Uit onderzoek van Recruitment Tech blijkt dat het optimaliseren van het recruitmentproces voor zowel corporates als bureaus met stip de nummer één business driver is in 2022.
De behoefte is grotendeels hetzelfde
In de Recruitment Tech Survey 2022 is onder 249 recruiters, hr- en arbeidsmarktcommunicatieprofessionals onderzocht welke ervaringen zij hebben met hun leveranciers, welke recruitmenttooling zij gebruiken en in welke zij gaan investeren in 2022. Uit het onderzoek blijkt dat de behoefte onder corporate- als bureaurecruiters grotendeels hetzelfde is.
Het optimaliseren van het recruitmentproces wordt door beide groepen respondenten als voornaamste prioriteit gezien, terwijl het beter bereiken en/of benaderen van kandidaten bij bureaus als tweede en bij corporates als derde prioriteit uit de bus komt.
Twee jaar op rij
Het optimaliseren van het recruitmentproces stond vorig jaar ook al op eerste plek voor zowel corporates als bureaus. Het bereiken en/of anderen van kandidaten steeg ten opzichte van 2021 met één plek naar plek twee. Het optimaliseren van de candidate experience rondt de top drie af.
Gemiddeld meer budget
Het onderzoek illustreert tevens dat er gemiddeld meer budget naar technologie is gegaan. Bij corporates steeg het percentage van 25,5% naar 28,7%. Bij bureaus stegen de investeringen van 26,8% naar 28,9%. Voor 2022 geldt dat respondenten uit beide groepen verwachten dat de investeringen nóg verder stijgen naar een gemiddelde van 34%.
Meer weten?
De tweede editie van de RTSurvey is vanaf nu beschikbaar. Het onderzoek is kosteloos te downloaden of tegen betaling beschikbaar als gedrukt exemplaar.