Recruiters kunnen nu zelf snel & eenvoudig social media campagnes inrichten, lanceren en optimaliseren. Resultaat: 40% tot 60% kwalitatieve instroom. Lees over de recruitment tool van Jobrock/Byner die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2022.
Recruitment tooling van Jobrock/Byner
Omschrijving van de tooling
Waarom deze tool?
De jacht naar passief talent op social media was nog nooit zo groot. Hoewel veel organisaties inzetten op traditionele kanalen, zijn social media platforms hét kanaal bij uitstek om passief talent te bereiken.
Maar een goede inhouse social media campagne inrichten doe je niet zomaar. Het vergt veel expertise, inspanning, doorlooptijd en inzet van verschillende specialisten in de organisatie. Bovendien is snelheid key. Want wie voorop loopt in de jacht naar talent, vist als eerste de vijvers leeg. Sinds augustus dit jaar introduceren Jobrock en Byner deze nieuwe tooling bij hun bestaande klanten groep.
Hoe werkt het?
Met de nieuwe tooling die speciaal is ontwikkeld voor de staffingbranche, kan een recruiter zonder hulp van een recruitment marketeer zelf effectief campagnes op Facebook en Instagram uitzetten. Direct vanuit het eigen ATS en rechtstreeks vanaf het bedrijfsaccount van de organisatie. Met als resultaat zeker 40% – 60% instroom vanuit deze bronnen.
Het systeem verzamelt alle kennis en ervaring van Recruitment Marketing en bouwt voort op beproefde strategieën. Acties worden continu gemonitord en automatisch geoptimaliseerd of gepauzeerd wanneer het niet de juiste kandidaten oplevert.
Wat levert het op?
Hierdoor gaan doorlooptijden terug van bijvoorbeeld 6 dagen naar 2 uur. En is de recruiter de concurrent met gemak een of twee stappen voor.
Dankzij slimme automations is de oplossing onbeperkt schaalbaar. Recruiters kunnen eenvoudig parallel verschillende campagnes draaien. Met optimaal rendement dankzij de auto optimizer.
De recruitment marketeer kan moeiteloos een groot aantal campagnes overzien en volop experimenteren om de beste resultaten te bereiken. En dit alles zonder bergen handmatig werk en foutgevoelige configuraties.
Samenvattend: de nieuwe tool helpt recruiters om snel, efficiënt, zorgeloos zoveel microcampagnes te draaien als ze willen en daarmee als eerste waardevol passief uit de vijvers te vissen.
Welk probleem lost de tool op?
- Om passief talent te werven zetten bureaurecruiters vaak in op Facebook en Instagram. Maar het opzetten en het managen van succesvolle campagnes kost veel tijd en inspanning. Wie dit het snelst en efficiëntst doet gaat ervandoor met het leeuwendeel van het talent. De rest vist achter het net.
- Iedereen is op zoek naar lagere leadprijzen en hogere conversie. De meest effectieve manier om dit bereiken is zoveel mogelijk experimenten uitzetten en ‘verliezers’ zo snel mogelijk stopzetten. Dit is enorm arbeidsintensief en zorgt voor een grote afhankelijkheid van de recruitment marketeer.
- Recruitment campagnes zijn vaak klein, hebben een hoge urgentie en vereisen verschillende expertises. Dat betekent veel coördinatie, veel op elkaar wachten en lange doorlooptijden. Dat maakt deze methode niet schaalbaar.
- De kennis en knowhow zit niet in systemen, maar in de hoofden van mensen. En dat maakt een organisatie kwetsbaar en beperkt de recruitment marketingproductiviteit.
Hoe werkt de tool?
Hiermee kunnen recruiters zelf – zonder hulp van de recruitment marketeer – de snelste en meest efficiënte social media campagnes draaien vanuit de eigen accounts. Snel en eenvoudig, direct uit het ATS.
Dit alles gebaseerd op strategieën van de recruitment marketeer. Deze zet zijn kennis en ervaring met vorige campagnes tevoren in het systeem, zoals targeting & geautomatiseerde optimalisatiestrategieën voor de verschillende doelgroepen. Verder bereidt deze alle creatives zoals advertentietemplates en foto’s zoveel mogelijk voor. Alles staat klaar en de recruitment marketeer kan bij wijze van spreken met vakantie.
Dankzij deze aanpak kunnen zorgeloos een grote hoeveelheid microcampagnes tegelijkertijd parallel aan elkaar draaien. Met optimaal rendement. De strategieën zijn in het systeem verwerkt en evaluaties en optimalisaties worden automatisch uitgevoerd. Hierdoor kan de recruitment marketeer veel meer campagnes overzien zonder oeverloze en foutgevoelige configuraties.
Wat levert gebruik van de tooling op?
Impact. 40% tot 60% additionele kwalitatieve instroom vanuit Facebook en Instagram voor een fractie van de tijd.
Snelheid. De doorlooptijden worden teruggebracht van bijvoorbeeld 6 dagen naar 2 uur. En is de recruiter de concurrent met gemak een of twee stappen voor.
Schaalbaarheid. Dankzij slimme automations is de oplossing onbeperkt schaalbaar. Recruiters kunnen eenvoudig parallel verschillende campagnes draaien. Meer rendement dankzij de auto optimizer die de campagne automatisch optimalizeert. Verliezers worden automatisch gestopt en winners geboost.
Grip. De recruitment marketeer kan moeiteloos een groot aantal campagnes overzien en volop experimenteren om de beste resultaten te bereiken. En dit alles zonder bergen handmatig werk en foutgevoelige configuraties.
De nieuwe tool helpt recruiters om snel, efficiënt, zorgeloos zoveel microcampagnes te draaien op Facebook en Instagram als ze willen en daarmee als eerste waardevol passief talent uit de vijvers te vissen.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
Deze tooling is baanbrekend en maakt van recruiters koplopers in de hunt for talent. Met goed getargete micro campagnes op Facebook en Instagram vissen zij elke vijver moeiteloos leeg. En zo geven zij andere spelers in de markt keer op keer het nakijken.