen kandidaten in contact met vacatures die zij anders wellicht niet gevonden hadden. Door slim gebruik van kunstmatige intelligentie bereiken bedrijven de juiste kandidaten met de voor hen perfecte baan.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
Wij denken oprecht dat we de recruitmentwereld kunnen veranderen. Doordat alles geautomatiseerd is zijn wij extreem schaalbaar. Gaan 1 januari 2017 internationaal lanceren. We kunnen binnen 2 dagen een nieuw land bestormen. We bieden een oplossing waaraan enorm veel behoefte is en die niemand aanbiedt: social recruitment, big data en artificial intelligence gedreven, gericht op (passief) top talent en volledig programmatic.
Stem t/m 10 november op Recruitz.io in de publieksjury
De Recruitment Tech Awards 2016 worden net als vorig jaar mede mogelijk gemaakt door Compagnon.