• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Download Mediakit 2023
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Trend_Day
  • Demo_Day
    • Startup pitch 2023
      • Inzenden Startup Pitch 2023
  • Meer events
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2022)
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Vermelding wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Trend_Day
  • Demo_Day
    • Startup pitch 2023
      • Inzenden Startup Pitch 2023
  • Meer events
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2022)
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Vermelding wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmentmarketing campagne automation voor Facebook en Instagram (Jobrock/Byner)

Recruitmentmarketing campagne automation voor Facebook en Instagram (Jobrock/Byner)

12 september 2022
in Inzendingen 2022
Leestijd:4 minuten leestijd
Tags: 2022inzendingRecruitment Tech Awardsrecruitmenttechnologietool
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Recruiters kunnen nu zelf snel & eenvoudig social media campagnes inrichten, lanceren en optimaliseren. Resultaat: 40% tot 60% kwalitatieve instroom. Lees over de recruitment tool van Jobrock/Byner die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2022.

Recruitment tooling van Jobrock/Byner

Omschrijving van de tooling

Waarom deze tool?
De jacht naar passief talent op social media was nog nooit zo groot. Hoewel veel organisaties inzetten op traditionele kanalen, zijn social media platforms hét kanaal bij uitstek om passief talent te bereiken.

Maar een goede inhouse social media campagne inrichten doe je niet zomaar. Het vergt veel expertise, inspanning, doorlooptijd en inzet van verschillende specialisten in de organisatie. Bovendien is snelheid key. Want wie voorop loopt in de jacht naar talent, vist als eerste de vijvers leeg. Sinds augustus dit jaar introduceren Jobrock en Byner deze nieuwe tooling bij hun bestaande klanten groep.

Hoe werkt het?
Met de nieuwe tooling die speciaal is ontwikkeld voor de staffingbranche, kan een recruiter zonder hulp van een recruitment marketeer zelf effectief campagnes op Facebook en Instagram uitzetten. Direct vanuit het eigen ATS en rechtstreeks vanaf het bedrijfsaccount van de organisatie. Met als resultaat zeker 40% – 60% instroom vanuit deze bronnen.

Het systeem verzamelt alle kennis en ervaring van Recruitment Marketing en bouwt voort op beproefde strategieën. Acties worden continu gemonitord en automatisch geoptimaliseerd of gepauzeerd wanneer het niet de juiste kandidaten oplevert.

Wat levert het op?
Hierdoor gaan doorlooptijden terug van bijvoorbeeld 6 dagen naar 2 uur. En is de recruiter de concurrent met gemak een of twee stappen voor.

Dankzij slimme automations is de oplossing onbeperkt schaalbaar. Recruiters kunnen eenvoudig parallel verschillende campagnes draaien. Met optimaal rendement dankzij de auto optimizer.

De recruitment marketeer kan moeiteloos een groot aantal campagnes overzien en volop experimenteren om de beste resultaten te bereiken. En dit alles zonder bergen handmatig werk en foutgevoelige configuraties.

Samenvattend: de nieuwe tool helpt recruiters om snel, efficiënt, zorgeloos zoveel microcampagnes te draaien als ze willen en daarmee als eerste waardevol passief uit de vijvers te vissen.

Welk probleem lost de tool op?

  1. Om passief talent te werven zetten bureaurecruiters vaak in op Facebook en Instagram. Maar het opzetten en het managen van succesvolle campagnes kost veel tijd en inspanning. Wie dit het snelst en efficiëntst doet gaat ervandoor met het leeuwendeel van het talent. De rest vist achter het net.
  2. Iedereen is op zoek naar lagere leadprijzen en hogere conversie. De meest effectieve manier om dit bereiken is zoveel mogelijk experimenten uitzetten en ‘verliezers’ zo snel mogelijk stopzetten. Dit is enorm arbeidsintensief en zorgt voor een grote afhankelijkheid van de recruitment marketeer.
  3. Recruitment campagnes zijn vaak klein, hebben een hoge urgentie en vereisen verschillende expertises. Dat betekent veel coördinatie, veel op elkaar wachten en lange doorlooptijden. Dat maakt deze methode niet schaalbaar.
  4. De kennis en knowhow zit niet in systemen, maar in de hoofden van mensen. En dat maakt een organisatie kwetsbaar en beperkt de recruitment marketingproductiviteit.

Hoe werkt de tool?

Hiermee kunnen recruiters zelf – zonder hulp van de recruitment marketeer – de snelste en meest efficiënte social media campagnes draaien vanuit de eigen accounts. Snel en eenvoudig, direct uit het ATS.

Dit alles gebaseerd op strategieën van de recruitment marketeer. Deze zet zijn kennis en ervaring met vorige campagnes tevoren in het systeem, zoals targeting & geautomatiseerde optimalisatiestrategieën voor de verschillende doelgroepen. Verder bereidt deze alle creatives zoals advertentietemplates en foto’s zoveel mogelijk voor. Alles staat klaar en de recruitment marketeer kan bij wijze van spreken met vakantie.

Dankzij deze aanpak kunnen zorgeloos een grote hoeveelheid microcampagnes tegelijkertijd parallel aan elkaar draaien. Met optimaal rendement. De strategieën zijn in het systeem verwerkt en evaluaties en optimalisaties worden automatisch uitgevoerd. Hierdoor kan de recruitment marketeer veel meer campagnes overzien zonder oeverloze en foutgevoelige configuraties.

Wat levert gebruik van de tooling op?

Impact. 40% tot 60% additionele kwalitatieve instroom vanuit Facebook en Instagram voor een fractie van de tijd.

