Revynu’s SAAS-oplossing biedt recruitment benchmarking, verhoogt het bereik met 80%, en faciliteert kandidaat activatie via AI en data gedreven inzichten. Lees over de recruitment tool van Revynu die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2024.
Recruitment tooling van Revynu
Omschrijving van de tooling
Revynu is opgericht met de overtuiging dat kennis en data de basis vormen voor succesvolle bedrijfsstrategieën. Door continue toetsing, intern en extern, kunnen bedrijven hun foutmarge verkleinen in zowel de boardoom als op de werkvloer en succes beter voorspellen. In 2023 is de SAAS-oplossing van Revynu op maat gemaakt voor de recruitment markt, met onverwachte resultaten.
Het platform draait om benchmarking binnen recruitment marketing activiteiten. Dit levert de beste resultaten bij markt activatie en zorgt voor de hoogste conversiecijfers. Recruiters hebben in de huidige markt moeite met het vinden en activeren van kandidaten. Revynu lost dit op door continu inhoudelijke communicatie mogelijk te maken, zelfs voordat vacatures gepubliceerd zijn. Hierdoor kunnen recruiters effectiever inspelen op de motivaties van kandidaten en wordt het eerste contact relevanter.
De software fungeert als een activatie laag tussen kandidaat en aanbieder, voor zowel bureaus als corporate recruitment afdelingen. Het platform verzamelt data door het beschikbaar stellen van benchmark onderzoeken via de sociale kanalen, biedt vervolgens inzichten in een dashboard en integreert met open-source ATS-, CRM- en marketingautomatisering systemen. Voor kandidaten is het een verrijking om mee te doen, zij krijgen binnen 10 seconden een persoonlijk rapport, volledig conform brandbook van de aanbieder, hun antwoorden vergeleken met die van de groep en met een analyse op hun mogelijke groei mbt het gekozen onderwerp. Dit leidt tot 80% meer bereik en actie onder passieve kandidaten omdat de focus niet alleen meer bij vacature ligt, maar vooral ook de wederzijdse kennisverrijking. Dankzij AI en unieke ontwerp mogelijkheden kan elke recruitment afdeling eenvoudig een benchmark campagne opzetten en distribueren, waardoor er een constante stroom waardevolle data ontstaat om bijvoorbeeld content of aanbod op aan te passen. Inclusief de gewenste marketing-opt-ins en persona-profielen van kandidaten.
Welk probleem lost de tool op?
Er is een grote behoefte om het recruitment proces te optimaliseren in een markt waar snelheid, precisie en kwaliteit cruciaal zijn. Ondanks goed georganiseerde wervingsprocessen, blijft een groot deel van de kandidatenmarkt vaak onbereikbaar en anoniem. Hoe bereik en activeer je professionals op een inhoudelijke manier, zonder te verdrinken in de massa van online recruitment marketing? Hoe zorgt je voor grip op,- en begrip van je doelgroep? Revynu biedt het platform om dit goed in te richten.
Hoe werkt de tool?
De aanpak begint met de implementatie van een geavanceerde questionnaire (“bijvoorbeeld een salarischecker, of impactmonitor”) van minstens 20 vragen, specifiek gericht op een beoogde doelgroep. De software maakt dit eenvoudig op maat, conform brandbook van de gebruiker. Er wordt vervolgens een unieke link gecreëerd welke via bestaande recruitment kanalen of socials gedeeld kan worden. Er kan gekozen worden uit tientallen wervende templates zodat kandidaat activatie wordt geborgd. De software bouwt vervolg voor iedere deelnemer een bespoke rapport op, stuur deze naar de respondent en maakt de data voor de gebruiker zichtbaar in een dashboard. Indien gewenst kunnen deelnemer persona gegevens direct gekoppeld worden aan ATS of CRM systemen voor verrijking en opvolging. Met behulp van geavanceerde data-analyse en machine learning kunnen daarna niet alleen de beste kandidaten geïdentificeerd worden, maar ook kan er voorspeld worden welke sollicitanten het beste in het team zullen passen.
Wat levert gebruik van de tooling op?
Bij gebruik neemt het aantal succesvolle plaatsingen en marktkennis drastisch toe, terwijl de tijd om posities te vervullen fors wordt verkort (gemiddeld 67%). Doordat ook de passieve kandidaten worden bereikt (gemiddeld 80% meer), verbetert de kwaliteit van nieuwe medewerkers, hetgeen direct bijdraagt aan de groei en het succes van de klant. Dankzij de inzet van onze software hebben gebruikers hun wervingsdoelen niet alleen bereikt, maar zelfs overtroffen met een drastische verlaging van inzet en effort (gemiddeld 47% lagere cost per hire over 9 maanden gebruik). Vanuit de kandidaat gezien verbetert direct de employee journey. Niet alleen wordt er contact gezocht op basis van inhoud, ook krijgen zij te zien waar zij in hun loopbaan en/of groeiambities staan ten opzichte van peers binnen hetzelfde functieniveau. Iedere benadering na deelname kan voorzien worden van data die zij zelf hebben ingegeven, hetgeen passender is. Er is een vertrouwensband ontstaan door wederzijdse kennisdeling
Wat maakt de tool innoverend/vernieuwend?
Vanuit menselijk oogpunt ligt dit op het verbeteren van communicatie. Doordat zowel kandidaat als gebruiker vrijwillig communiceren over een inhoudelijk onderwerp en er al gegevens worden gedeeld vóór behoefte, krijgt connectie aangaan een natuurlijker karakter in een redelijk overspannen markt. Daarnaast is marktonderzoek een enorme, tijdrovende klus met wisselende resultaten. Door het digitaliseren van jaren benchmark kennis en machine learning is dit nu bereikbaar voor innovatieve recruiters
Wat is de visie op technologie in recruitment?
Technologie in recruitment kan zowel ondersteunen als tegenwerken. We hebben allemaal weleens te maken gehad met ongepaste, geautomatiseerde berichten in een poging een vacature onder de aandacht te brengen. Met de opkomst van AI, en vooral conversational AI, nemen dit soort benadering wellicht verder toe. Toch blijft werk een van de vijf belangrijkste pijlers in ons leven, wat betekent dat mensen behoefte hebben aan een persoonlijkere benadering. Daarom geloof ik dat de focus moet liggen op individueel begrip in plaats van massacommunicatie.
De grootste vijver ligt bij latent zoekende kandidaten, niet bij de direct beschikbare. Veel technologie richt zich echter op het efficiënt zenden van vacatures, wat vaak leidt tot een korte aandachtspanne en oppervlakkige connecties. Ik ben ervan overtuigd dat het omdraaien van dit model – door technologie te gebruiken om waardevolle relaties op te bouwen – duurzamere resultaten oplevert.
Recruiters zouden tools moeten inzetten die hen in staat stellen om al vroeg inhoudelijk te communiceren met hun doelgroep in hun nichemarkt. Technologie moet kandidaten centraal stellen en recruiters helpen om hen te leren kennen vóórdat vacatures ontstaan. Er zijn systemen die processen automatiseren na een connectie, maar de echte waarde ligt in tools die al in een vroeg stadium betrokkenheid creëren. Zet in op demand generation, communiceer thought leadership en maak technologie een middel om wederzijds begrip en menselijke connecties te verdiepen
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
Van idee naar ingebruikname; bij de launching klanten ontstegen resultaten onze verwachting (1e case 3500 startende kandidaten aan de survey, 2500 afgemaakt, 312 matches in 12 mnd), maar belangrijker nog is de wederzijdse waardedeling richting kandidaten. Alle deelnemers kregen hun eigen rapport, leerden van de objectieve data en hebben zichzelf verrijkt tov peers. Duurzame, wederzijdse waardetoevoeging uit een tech oplossing is wat ons betreft uniek, we zijn blij met de onverwachte uitkomsten