• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech EventLaatste tickets!
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026DOE NU MEE!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech EventLaatste tickets!
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026DOE NU MEE!
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
De Booking.com van de arbeidsbemiddeling (VNOM, een bemiddelingsbureau in de techniek & bouw)

De Booking.com van de arbeidsbemiddeling (VNOM, een bemiddelingsbureau in de techniek & bouw)

11 september 2018
in Inzendingen 2018
Leestijd:4 minuten leestijd
Tags: 2018caseinzendingRecruitment Tech Awardsrecruitmenttechnologie
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Elke websitebezoeker die werkzoekend is een unieke candidate experience geven op de website o.b.v. gepersonaliseerde content en beïnvloedingstechnieken. Lees de hele case van VNOM, een bemiddelingsbureau in de techniek & bouw die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2018.

Case van VNOM, een bemiddelingsbureau in de techniek & bouw

Omschrijving van de case

Bij VNOM zijn wij gespecialiseerd in het bemiddelen van vaklieden in de techniek en bouw. Het marketingteam van VNOM probeert zo veel mogelijk de kandidaten te helpen in hun zoektocht naar een baan. Zo min mogelijk zoeken op onze website naar die ene functie, maar direct vacatures die bij jou passen. Hoe? Sinds 1 juni zijn wij gestart met een DMP systeem, oftewel een Data Management Platform. Dit is één omgeving waarin al je bronnen en externe kanalen worden samengebracht. In ons geval is dat Carerix, Google Analytics, Google Adwords, e-mailmarketing en onze social media kanalen zoals Facebook en LinkedIn. Al deze bronnen geven data mee over jou. Waarom is deze data zo belangrijk?
Een maand lang hebben wij data verzameld via de bovengenoemde bronnen om klantprofielen op te bouwen. Want zeg nu zelf: wat weet je eigenlijk van je websitebezoekers? Natuurlijk kun je in Google Analytics wel wat informatie vinden, maar niet de individuele wensen en behoeften van jouw bezoeker/ kandidaat. De data die wij verzamelen geeft antwoord op twee heel belangrijke vragen:

  1. Hoe lang duurt de Candidate Journey?
  2. Hoe speel je in op deze Candidate Journey?

Na een maand hadden wij genoeg data om antwoord te geven op deze vragen en hebben wij binnen twee weken onze Candidate Journey ingericht. Onze Candidate Journey (de weg die een kandidaat aflegt vanaf het moment dat hij een vacature ziet, totdat hij aan de slag gaat) bestaat uit 4 fases:

  1. Oriëntatiefase
  2. Vergelijkingsfase
  3. Beslissingsfase
  4. Evaluatiefase

Dankzij het DMP systeem, weten wij precies wat een lasser uit Woerden zoekt en tonen wij gepersonaliseerde content. Daarnaast gebruiken wij beïnvloedingstechnieken om hen over de streep heen te trekken, zoals: ‘op dit moment kijken 10 mensen naar de vacature’. Kortom: Wij creëren content om hen zo snel mogelijk te voorzien van een behoefte, namelijk een vacature die bij de persoon past en trekken hen vervolgens over de streep met zogeheten ‘Triggerpoints’.

Wat was het resultaat van de case?

In 1 maand tijd (13-07-18 t/m 12-08-18) hebben we maar liefst een conversieverhoging van 42% (tijdens de BOUWVAK). Dit cijfer is te controleren door bijlage “2. DMP cijfers” te bekijken en bijlage “1. Google Analytics”. Zowel het DMP systeem als Google Analytics laten dezelfde cijfers zien (minimaal verschil, vandaar twee bronnen). In Google Analytics dien je de doelconversieratio van “DMP | VNOM” (de geoptimaliseerde website) en “DMP | VNOM Control Group” (de normale website zonder optimalisatie) cijfers te gebruiken door de rekensom: (nieuw – oud) / oud. Som is: (8,87% – 6,29%) / 6,29%.

