Jobilla en partner Jobilla Nederland kondigen een officiële fusie aan, waarmee ze Jobilla Benelux creëren. Aan het hoofd: Selma Stevense-Bakker, die in slechts 18 maanden van solo-ondernemer is gegroeid tot CEO van Jobilla Benelux. ‘Dat het ook zo hard zou gaan had ik niet verwacht, enkel stiekem gehoopt’, vertelt Stevense-Bakker aan Recruitment Tech.
Een officiële fusie
Talentwerving scale-up Jobilla en partner Jobilla Nederland kondigen een officiële fusie aan, waarmee ze de nieuwe bedrijfseenheid Jobilla Benelux BV creëren. De nieuwe dochteronderneming sluit zich aan bij Jobilla Finland en Jobilla DACH GmbH om zo de derde fundamentele steunpilaar van de Jobilla Group te vormen. De fusie biedt Jobilla Benelux BV meer middelen om traditionele recruitment in de markt te reorganiseren.
“Door tot wel 35 verschillende punten te meten en analyseren in hun systeem, verwijdert Jobilla klik voor klik obstakels voor werkgever én werknemer.”
Jobilla is een recruitment marketing platform dat sociale media en de beste marketing strategieën gebruikt om bedrijven te helpen om zowel niet-werkzame als werkzame kandidaten te bereiken, werven, activeren en rekruteren. “Kandidaten solliciteren in minder dan drie minuten op hun telefoon en de wervende partij krijgt automatisch een overzicht van de kandidaten”, stelt het bedrijf. “Deze worden gefilterd door Jobilla’s AI en in categorieën gepresenteerd op basis van hun potentie voor de positie. Door tot wel 35 verschillende punten te meten en analyseren in hun systeem, verwijdert Jobilla klik voor klik obstakels voor werkgever én werknemer.”
‘Ik was meteen enthousiast’
Jobilla Benelux CEO Selma Stevense-Bakker begon als solo Jobilla-ondernemer in 2021 nadat ze in aanraking kwam met hun innovatieve kandidaat-gedreven benadering. “Door mijn achtergrond in HR en online assessments word ik erg enthousiast van een persoonlijke benadering en oog voor mensen en hun talent”, vertelt Stevense-Bakker aan Recruitment Tech. “Pekka Nebelung, COO van Jobilla vertelde mij over het bedrijf en de visie. Ik was meteen enthousiast en vroeg een ondernemer die ik goed ken of hij het wilde uitproberen voor zijn vacature die al twee jaar open stond.”
“Door mijn achtergrond in HR en online assessments word ik erg enthousiast van een persoonlijke benadering en oog voor mensen en hun talent.”
“De campagne ging online en in enkele dagen hadden we 30 kandidaten die we op een andere manier niet hadden weten te bereiken”, meent Stevense-Bakker. “We gingen gesprekken met de kandidaten aan en binnen drie weken was het met één van deze kandidaten rond. Dit succesverhaal zorgde ervoor dat ik ervan overtuigd raakte dat bedrijven in Nederland (en nu in de Benelux) hun recruitment problemen op kunnen lossen.”
‘Ik wilde heel graag een stevige basis neerzetten’
Inmiddels is Stevense-Bakker anderhalf jaar aan de slag met Jobilla. In die 18 maanden groeide zij Jobilla Nederland uit tot tot een team van 14. In 2022 groeiden ze met meer dan 500% en naar een omzet van €1.3 miljoen. “Het was zeker mijn doel om hard te gaan groeien in Nederland maar dat het ook zo hard zou gaan had ik niet verwacht, enkel stiekem gehoopt”, vertelt ze. “Ik wilde heel graag een stevige basis neerzetten om vervolgens het team en onze klantenbestand te laten groeien. Ik was ervan overtuigd dat het zou kunnen, maar ik wilde de kwaliteit van onze diensten en de cultuur in het team op nummer 1 houden.”
“We hebben al verschillende klanten in België en zullen dit komend jaar verder gaan uitbreiden.”
Wat betreft de roadmap voor 2023, ziet Stevense-Bakker volop kansen om door te groeien. “We hebben al verschillende klanten in België en zullen dit komend jaar verder gaan uitbreiden”, zegt de nieuwe CEO van Jobilla Benelux. “Om vervolgens ook door te groeien naar Luxemburg. We gaan hierbij op zoek naar nieuwe collega’s die de taal en cultuur goed kennen, om zo de communicatie met klanten zo vloeiend mogelijk te laten verlopen. We werken echt nauw samen met onze klanten en daarom is dit erg belangrijk.”
‘Verwachtingen ver overtroffen’
Jobilla CEO Henri Nordström zegt zeer trots te zijn over de snelle groei in de Benelux. “Om met Jobilla Benelux onze eigen eenheid hebben binnen de Jobilla Group, betekent dat we in de toekomst sterk in onze groei in de Benelux kunnen investeren”, stelt Nordström. “De uitzonderlijke groei en successen van Jobilla Nederland in slechts anderhalf jaar hebben onze verwachtingen ver overtroffen en we zijn erg trots op het geweldige werk dat het team daar heeft geleverd.”