• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Download Mediakit 2023
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Trend_Day
  • Demo_Day
    • Startup pitch 2023
      • Inzenden Startup Pitch 2023
  • Meer events
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2022)
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Vermelding wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Trend_Day
  • Demo_Day
    • Startup pitch 2023
      • Inzenden Startup Pitch 2023
  • Meer events
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2022)
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Vermelding wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Customized retargeting campaign (Randstad)

Customized retargeting campaign (Randstad)

15 september 2017
in Inzendingen 2017, Voorselectie 2017
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: 2017caseinzendingRecruitment Tech Awardsrecruitmenttechnologie
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

De campagne is in staat om werkzoekenden de nieuwste en voor hen relevante vacatures aan te bieden op Facebook. Lees de hele case van Randstad die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2017.

Case van Randstad

Omschrijving van de case

Bezoekers van de website van Randstad bezoeken onze website om relevante vacatures te bekijken. Tijdens deze zoektocht selecteert de bezoeker, onder andere, een vakgebied om tot een selectie van vacatures te komen die relevant zijn voor de werkzoekende en waar direct op gesolliciteerd kan worden. De werkzoekende gebruikt zoektermen op de site van Randstad om een selectie te krijgen van vacatures die aansluiten bij de interesses, ambities en werkervaring . Zo wordt er gekozen voor bijvoorbeeld een vakgebied, plaats, salaris, maar ook opleidingsniveau en dienstverband worden geselecteerd. De informatie die zij achterlaten om een mooi overzicht te krijgen met relevante vacatures kunnen wij gebruiken. Wanneer de zoektocht, al dan niet tijdelijk, wordt gestaakt en naar andere websites wordt gesurft, kunnen wij de informatie die tijdens de eerdere zoektocht is achtergelaten, inzetten. Om deze informatie optimaal in te zetten wordt Smartly tooling gebruikt. Eenmaal weg van de website van Randstad worden deze tools ingezet om een dynamic product feed te creëren op Facebook met daarin de nieuwste vacatures in het vakgebied van de werkzoekende. De uitgewerkte pixel setup en de dynamic image template van Smartly zorgen ervoor dat de Facebook advertentie volledig customized is.

De dynamic product feed maakt het mogelijk om vacatures te onderscheiden in verschillende vakgebieden en te filteren op onder andere regio en uploaddatum van de vacature. We hebben uiteindelijke gekeken naar de meest efficiënte en effectieve inrichting wat resulteerde in een zo laag mogelijke CPA (cost per application). Het resultaat laat zich zien in een dynamische Facebook advertentie. In deze advertentie worden de nieuwste vacatures getoond in het vakgebied van de werkzoekende.

Wat was het resultaat van de case?

De relevantie van onze campagnes is verhoogd en dit is zichtbaar in de 4,5% CTR (click-trough rate). Mede hierdoor hebben we aan lage CPA (cost per application) kunnen realiseren. Dit hebben we gebenchmarkt ten opzichte van drie soortgelijke campagnes.
Allereerst de statische Facebook retargeting campagne. De campagne die we hierboven hebben beschreven onder de titel ‘customized retargeting campaign’ presteert 61% beter dan de campagne die enkel statische retargeting genereert. Deze statische retargeting campagne laat een vakgebied specifieke statische banner zien op Facebook.
Ten tweede laat de dynamische display campagne laatst bekeken vacatures zien. Vergeleken met deze campagne heeft de ‘customized retargeting campaign’ 81% lagere CPA. Tot slot heeft de nieuwe campagne vergeleken met onze non branded search campagne een CPA die 55% lager ligt. Hieruit blijkt dat de ‘customized retargeting campaign’ heel relevant en uiterst effectief is. De performance is gelijk gehouden terwijl de volume is gegroeid.

Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?

In een steeds krapper wordende arbeidsmarkt is het een uitdaging om kandidaten te vinden. Wanneer deze kandidaten informatie achterlaten op je website moet je hier iets mee. Niet alleen op het moment dat zij op de website van Randstad zijn, maar ook wanneer zij besluiten deze website te verlaten. Met deze case targeten we de bezoekers van onze website met relevante vacatures die tot een nieuwe baan kunnen leiden! Sinds deze retargeting campagne zeggen we dat retargeting succesvol is en hebben wij het het budget hiervoor vertienvoudigd.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Edo Zwaan, Online Marketing Manager, Randstad Groep Nederland
Aron Rikels, Online Marketeer, Randstad Groep Nederland
Nadine Herweijer, Content Editor, Randstad Groep Nederland
Jorick Vliegenberg, Online Marketing Specialist, Blue Mango Interactive