Het DMP systeem maakt gebruik van A/B testen om te kijken of de optimalisaties ook daadwerkelijk meer opleveren. In ons geval zagen 50% van de bezoekers de “normale website” en 50% de “geoptimaliseerde website”. In 1 maand tijd zijn dit 150 conversies meer. Onze ROI is dat wij gemiddeld 17 conversies nodig hebben voor 1 plaatsing. Dankzij het DMP systeem hebben wij in 1 maand 9 nieuwe plaatsingen gerealiseerd (150 : 17). Een gemiddelde plaatsing levert ons €8.500 euro (1500 uur werkend tegen een winstmarge van €5,67) op en dit maal 9 is een EXTRA van ruim €75.000 per maand. Vertaal je dit door naar een jaar dan levert het ons bijna €1.000.000 euro extra op.

Vergelijk je de conversies en percentage met dezelfde periode vorig jaar 2017, dan zie je ook een enorme stijging. Van 519 conversies naar 882 (groei van bijna 70%) en een conversiepercentage is van 3,30% naar 5,87% (groei van bijna 78)

Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?

Wij zijn de “Booking.com in de arbeidsbemiddeling”. Dankzij een DMP systeem kun je alle data die je hebt verzamelen in één omgeving en hier op in spelen. Dat maakt onze case uniek. Tegenwoordig is het belangrijk om je te focussen op de “Human side of hire”, dus is elke journey die een werkzoekende aflegt anders. Wij spelen hierop in door de candidate journey te personaliseren op gebruikersniveau.

Kortom:één op één marketing. Door direct de juiste content, in ons geval vacatures, te tonen op het juiste moment zorg je ervoor dat de weg naar succes korter is. Daarnaast spelen wij goed in op de populariteit en het verwachtingspatroon door aan te geven dat een bepaalde vacature al door ‘x’ aantal bezoekers is bekeken en dat als je vandaag reageert je binnen 24-uur reactie krijgt. Kleine triggerpoints die de kandidaat over de streep trekken, maar ontzettend succesvol!

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Jessey de Charon, Boyd van Dongen (Dept), Lisa van Nes (content marketeer), Robert & Daphne. De makers bedenkers van het DMP systeem, maar ook alle consultants bij VNOM die alle informatie over de kandidaat goed bijhouden in Carerix, waardoor wij beter en specifieke klantprofielen kunnen opbouwen.

[thrive_leads id=’9022′]

Vorig artikel

Eenvoudig internationaal werven met het European Recruitment Dashboard (Intelligence Group)

Volgend artikel

Conversieboost door geïntegreerde tool om vacatureteksten te verbeteren (Persgroep/Nationale Vacaturebank)

Gerelateerde Artikelen

Campusrecruitment, predictive hiring en retentie in één (The Selection Lab)
Inzendingen 2018

Campusrecruitment, predictive hiring en retentie in één (The Selection Lab)

Door Redactie
13 september 2018
Smart Recruitment Technology – Inzicht in de gehele recruitmentfunnel (VONQ)
Inzendingen 2018

Smart Recruitment Technology – Inzicht in de gehele recruitmentfunnel (VONQ)

Door Redactie
13 september 2018
Tigris – Het flexplatform voor flexbureaus (Tigris)
Inzendingen 2018

Tigris – Het flexplatform voor flexbureaus (Tigris)

Door Redactie
13 september 2018
Recruitmentcase A.S. Watson Benelux (Kruidvat, Trekpleister, ICI PARIS XL) (A.S. Watson Benelux)
Inzendingen 2018

Recruitmentcase A.S. Watson Benelux (Kruidvat, Trekpleister, ICI PARIS XL) (A.S. Watson Benelux)

Door Redactie
13 september 2018

Commentaar 1

  1. Pingback: Two Recruitment Tech Award winners work together: VNOM collaborates with OnRecruit to become more digitally mature - OnRecruit

