Starred biedt je inzichten waarmee je echt aan de slag kunt. Je kunt de candidate journey meetbaar verbeteren! Lees over de recruitment tooling van Starred die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2018.
Recruitment tooling van Starred
Omschrijving van de tooling
Kandidaatervaring meten is in deze krappe arbeidsmarkt belangrijker dan ooit. Wij stellen je in staat de drivers te ontdekken van de Net Promoter Score (NPS) van je kandidaten en hiring manager. Uiteraard geheel geautomatiseerd en geïntegreerd met je ATS, want recruiters zijn al druk genoeg.
Voor commerciële recruiters geldt vooral: Hoe effectief waren je plaatsingen? Het aantal succesvolle plaatsingen kan een beeld geven, maar wat was het gevoel van je kandidaten en je klanten over het proces? Starred’s Candidate (en Hiring Manager) NPS-oplossing geven je duidelijkheid door van hun meningen data te maken.
Met Starred, geïntegreerd met je ATS (voorbeeld Bullhorn), vraag je de kandidaat om zijn of haar ervaring met de candidate journey. Wanneer een kandidaat een bepaald stadium in de journey bereikt, zeg een plaatsing, wordt automatisch op de startdatum een korte survey gestuurd met daarin vragen over de recruiter, het proces etc. De vragen zijn door de recruitment agency zelf te bepalen op basis wat voor hen relevant is. Ook al zeggen wij dat het vooral om ‘candidate experience’ gaat, vraagt Starred ook direct de mening van de hiring manager over belangrijke zaken, direct naar aanleiding van de plaatsing. Zo houdt het bureau continu vinger aan de pols bij de klant. Het aantal ’touchpoints’ (stadia) waardoor feedback wordt getriggerd, breidt zich uit. Nu is dat na placement (candidate en hiring manager) en na end-of-placement (temp), ook weer zowel candidate en hiring manager. Rejected is ‘coming soon’.
Wat levert gebruik van de tooling op?
Ten eerste inzichten, want hoe kun je je bijsturen in je candidate journey als je niet ‘in de spiegel kijkt’? Op basis van de inzichten kun je recruiters beter coachen, kun je processen verbeteren en zaken structureel beter aanpakken. Je ziet aan je feedback vervolgens of je op de goede weg bent. Uiteindelijk verdien je zo een sterkere concurrentiepositie.
Ten tweede ben je in staat direct issues op te pakken. Feedback, en zeker slechte feedback, zal je nooit meer kunnen ontgaan en je kunt meteen zaken oppakken die fout waren gegaan, zowel richting de kandidaat als richting de klant.
Aangezien reviews in recruitment steeds belangrijker worden, worden slechte ervaringen gedeeld en versterkt. Hou daarom grip op je candidate experience en laat dingen niet gebeuren zondar dat je er weet van hebt.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
Eigenlijk is de belangrijkste reden dat wij willen dat recruitment meer feedback-gedreven gaat werken. Starred maakt van meningen data, die weer inzichten bieden over waar en hoe te verbeteren. Optimalisering van de candidate journey naar aanleiding van feedback van kandidaten en klanten zorgen ervoor dat zij continu gehoord worden. Dat zal de hele recruitment industrie vooruit helpen.
[thrive_leads id=’9022′]