• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Download Mediakit 2023
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Trend_Day
  • Demo_Day
  • Meer events
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2022)
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Vermelding wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Trend_Day
  • Demo_Day
  • Meer events
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2022)
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Vermelding wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Virtual Agent van Unique Customer Care (Unique Nederland)

Virtual Agent van Unique Customer Care (Unique Nederland)

12 september 2022
in Inzendingen 2022
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: 2022inzendingRecruitment Tech Awardsrecruitmenttechnologietool
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

De Virtuele Agent zorgt ervoor dat wachtrijen verdwijnen, bereikbaarheid vergroot wordt en callcenters agents zich kunnen focussen op de human touch. Lees over de recruitment tool van Unique Nederland die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2022.

Recruitment tooling van Unique Nederland B.V.

Omschrijving van de tooling

Naast het bemiddelen van klantcontact specialisten is het voor Unique Customer Care een belangrijke strategische keuze om technologie in te zetten om werk en service duurzaam aantrekkelijker te maken.

Bij onze klanten zien wij dagelijks wachtrijen langer worden. Dit zorgt voor een hoge werkdruk en een hoog verloop. In de combinatie met de huidige arbeidsmarkt kun je dit met mensen niet alleen oplossen.

Daarom hebben wij de Virtual Agent (powered by Scotty Technologies) ontwikkeld en in de markt gezet. Want, hoe fijn zou het zijn om niet langer in de wachtrij te hoeven staan of eindeloze keuzemenu’s in te hoeven vullen?

De Virtual Agent werkt op basis van Conversational A.I. via de telefoon (of ieder ander digitaal kanaal) en kan met je klanten, in iedere taal, op ieder moment en in- en outbound communiceren!

De Virtual Agent heet je welkom en vraagt waarmee hij of zij je kan helpen. Is het een vraag die de Virtual Agent kan beantwoorden? Dan zal de Virtual Agent je direct antwoord op je vraag geven. Dit kan een eenvoudige FAQ zijn maar ook een complexere vraag over bijvoorbeeld de status van je bestelling, het updaten van je gegevens of het doorgeven van een vermiste bankpas.

De Virtual Agent werkt direct alle systemen bij en informeert stakeholders waar nodig. Zo is informatie altijd up-to-date.

Weet de Virtual Agent het antwoord op een vraag niet? Of is menselijke creativiteit of empathie nodig? Dan verbindt de Virtual Agent je direct door met de juiste menselijke collega!

Zo verdwijnen wachtrijen en blijft er meer tijd over voor de human touch die in klantcontact zo belangrijk is.

Welk probleem lost de tool op?

Nog nooit was de arbeidsmarkt zo krap als nu. Nieuwe medewerkers zijn lastig of niet te vinden met als gevolg dat vluchten vertragen, kinderen van de opvang naar huis worden gestuurd en klanten moeten worden geweigerd. En 40 minuten wachten op een antwoord op een simpele vraag is eerder regel dan uitzondering

Wij zien dat hierdoor de kwaliteit van klantcontact in Nederland nog verder verslechterd. Het vertrouwen van de Nederlandse consument neemt steeds verder af en het sentiment is vooral online negatief.

Dankzij de Virtual Agent verdwijnen deze wachtrijen. Neemt de tevredenheid over de service toe en kunnen wij een interessant carrière perspectief bieden aan callcenter agents.

Hoe werkt de tool?

De Virtual Agent neemt de druk op de recruiters onze klanten af. Hierdoor kunnen zij zich focussen op coaching en begeleiding met als doel dat callcenter medewerkers langer blijven omdat zij duurzaam worden ontwikkeld en begeleidt in hun (prille) carrière.

Wat levert gebruik van de tooling op?

Wij merken iedere dag de voordelen van onze Virtual Agent voor alle stakeholders (klanten, werknemers / kandidaten en callcenters).

Voor medewerkers:
Omdat medewerkers alleen nog vragen beantwoorden die relatief complexer zijn, of menselijke empathie en/of creativiteit vragen, wordt hun werk interessanter.
Met als resultaat dat het klantcontact wat de medewerkers die samen met de Virtuele Agent werken heel sterk bijdragen met betekenisvol werk.

Voor callcenters en niet onbelangrijk de klanten van de callcenters, zien wij dat wachtrijen verdwijnen omdat eenvoudige vragen direct worden afgehandeld. Klanten dankzij de Virtual Agent nu via ieder kanaal (omni-channel) en 24/7 hun klantvraag kunnen stellen.

Omdat de Virtual Agent maar 1x getraind (ingewerkt) hoeft te worden, neemt de kwaliteit van de antwoorden iedere dag toe. Dat betekent dat de Virtual Agent iedere dag weer meer complexere vragen kan beantwoorden. Wat de productiviteit en tevredenheid verhoogt en de kosten reduceert.

Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?

Omdat de inzet van een Virtual Agent een andere dimensie geeft aan klassiek recruitment. En tegelijkertijd een verdieping geeft aan klant contactfuncties.

Wij vinden dat wij met deze tooling aan het begin staan van een revolutie en daarmee het klantcontact (die arbeidsmarkt, wijze van recruitment en het perspectief) voor altijd wijzigen. En bovendien biedt Unique hiermee voor het eerst een praktisch toepasbare manier om flexibel werk in te vullen.

