Talloze opties én moeilijke keuzes: het vinden van de juiste recruitmenttool kan een uitdagende taak zijn. Het gaat daarom ook geregeld mis bij de keuze of implementatie van een tool. Wij hebben de vijf meestgemaakte fouten op een rij gezet.
1. Niet identificeren van specifieke doelen en behoeften
Eén van de grootste fouten die bedrijven maken bij het kiezen van een recruitmenttool is het niet voorafgaand identificeren van specifieke doelen en behoeften. Iedere tool ziet er fantastisch uit, maar wanneer het niet aan de specifieke behoeften van een organisatie of de gebruiker voldoet, is het weggegooid geld.
Definieer daarom de doelen en behoeften voordat je overgaat tot een keuze.
Het is dus voorafgaand aan iedere aankoop belangrijk om te weten wat de organisatie precies wil bereiken met de tool en welke specifieke functies en functionaliteiten daar een rol in moeten spelen. Definieer daarom de doelen en behoeften voordat je overgaat tot een keuze — en gebruik deze lijst om potentiële tools te evalueren.
Ontgrendel dit artikel
Wil je dit artikel gratis lezen? Vul je e-mailadres in en ontgrendel de content. Je ontvangt dan tevens iedere dinsdag de e-mail update met het laatste nieuws op het gebied van recruitmenttechnologie (indien je nog niet geabonneerd was).













