Marktleider in Social Media Recruitment, MrWork, heeft van Mamadoo Ventures een investering verkregen om het platform verder uit te breiden en de internationale groei te versnellen.
Droom verwezenlijken
“Met deze investering kunnen we onze droom verwezenlijken om ons platform het centrum te maken van de Social Recruitment strategie van bedrijven. We zullen zowel ons ontwikkelteam als onze sales operatie uitbreiden. Ook kunnen we serieuze stappen in het buitenland gaan zetten”, zegt Mees van Velzen, oprichter en CEO van MrWork.
Effectieve inzet van social media
Sinds 2011 ondersteunt MrWork organisaties bij het effectief inzetten van Social Media, zoals LinkedIn, YouTube, Facebook, Twitter en Instagram, voor recruitment-doeleinden. Naast de thuismarkt Nederland heeft MrWork in 45 landen campagnes uitgevoerd, waarbij actief met Duitse en Engelse partners wordt gewerkt. Een goede Social Recruitment strategie is een noodzaak in de ‘war for talent’. Zij vindt toegang tot latent werkzoekenden in hun persoonlijke sociale netwerken. De software van MrWork zorgt ervoor dat bedrijven hun doelgroep van talenten op Social Media in kaart weten te brengen en hen vervolgens kunnen bereiken middels intelligente wervingscampagnes. Hierbij maakt MrWork onder andere gebruik van programmatic advertising. Zo kunnen bedrijven betere kandidaten vinden, aannemen en besparen op recruitment-kosten. De Big Data algoritmen van MrWork zorgen voor uitzonderlijke recruitmentresultaten.
Internationaal verder groeien
De technologie en aanpak van MrWork hebben zich in Nederland ruimschoots bewezen. Van Velzen ziet daarom ook internationaal veel kansen voor MrWork. “De recruitmentmarkt in Nederland is erg innovatief en divers. Hierdoor lopen we voor op andere landen. Dit zorgt ervoor dat er in het buitenland veel mogelijkheden liggen voor Nederlandse bedrijven, zo ook voor ons” Momenteel werkt MrWork internationaal vooral met goed aangeschreven recruitment-partners. “We willen versnellen door eigen teams te formeren in meerdere landen met als eerste focus Duitsland en de UK. We zullen begin 2017 ons eerste buitenlandse kantoor openen.