Vorig artikel

Tove Hernlund (Alva Labs): ‘Neem mensen aan, niet cv’s’

Volgend artikel

Recruitmentmarketing campagne automation voor Facebook en Instagram (Jobrock/Byner)

Gerelateerde Artikelen

Dit zijn de eisen waar een recruitmentsite in 2023 aan moet voldoen
Thema: Recruitmentsites

Dit zijn de eisen waar een recruitmentsite in 2023 aan moet voldoen

Door Partner Bijdrage
26 januari 2023
35
Arbeidsmarktdiscriminatie & algoritmes (8/8): makers van recruitmentsoftware
Insights

Arbeidsmarktdiscriminatie & algoritmes (8/8): makers van recruitmentsoftware

Door Michiel Mastenbroek
26 januari 2023
67
Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’
Nieuws

Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

Door Michiel Mastenbroek
25 januari 2023
205
Laurens Waling nieuwe Chief Evangelist 8vance: ‘Onze arbeidsmarkt is stuk’
Nieuws

Nieuwe Chief Evangelist 8vance Laurens Waling te gast in Recruitment Tech Monthly

Door Jasper Spanjaart
23 januari 2023
60

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Dit zijn de eisen waar een recruitmentsite in 2023 aan moet voldoen

Dit zijn de eisen waar een recruitmentsite in 2023 aan moet voldoen

26 januari 2023
Arbeidsmarktdiscriminatie & algoritmes (8/8): makers van recruitmentsoftware

Arbeidsmarktdiscriminatie & algoritmes (8/8): makers van recruitmentsoftware

26 januari 2023
Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

25 januari 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten voor recruitment van ChatGPT?

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten van ChatGPT voor recruitment?

12 december 2022
878
Gerrit Brouwer (voormalig ceo Appical): ‘Ik wil de donkere steegjes van het ondernemerschap tonen’

Gerrit Brouwer (voormalig ceo Appical): ‘Ik wil de donkere steegjes van het ondernemerschap tonen’

5 januari 2023
229
Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

25 januari 2023
205
Volgend artikel
Recruitmentmarketing campagne automation voor Facebook en Instagram (Jobrock/Byner)

Recruitmentmarketing campagne automation voor Facebook en Instagram (Jobrock/Byner)

Onze top events & media

  • Recruitment Tech Case_Day
  • Recruitment Tech Awards
  • Recruitment Tech Demo_Day
  • Recruitment Tech Event
  • Recruitment Tech Survey
  • Recruitment Tech Landscape
Recruitmenttech.nl

Recruitmenttech.nl is hét platform over recruitmenttechnologie. Met nieuws, interviews, video, podcasts, landscape, survey, events en awards is het dé informatie- én inspiratiebron voor recruiters In Nederland.

Recruitmenttech.nl is de grote zus van Recruitmenttech.be, Recruitmenttech.de, Recruitmenttech.com en Recruitmentsystemen.nl.

Beslissers en beïnvloeders op het gebied van recruitmenttechnologie bereiken in binnen- en/of buitenland? Kijk voor meer informatie over partnerships op Recruitmenttechnetwork.com.

Laatste artikelen

Dit zijn de eisen waar een recruitmentsite in 2023 aan moet voldoen

Dit zijn de eisen waar een recruitmentsite in 2023 aan moet voldoen

26 januari 2023
35
Arbeidsmarktdiscriminatie & algoritmes (8/8): makers van recruitmentsoftware

Arbeidsmarktdiscriminatie & algoritmes (8/8): makers van recruitmentsoftware

26 januari 2023
67
Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

25 januari 2023
205
Laurens Waling nieuwe Chief Evangelist 8vance: ‘Onze arbeidsmarkt is stuk’

Nieuwe Chief Evangelist 8vance Laurens Waling te gast in Recruitment Tech Monthly

23 januari 2023
60
€500k investering voor Neurolytics: ‘We kunnen recruiters de superpower geven om creatief te zijn in een lastige markt’

€500k investering voor Neurolytics: ‘We kunnen recruiters de superpower geven om creatief te zijn in een lastige markt’

20 januari 2023
102

Meest gelezen

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten voor recruitment van ChatGPT?

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten van ChatGPT voor recruitment?

12 december 2022
878
Gerrit Brouwer (voormalig ceo Appical): ‘Ik wil de donkere steegjes van het ondernemerschap tonen’

Gerrit Brouwer (voormalig ceo Appical): ‘Ik wil de donkere steegjes van het ondernemerschap tonen’

5 januari 2023
229
Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

25 januari 2023
205
Dit waren de 10 meest gelezen artikelen over recruitmenttechnologie in 2022

Dit zijn de 10 meest gelezen artikelen over recruitmenttechnologie in 2022

21 december 2022
295
Doe mee met de Recruitment Tech Survey 2023

Doe mee met de Recruitment Tech Survey 2023

9 november 2022
355

© 2015 - 2022 - Recruitment Tech Network

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Trend_Day
  • Demo_Day
  • Meer events
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2022)
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Vermelding wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2022 - Recruitment Tech Network