In de rubriek Friday Fact staat Recruitment Tech stil bij een feit over recruitmenttechnologie op basis van recent onderzoek. Deze week: social media steeds meer basisprioriteit voor corporates.
Social media
De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie doet inmiddels al zeven jaar onderzoek naar arbeidsmarktcommunicatie en recruitment door middel van het ‘De Stand van Werven’ onderzoek waarbij ruim 250 professionals binnen deze vakgebieden worden ondervraagd. In de prioriteiten bij corporates vallen een aantal zaken op, namelijk dat social media een steeds hogere prioriteit krijgt. Ook als wervingskanaal is te zien dat social media niet meer is weg te denken, zeker niet als LinkedIn ook gezien wordt als social media kanaal. Social media staat nu op de vierde plek qua prioriteit en kruipt vermoedelijk in de komende jaren nog veel dichter naar de top-3, aangezien zij integraal onderdeel zijn van alle andere topprioriteiten.
Stand van Werven
De Stand van Werven heeft tot doel om tot een totaalbeeld te komen van het arbeidsmarktcommunicatie en recruitment vakgebied anno 2021. Onder andere op het gebied van trends & ontwikkelingen, prioriteiten, hoe werven werkgevers, de effectiviteit van wervingskanalen, het gebruik van (informatie) technologie, leiders en influencers en internationaal werven. De resultaten zijn hier gratis te downloaden.