Snelheid. De doorlooptijden worden teruggebracht van bijvoorbeeld 6 dagen naar 2 uur. En is de recruiter de concurrent met gemak een of twee stappen voor.

Schaalbaarheid. Dankzij slimme automations is de oplossing onbeperkt schaalbaar. Recruiters kunnen eenvoudig parallel verschillende campagnes draaien. Meer rendement dankzij de auto optimizer die de campagne automatisch optimalizeert. Verliezers worden automatisch gestopt en winners geboost.

Grip. De recruitment marketeer kan moeiteloos een groot aantal campagnes overzien en volop experimenteren om de beste resultaten te bereiken. En dit alles zonder bergen handmatig werk en foutgevoelige configuraties.

De nieuwe tool helpt recruiters om snel, efficiënt, zorgeloos zoveel microcampagnes te draaien op Facebook en Instagram als ze willen en daarmee als eerste waardevol passief talent uit de vijvers te vissen.

Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?

Deze tooling is baanbrekend en maakt van recruiters koplopers in de hunt for talent. Met goed getargete micro campagnes op Facebook en Instagram vissen zij elke vijver moeiteloos leeg. En zo geven zij andere spelers in de markt keer op keer het nakijken.

Vorig artikel

Virtual Agent van Unique Customer Care (Unique Nederland)

Volgend artikel

Matchingplatform op basis van AI voor freelancers (Linkus)

Gerelateerde Artikelen

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS
Interviews

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS

Door Michiel Mastenbroek
3 februari 2023
32
RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures
Nieuws

RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures

Door Jasper Spanjaart
3 februari 2023
52
Recruitment Tech Monthly februari: Appical-nieuws en ChatGPT met gast Laurens Waling (8vance)
Monthly

Recruitment Tech Monthly februari: investeringen en Appical-nieuws met gast Laurens Waling (8vance)

Door Jasper Spanjaart
2 februari 2023
30
Volg deze 7 Webinar Week-webinars over recruitment technologie
Insights

Volg deze 7 Webinar Week-webinars over recruitmenttechnologie

Door Jasper Spanjaart
2 februari 2023
30

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS

3 februari 2023
RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures

RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures

3 februari 2023
Recruitment Tech Monthly februari: Appical-nieuws en ChatGPT met gast Laurens Waling (8vance)

Recruitment Tech Monthly februari: investeringen en Appical-nieuws met gast Laurens Waling (8vance)

2 februari 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten voor recruitment van ChatGPT?

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten van ChatGPT voor recruitment?

12 december 2022
1k
Wietske van Hees nieuwe managing director Appical; focus op Europese groei

Wietske van Hees nieuwe managing director Appical; focus op Europese groei

31 januari 2023
429
Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

25 januari 2023
267
Volgend artikel
Matchingplatform op basis van AI voor freelancers (Linkus)

Matchingplatform op basis van AI voor freelancers (Linkus)

Onze top events & media

  • Recruitment Tech Case_Day
  • Recruitment Tech Awards
  • Recruitment Tech Demo_Day
  • Recruitment Tech Event
  • Recruitment Tech Survey
  • Recruitment Tech Landscape
Recruitmenttech.nl

Recruitmenttech.nl is hét platform over recruitmenttechnologie. Met nieuws, interviews, video, podcasts, landscape, survey, events en awards is het dé informatie- én inspiratiebron voor recruiters In Nederland.

Recruitmenttech.nl is de grote zus van Recruitmenttech.be, Recruitmenttech.de, Recruitmenttech.com en Recruitmentsystemen.nl.

Beslissers en beïnvloeders op het gebied van recruitmenttechnologie bereiken in binnen- en/of buitenland? Kijk voor meer informatie over partnerships op Recruitmenttechnetwork.com.

Laatste artikelen

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS

3 februari 2023
32
RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures

RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures

3 februari 2023
52
Recruitment Tech Monthly februari: Appical-nieuws en ChatGPT met gast Laurens Waling (8vance)

Recruitment Tech Monthly februari: investeringen en Appical-nieuws met gast Laurens Waling (8vance)

2 februari 2023
30
Volg deze 7 Webinar Week-webinars over recruitment technologie

Volg deze 7 Webinar Week-webinars over recruitmenttechnologie

2 februari 2023
30
Inzenden Recruitment Tech Demo_Day Startup Pitch 2023 van start: deadline 3 maart

Inzenden Recruitment Tech Demo_Day Startup Pitch 2023 van start: deadline 3 maart

1 februari 2023
8

Meest gelezen

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten voor recruitment van ChatGPT?

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten van ChatGPT voor recruitment?

12 december 2022
1k
Wietske van Hees nieuwe managing director Appical; focus op Europese groei

Wietske van Hees nieuwe managing director Appical; focus op Europese groei

31 januari 2023
429
Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

25 januari 2023
267
Demo_Day 2023 open voor aanmelden: schrijf je gratis in en ontdek de nieuwste tools

Demo_Day 2023 open voor aanmelden: schrijf je gratis in en ontdek de nieuwste tools

10 januari 2023
149
Gerrit Brouwer (voormalig ceo Appical): ‘Ik wil de donkere steegjes van het ondernemerschap tonen’

Gerrit Brouwer (voormalig ceo Appical): ‘Ik wil de donkere steegjes van het ondernemerschap tonen’

5 januari 2023
256

© 2015 - 2022 - Recruitment Tech Network

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Trend_Day
  • Demo_Day
    • Startup pitch 2023
      • Inzenden Startup Pitch 2023
  • Meer events
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2022)
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Vermelding wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2022 - Recruitment Tech Network