 

Vorig artikel

Job marketing technology to help recruiters target the right talent (VONQ)

Volgend artikel

Brain-based Assessment Games: meer valide HR-beslissingen, minder gedoe. (BrainsFirst)

Gerelateerde Artikelen

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS
Interviews

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS

Door Michiel Mastenbroek
3 februari 2023
22
RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures
Nieuws

RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures

Door Jasper Spanjaart
3 februari 2023
45
Recruitment Tech Monthly februari: Appical-nieuws en ChatGPT met gast Laurens Waling (8vance)
Monthly

Recruitment Tech Monthly februari: investeringen en Appical-nieuws met gast Laurens Waling (8vance)

Door Jasper Spanjaart
2 februari 2023
28
Volg deze 7 Webinar Week-webinars over recruitment technologie
Insights

Volg deze 7 Webinar Week-webinars over recruitmenttechnologie

Door Jasper Spanjaart
2 februari 2023
25

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS

3 februari 2023
RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures

RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures

3 februari 2023
Recruitment Tech Monthly februari: Appical-nieuws en ChatGPT met gast Laurens Waling (8vance)

Recruitment Tech Monthly februari: investeringen en Appical-nieuws met gast Laurens Waling (8vance)

2 februari 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten voor recruitment van ChatGPT?

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten van ChatGPT voor recruitment?

12 december 2022
985
Wietske van Hees nieuwe managing director Appical; focus op Europese groei

Wietske van Hees nieuwe managing director Appical; focus op Europese groei

31 januari 2023
412
Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

25 januari 2023
264
Volgend artikel
Brain-based Assessment Games: meer valide HR-beslissingen, minder gedoe. (BrainsFirst)

Brain-based Assessment Games: meer valide HR-beslissingen, minder gedoe. (BrainsFirst)

Onze top events & media

  • Recruitment Tech Case_Day
  • Recruitment Tech Awards
  • Recruitment Tech Demo_Day
  • Recruitment Tech Event
  • Recruitment Tech Survey
  • Recruitment Tech Landscape
Recruitmenttech.nl

Recruitmenttech.nl is hét platform over recruitmenttechnologie. Met nieuws, interviews, video, podcasts, landscape, survey, events en awards is het dé informatie- én inspiratiebron voor recruiters In Nederland.

Recruitmenttech.nl is de grote zus van Recruitmenttech.be, Recruitmenttech.de, Recruitmenttech.com en Recruitmentsystemen.nl.

Beslissers en beïnvloeders op het gebied van recruitmenttechnologie bereiken in binnen- en/of buitenland? Kijk voor meer informatie over partnerships op Recruitmenttechnetwork.com.

Laatste artikelen

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS

3 februari 2023
22
RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures

RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures

3 februari 2023
45
Recruitment Tech Monthly februari: Appical-nieuws en ChatGPT met gast Laurens Waling (8vance)

Recruitment Tech Monthly februari: investeringen en Appical-nieuws met gast Laurens Waling (8vance)

2 februari 2023
28
Volg deze 7 Webinar Week-webinars over recruitment technologie

Volg deze 7 Webinar Week-webinars over recruitmenttechnologie

2 februari 2023
25
Inzenden Recruitment Tech Demo_Day Startup Pitch 2023 van start: deadline 3 maart

Inzenden Recruitment Tech Demo_Day Startup Pitch 2023 van start: deadline 3 maart

1 februari 2023
5

Meest gelezen

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten voor recruitment van ChatGPT?

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten van ChatGPT voor recruitment?

12 december 2022
985
Wietske van Hees nieuwe managing director Appical; focus op Europese groei

Wietske van Hees nieuwe managing director Appical; focus op Europese groei

31 januari 2023
412
Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

25 januari 2023
264
Gerrit Brouwer (voormalig ceo Appical): ‘Ik wil de donkere steegjes van het ondernemerschap tonen’

Gerrit Brouwer (voormalig ceo Appical): ‘Ik wil de donkere steegjes van het ondernemerschap tonen’

5 januari 2023
256
Demo_Day 2023 open voor aanmelden: schrijf je gratis in en ontdek de nieuwste tools

Demo_Day 2023 open voor aanmelden: schrijf je gratis in en ontdek de nieuwste tools

10 januari 2023
149

© 2015 - 2022 - Recruitment Tech Network

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Trend_Day
  • Demo_Day
    • Startup pitch 2023
      • Inzenden Startup Pitch 2023
  • Meer events
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2022)
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Vermelding wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2022 - Recruitment Tech Network