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Budget voor recruitmenttechnologie daalt licht, corporates en bureaus eindelijk gelijk

Budget voor recruitmenttechnologie daalt licht, corporates en bureaus eindelijk gelijk

17 oktober 2025
Mees Van ‘t Hoff (Teamtailor): ‘Outperform betekent elke dag samen beter worden’

Mees Van ‘t Hoff (Teamtailor): ‘Outperform betekent elke dag samen beter worden’

16 oktober 2025
Lucas Meijer (Spadework): 'Niet meer zoeken, maar je ATS vragen stellen'

Lucas Meijer (Spadework): ‘Niet meer zoeken, maar je ATS vragen stellen’

15 oktober 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

3 oktober 2025
Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

23 september 2025
Inzending Awards: ObjectivEye: menselijke werving met hulp van AI (De Nederlandsche Bank)

Inzending Awards: ObjectivEye: menselijke werving met hulp van AI (De Nederlandsche Bank)

10 september 2025
Volgend artikel
Conversieboost door geïntegreerde tool om vacatureteksten te verbeteren (Persgroep/Nationale Vacaturebank)

Conversieboost door geïntegreerde tool om vacatureteksten te verbeteren (Persgroep/Nationale Vacaturebank)

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Budget voor recruitmenttechnologie daalt licht, corporates en bureaus eindelijk gelijk

Budget voor recruitmenttechnologie daalt licht, corporates en bureaus eindelijk gelijk

17 oktober 2025
Mees Van ‘t Hoff (Teamtailor): ‘Outperform betekent elke dag samen beter worden’

Mees Van ‘t Hoff (Teamtailor): ‘Outperform betekent elke dag samen beter worden’

16 oktober 2025
Lucas Meijer (Spadework): 'Niet meer zoeken, maar je ATS vragen stellen'

Lucas Meijer (Spadework): ‘Niet meer zoeken, maar je ATS vragen stellen’

15 oktober 2025
Waarom 95% van AI-pilots faalt: 5 redenen waarom de ‘GenAI Divide’ ook recruitment raakt

Waarom 95% van AI-pilots faalt: 5 redenen waarom de ‘GenAI Divide’ ook recruitment raakt

14 oktober 2025
Raymond Lemmers: ‘Werk voor recruiters wordt echt leuker’ | Succesvol Werven met AI

Raymond Lemmers: ‘Werk voor recruiters wordt echt leuker’ | Succesvol Werven met AI

13 oktober 2025

Meest gelezen

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

Stembussen open! Stem t/m 16 oktober op de Recruitment Tech Awards 2025

3 oktober 2025
Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

Wat zeggen partijprogramma’s van politieke partijen in 2025 over AI én de arbeidsmarkt?

23 september 2025
Inzending Awards: ObjectivEye: menselijke werving met hulp van AI (De Nederlandsche Bank)

Inzending Awards: ObjectivEye: menselijke werving met hulp van AI (De Nederlandsche Bank)

10 september 2025
Dit zijn de genomineerden voor de Recruitment Tech Awards 2025

Dit zijn de genomineerden voor de Recruitment Tech Awards 2025

1 oktober 2025
77% van kandidaten waardeert AI-interviews even hoog als gesprekken met recruiters

77% van kandidaten waardeert AI-interviews even hoog als gesprekken met recruiters

29 september 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting (verlengd!)

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Profiteer van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025 t/m 18 september a.s.

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Profiteer van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025 t/m 18 september
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Profiteer t/m 18 september van 3=2-actie Recruitment Tech Event 2025
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je snel nog aan voor RTE25: Na 16 oktober stijgt ticketprijs met € 100,-

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀

Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Let op: Na 16 oktober stijgt RTE25 ticketprijs met € 100,-
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je snel aan: Na 16 oktober stijgt RTE25-ticket met € 100,-
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark 2026
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland