RecruitNow | Cockpit is ‘dé online recruitment software specifiek voor de uitzendbranche’, waarbij het werkproces en de gebruikerservaring centraal staat. Lees over de recruitment tooling van RecruitNow die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2018.
Recruitment tooling van RecruitNow
Omschrijving van de tooling
Bij uitzendbureaus is snelheid en procesefficiëntie van het recruitmentproces van groot belang. Dit is anders dan bij MKB en corporate bedrijven, terwijl veel ATS’en zich focussen op ‘alle’ organisaties. Het zijn dan vaak oplossingen waar veel van de functionaliteit dus niet optimaal aansluit bij de specifieke behoeftes van uitzendorganisaties.
Grote uitzendorganisaties maken gebruik van flexsoftware (bijvoorbeeld FlexService en Mysolution). Deze bieden naast ATS-functionaliteit belangrijke backofficezaken als ‘contractmanagement’, ‘urenbriefjes’, ‘verlonen’ en ‘factureren’.
De uitzendbranche heeft de afgelopen jaren een steeds nadrukkelijkere behoefte gekregen aan een recruitment oplossing die het werkproces van de intercedent centraal stelt en de functionaliteit biedt die degene helpt in het dagelijkse recruitment werk. En ook aan een systeem waarmee je de totale communicatie en recruitment marketing centraal kunt beheren.
Omdat niet alle flexsoftware even goed en snel op deze wensen van de uitzendbranche in konden spelen, heeft RecruitNow begin 2017 besloten ‘in het gat te springen’ en RecruitNow | Cockpit te gaan ontwikkelen voor middelgrote en grote uitzendbureaus. Als online softwareleverancier in de recruitmentbranche, met vele klanten in de uitzendbranche, heeft RecruitNow alle expertise daarvoor in huis.
Context
RecruitNow heeft sinds 15 jaar ‘RecruitNow | Jobsites’, waarop momenteel meer dan 160 ‘werken bij’-sites en websites van uitzendbureaus draaien.
Sinds 2015 heeft RecruitNow ‘RecruitNow | Campaigns’, waarmee voor meer dan 100 bedrijven continu recruitment marketingcampagnes gemanaged worden op basis van CPC en CPA modellen. Gemiddeld staan er 20.000 vacatures op meer dan 100 jobboards en zijn deze geadverteerd via zoekmachines en social media.
Via ‘Insights’ brengt RecruitNow backoffice-, frontoffice-, website- en jobadvertising-data bij elkaar en maakt onder andere kosten (CPC, CPA, CPH) en opbrengsten inzichtelijk.
Wat levert gebruik van de tooling op?
- Blije gebruikers van de software (klant)
- Uitstekende ‘recruitment experience’ (kandidaat)
- Procesautomatisering (klant)
- Snellere plaatsingen (kandidaat/opdrachtgever)
- Meer plaatsingen (klant)
- Kostenbesparing (klant)
- Volledig realtime integraal inzicht in het recruitment proces, kosten en opbrengsten, tot op detailniveau (klant/kandidaat/opdrachtgever)
Voorbeeld van kostenbesparing:
Luba heeft als launching customer tussen april en juli aantoonbaar tienduizenden euro’s out of pocket kosten bespaard. Door de slimme matchsuggesties uit de eigen database worden er al matches gemaakt nog voordat vacatures online komen. Dit scheelt handlingkosten i.v.m. het verwerken van sollicitaties (90% afwijzen). Door de matchsuggesties hoeven de vacatures niet meteen op externe kanalen (jobboards etc.) geadverteerd te worden. Ook zijn er minder handelingen nodig om met een matchsuggestie tot een plaatsing te komen. Intakes hoeven bijvoorbeeld niet meer plaats te vinden.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
Na 4 maanden:
- 17% van de op vacature afgewezen sollicitanten alsnog geplaatst
- Plaatsings-% van matchsuggesties +577% tov ‘normale’ sollicitaties
- Matchsuggestie: Time to hire -41%
- Omzet +24%
- Integraal inzicht in kosten & opbrengsten
- Partnership FlexService
- Pilots met 1 top-5 en 2 top-25 uzb’s
“De Cockpit brengt alle tools en functionaliteit die de intercedent nodig heeft op gebruiksvriendelijk en uniek wijze bij elkaar. Echt vernieuwend!” Geert-Jan Waasdorp, CEO Intelligence Group
[thrive_leads id=’9022′]