Binnen één omgeving creëer, distribueer, meet en optimaliseer je het succes van je recruitment marketing campagnes! Lees over de recruitment tooling van VONQ die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2018.
Recruitment tooling van VONQ
Omschrijving van de tooling
In de ideale wereld is toptalent altijd op zoek naar een nieuwe baan en weten ze je als werkgever natuurlijk gelijk te vinden. Helaas is de realiteit anders en is toptalent eerder passief dan actief op zoek naar een nieuwe uitdaging. De kunst is daarom om zowel passieve en actieve kandidaten te converteren naar kwalitatieve sollicitaties. De eerste stap is om potentiële kandidaten te targeten nog lang voordat ze überhaupt overwegen om te solliciteren. Niet heel veel anders dan in marketing gaat het om het verleiden van de consument en het creëren van verschillende touchpoints waarin de doelgroep overgaat tot de aankoop van een product. Inzicht in welke kanalen uiteindelijk voor de beste conversies zorgen is daarbij de sleutel tot succes.
Wanneer we dit vertalen naar recruitment wil je als recruitment professional niets liever dan je recruitmentfunnel volledig inzichtelijk hebben – van source tot hire. Inzicht in relevante data helpt je bij het optimaliseren en bijsturen van je recruitmentactiviteiten. De traffic op je carrière-pagina, specifieke landingspagina’s, sollicitatie-formulieren en hoeveel kandidaten uiteindelijk solliciteren, zijn de basisinzichten die je moet hebben om te sturen op succes.
Het inzicht verkrijgen in en analyseren van relevante data is voor elke professional in zijn vakgebied een uitdaging. Het Job Marketing Platform van VONQ geeft je als recruitment professional toegang tot alle mediakanalen wereldwijd. Een slim algoritme bepaalt op basis van historische data welke mediakanalen het meest relevant zijn voor het talent dat jij zoekt. Het onlangs geïntroduceerde ‘recruitment analytics’ geeft je toegang tot alle relevante data die je moét tracken om inzicht te krijgen in de gehele recruitmentfunnel: van het mediakanaal waar kandidaten je vacature voor het eerst zien tot de kandidaten die je hebt geselecteerd voor een interview. Dit allemaal vanuit je ATS!
Wat levert gebruik van de tooling op?
Inzichten in relevante data helpen je als recruitment professional kwalitatieve kandidaten te bereiken, zowel passief als actief. Door gerichter te targeten op relevante mediakanalen bespaar je tijd & geld.
“Waar we voorheen vaak met W&S partijen werkten hebben we onze cost per hire met 80% weten te verlagen met de inzet van Job Marketing.” – Carolien Molenaar, Recruiter bij Nature’s Pride.
“Door beter te targeten hebben we de time-to-hire met 21% verlaagd en de cost-per-hire met 12%.” – Gert Jan Nagel, Recruitment Manager bij Agrifirm.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
– (Nieuw!) Volledig inzicht in de gehele recruitmentfunnel van de source tot de hire
– 7000 gebruikers
– Verlaag je time to hire met meer dan 20%
– Verlaag je cost per hire met 80%
– Binnen één omgeving creëer, distribueer en meet je het succes van je recruitment marketing campagnes