Met Dripps komen recruiters in contact met kandidaten die zich oriënteren op de arbeidsmarkt, nog vóórdat men solliciteert of aangeeft ‘OpenToWork’!” Lees over de recruitment tool van Dripps die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2023.
Recruitment tooling van Dripps
Omschrijving van de tooling
Maak van je database een goudmijn en pro actief kandidaten sourcen is verleden tijd!
Dripps is een geavanceerde marketing automation tool voor Recruitment & HR. Recruiters identificeren zo sneller potentieel talent en welke kandidaten in de database actief zijn via e-mail of online. Zo maakt Dripps het recruitmentproces veel efficiënter. Door meer gebruik te maken van de eigen kandidaten database kan het tijdsverlies en de wervingsresultaten (aantal plaatsingen) aanzienlijk worden verbeterd.
Dripps zorgt ervoor dat recruiters sneller (of als eerste!) in contact komen met de juiste kandidaat, nog voordat de kandidaat heeft gesolliciteerd of aangeeft OpenToWork op LinkedIn.
Welk probleem lost de tool op?
Met dripps komen recruiters op het juíste moment in contact met de juíste kandidaat met het juíste aanbod. Hiermee komt een recruiter meer (of alleen maar) in contact met kandidaten die wel open staan voor een nieuwe baan maar dat nog niet officieel hebben aangegeven. Hierdoor hoeft de recruiter minder uren te besteden aan (koude) acquisitie en sourcen. Dit maakt het vak niet alleen leuker maar ook veel succesvoller!
Hoe werkt de tool?
Dripps is een revolutionair marketing automation platform en een game-changer in recruitment. Het is de eerste tool die naadloos integreert met ATS, waardoor recruiters hun processen kunnen stroomlijnen én een voorsprong krijgen op de concurrentie. Uniek aan Dripps is dat het recruiters vroegtijdig inzicht geeft in het oriënterende webgedrag van kandidaten. Zo kun je proactief handelen en exact weten wat potentiële kandidaten beweegt. Met geavanceerde personalisatie en segmentatie kun je gericht communiceren, en word je automatisch op de hoogte gesteld wanneer een kandidaat volledig engaged is. Dit biedt een ongeëvenaarde kans om toptalent uit je database te identificeren en te contacten voordat de concurrentie dat doet. Dripps is meer dan een tool; het is een strategische partner die het recruitment landschap herdefinieert. Met Dripps aan je zijde ben je niet alleen efficiënter, maar ook slimmer en sneller. Dit is hoe je topkandidaten wint en je concurrenten het nakijken geeft!
Wat levert gebruik van de tooling op?
Voor recruiters maakt het platform de werkdag efficiënter door het automatiseren van routinetaken, zoals het verzenden van welkomst- en follow-up e-mails. Dankzij de integratie met een ATS worden matches in het ATS veel beter en wordt sourcen en peulenschilletje. Stel dat je 10 kandidaten match in je ATS waarvan 3 een engagement score hebben van 80/100. Welke kandidaten benader je als eerste?
Voor kandidaten betekent dit een meer gepersonaliseerde en gerichte ervaring. In plaats van algemene e-mails ontvangen ze informatie en vacatures die daadwerkelijk bij hun interesse en expertise passen. En op het juiste moment! Doordat recruiters weten wanneer een kandidaat volledig engaged is, ontstaat er een situatie voor beide partijen van het juiste aanbod op het juiste moment bespreekbaar maken.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
Dripps verdient de Recruitment Tech Award omdat het de eerste marketing automation oplossing is die specifiek voor recruitment is ontworpen. Het is eenvoudig in gebruik, innovatief én past bij de trend van duurzaamheid: koop niet alleen nieuw maar hergebruik meer van wat je al hebt! Het vak recruitment wordt ook leuker, kandidaten worden blijer door de juiste benadering en bureaus bemiddelen meer plaatsingen wat meer omzet, waarde en aanzien realiseert. Wat wil je nog meer!