De missie van recruiters klinkt zo eenvoudig: de beste kandidaat voor de juiste functie vinden. Toch is het erg lastig. Recruitment Tech neemt je in dit artikel mee in wat Quality-of-Hire inhoudt en hoe tooling hierbij van waarde kan zijn.
Quality-of-Hire
De Quality-of-Hire is de waarde die een nieuwe medewerker toevoegt aan je organisatie, gebaseerd op de mate waarin hij bijdraagt aan het succes van de organisatie op lange termijn en in termen van prestaties en anciënniteit. De minimumvereiste voor een kwaliteitsvolle werving is dat de waarde die een persoon creëert terwijl hij bij de organisatie werkt, groter is dan de kosten om hem of haar te werven. Ruim 40% van de bedrijven wereldwijd ziet de Quality-of-Hire als topprioriteit, aldus onderzoek van LinkedIn. Uit het onderzoek bleek dat, hoewel snelheid momenteel de maatstaf is voor het meten van wervingssucces, kwaliteit de maatstaf is die in de toekomst het meest moet worden gebruikt.
Ideale kandidaten
Het gaat vaak al mis bij het opstellen van concrete definities en doelen wat betreft de kandidaat, zo schreef ook recruitmentgoeroe Kevin Wheeler. “Bij een vaccin kun je duizenden mensen gebruiken om te bepalen of het effectief is. Maar hoe is dat in recruitment? Dan baseren vacaturehouders hun beeld van de ideale kandidaat vaak op de één of twee mensen die ze eerder hebben aangenomen.” Technologie moet hier een handje bij helpen.
Verder lezen? Word member van de Recruitment Tech Club
Om dit artikel te kunnen lezen moet je member zijn van de gloednieuwe Recruitment Tech Club. Je krijgt dan niet alleen toegang tot dit artikel maar ook tientallen andere artikelen, exclusieve online events, korting op fysieke events en nog veel meer. En wil je ook nog toegang tot alle betaalde events? Dan is er de Recruitment Tech Club Premium. Profiteer tijdelijk van 25% lanceringskorting.
Al member? Log dan hier in