Tijdens de Recruitment Tech Monthly van oktober werden de 3 genomineerde cases en 3 genomineerde tools bekendgemaakt. De vakjury heeft op basis van de voorselectie, die afgelopen maandag kwam presenteren, in beide categorieën drie inzendingen genomineerd. In de categorie ‘Best Tool’ zijn de genomineerden in alfabetische volgorde: In2Dialog BV, sympl en The Selection Lab. In de categorie Best Case zijn de genomineerden in alfabetische volgorde: Nomilk2day, ORANJEGROEP en PostNL.
Genomineerden Best Tool
De 3 tools die vandaag werden verblijd met een nominatie in de categorie ‘Best Tool’ zijn:
Gespreksanalyse tool voor selectie interviews (In2Dialog BV)
In2Dialog biedt een AI-gedreven gespreksanalyse tool die interviews opneemt, samenvat en analyseert. Het transcript wordt geanalyseerd op de kandidaat, de recruiter en hun interactie. Het resultaat is een rapport met een samenvatting, competenties, psychometrische inzichten en informatie over arbeidsvoorwaarden en wensen. Hiervoor worden LLM’s en eigen modellen voor psychometrie gecombineerd. Lees meer over de tool.
Recruitment marketing SaaS voor HR zonder marketingkennis (sympl)
Sympl is een SaaS-oplossing voor het opzetten en beheren van recruitment marketingcampagnes via sociale media. Met behulp van AI kunnen gebruikers eenvoudig content maken, en een algoritme optimaliseert de campagnes platformoverschrijdend met data en A/B-tests voor betere prestaties. Lees meer over de tool.
Generatieve AI voor optimale kandidaatservaring in high volume recruitment (The Selection Lab)
The Selection Lab heeft video-assessments ontwikkeld met generatieve AI in meer dan 40 talen, speciaal voor high volume recruiting. Deze assessments meten persoonlijkheid en cognitieve vaardigheden en zijn gevalideerd voor efficiënte, grootschalige screening. Recruiters leveren een korte video, die geautomatiseerd in meerdere talen wordt gebruikt tijdens het assessment. Lees meer over de tool.
Genomineerden Best Case
De 3 cases die vandaag werden verblijd met een nominatie in de categorie Best Case zijn:
Besparing van 400 uur en 12% meer plaatsing kandidaten dankzij AI (Nomilk2day)
Nomilk2day, actief in Nederland, Azië en de VS, beheert topfuncties en grootschalige recruitmenttaken. Om efficiënter te werken, heeft het Byner ATS platform gekozen, dat gebruikmaakt van geïntegreerde AI. In2Dialog biedt daarbij een interviewtool die AI-gestuurde linguïstische analyse en psychometrie inzet om interviews automatisch te registreren, transcripties te genereren en kandidaat-informatie te organiseren op motivatoren en competenties. Lees de hele case.
3 Recruiters verwerken moeiteloos met AI duizenden kandidaten in 10+ talen (ORANJEGROEP)
ORANJEGROEP moest met een klein team grootschalige recruitment in tien Europese landen en meer dan tien talen beheren. Door de integratie van Recrubo.ai met Carerix is dit proces volledig geautomatiseerd. Recrubo vertaalt vacatures direct naar een AI Recruiter, die kandidaten pre-screent en geschikt bevonden kandidaten via WhatsApp inplant voor een interview. Niet-passende kandidaten worden gematcht aan betere vacatures. Lees de hele case.
75% kostenbesparing, halvering ghosting en verhoging kandidaattevredenheid naar 91% (PostNL)
PostNL had uitdagingen zoals te veel sollicitanten, hoge ghostingpercentages en concurrentie. Om dit aan te pakken, introduceerde het bedrijf de AI-recruiter Charlie van Scotty AI, die binnen één minuut reageert op sollicitaties via WhatsApp of telefoon. Charlie voert 24/7 taken uit zoals screenen, afwijzen, inplannen en meten van kandidaatbeleving, zonder vooroordelen, en kan tot 500.000 gesprekken tegelijk voeren. Lees de hele case.
Publieksjurering start 26 september
Vanaf donderdag 26 september 10.00 uur tot en met maandag 14 oktober 23:59 uur kan het publiek haar stem laten gelden via de Awards-site. De uitslag van de Vakjury en van het publiek telt voor 50% mee. Om te kunnen stemmen log je in via jouw LinkedIn-account zodat je één keer jouw stem kunt uitbrengen. Iedereen die stemt kan aangeven of hij/zij kans wil maken op het winnen van vrijkaarten voor het Recruitment Tech Event op donderdag 7 november (hier worden de Awards ook uitgereikt) of voor de 10e editie van het Recruitment Tech Event op donderdag 6 november 2025.
Uitreiking 7 november
Donderdag 7 november vindt de 9e editie plaats van het Recruitment Tech Event. Hét toonaangevende event over de recruitmenttechnologie van morgen. Met talkshow, breakout programma en 3 inspirerende keynotes. Het thema is ‘Coming home’: kandidaten, maar ook recruiters moeten zich thuisvoelen bij gebruik van tooling. En het event gaat terug naar de plek waar het in 2025 begon: deFabrique in Utrecht. Kijk voor meer informatie en om je aan te melden op de eventsite. Kom je met collega’s? Profiteer dan t/m 10 oktober van de 3=2-actie.