• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Bekijk Mediakit 2025
  • Contact
  • Inloggen Club
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event3-2-actie t/m 18 sep.
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event3-2-actie t/m 18 sep.
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025Download nu!
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Dirk Driessen (Getnoticed): ‘Recruitment marketing omvat alles: van raken, informeren, enthousiasmeren tot solliciteren’

Dirk Driessen (Getnoticed): ‘Recruitment marketing omvat alles: van raken, informeren, enthousiasmeren tot solliciteren’

18 april 2024
in Podcast, Thema: Recruitment marketing
Leestijd:4 minuten leestijd
Tags: Dirk DriessenGetnoticedinterviewpodcastrecruitment marketingthema
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Getnoticed helpt bedrijven met het vinden van de juiste kandidaten door middel van recruitment marketing. Ze maken websites, voeren campagnes uit én adviseren bedrijven over hoe ze hun recruitmentprocessen kunnen optimaliseren. In deze podcastaflevering binnen het recruitment marketing-thema gaat Recruitment Tech in gesprek met Dirk Driessen, Marketing en Sales Director van Getnoticed.

Recruitment marketing: meer dan alleen websites

Getnoticed helpt bedrijven met het creëren van wervende websites die kandidaten aanspreken en hen aanzetten om te solliciteren. Naast het maken van websites, voert Getnoticed ook recruitment campagnes uit. Dit doen ze via verschillende kanalen, zoals social media, jobboards en online advertenties. “Voorop staat dat we onze klanten blij willen maken”, zegt Driessen. “En de basis waarmee wij onze klanten blij kunnen maken is toch uiteindelijk met meer én betere kandidaten. Dat is de bottomline.”

“Als je één werving en selectie kan voorkomen door met ons samen te werken, dan heb je dat terugverdiend.”

Dat doet het bedrijf, met vestigingen in Amsterdam en Nederweert, voor een breed scala aan organisaties. Waaronder Odido en Ahold Delhaize maar ook een bureau als Projob. “Eigenlijk maakt het ons niet uit hoe groot een bedrijf is als er maar een recruitment vraagstuk ligt, waar men echt iets mee wil. Onze prijzen beginnen op een acceptabel niveau. Dus als je één werving en selectie kan voorkomen door met ons samen te werken, dan heb je dat al snel terugverdiend.”

‘Er valt eigenlijk alles onder’

Terwijl begrippen nog weleens door elkaar lopen, hoe kijkt Driessen tegen de definitie van recruitment marketing? “Er valt eigenlijk alles wel onder”, lacht hij. “Ik denk dat recruitment marketing eigenlijk in zijn breedheid ook gewoon de activiteiten zijn om potentiële kandidaten te raken, te informeren, te enthousiasmeren én te laten solliciteren. En alles wat eromheen hangt, wat er ook voor nodig is: dat is wat mij betreft recruitment marketing.”

Wie is verantwoordelijk?

De verantwoordelijkheid voor recruitment marketing ligt vaak bij de HR-afdeling van een bedrijf. Driessen ziet echter het belang om ook andere afdelingen te betrekken bij het proces. “Uiteindelijk willen we kandidaten werven met deze aanpak, dus als wij in gesprek zijn met de klant, dan praten wij primair met de recruiter. Omdat die de kwaliteit van de kandidaten kent. Maar we betrekken ook actief zowel IT als marketing en dat doen wij ook actief. Omdat, zeker bij grote merken, heeft het kracht van het merk ook heel veel invloed op het werven van mensen.”

Waardetransporteurs werven

Getnoticed heeft voor veel bedrijven recruitment campagnes uitgevoerd. Eén van de cases waar Driessen het meest trots op is, is die van waardetransporteur Brink’s. “ Simon van den Berg, recruiter bij Brink’s had moeite met het werven van waardetransporteurs in de regio Amsterdam”, vertelt Driessen. “We begrepen dat Schiphol én het Rijksmuseum aan dat soort mensen aan het trekken was. Daarom hadden ze daar eigenlijk te weinig aanwas van mensen.”

“De uitzet van de campagne leverde 75% meer traffic op — maar belangrijker: twee keer zoveel aannames als in het jaar daarvoor.”

Vervolgens gaat het team van Getnoticed dan aan de slag. “We doen dan een intake, waarin we ook naar de drivers van die mensen op zoek gaan, zodat ze echt te weten komen waarom mensen nu bij Brink’s kwamen werken — en niet bij die andere twee. De uitzet van de campagne leverde 75% meer traffic op — maar belangrijker: twee keer zoveel aannames als in het jaar daarvoor. Dat maakt mij dan ook echt blij, omdat we zien dan we echt toegevoegde waarde kunnen leveren.”

Druk op data neemt toe

Een grote verandering in digitale marketing en recruitment is op komst: het einde van third-party cookies. Vanaf eind dit jaar zijn deze tracking codes van externe websites, die gebruikersgedrag volgen, nagenoeg niet meer beschikbaar. Dit besluit beschermt weliswaar de privacy van internetgebruikers, maar heeft ook een aanzienlijke impact op recruitment marketing, ziet Driessen.

“Het zal een eeuwige rat race blijven tussen transparantie en privacy.”

“Algemeen zien we dat de druk op het verzamelen van data enorm toeneemt. Dat betekent gewoon dat je daarin andere dingen moet gaan doen. Eén optie die wij ook nu aan het verkennen zijn met een aantal van onze klanten is het idee van server-side tagging. Zodat het geen third party cookies meer zijn. Dat zal ook een eeuwige rat race blijven tussen transparantie en privacy. Maar dit soort elementen houden we nauwlettend in de gaten, zodat we goed gedocumenteerd zijn en klanten daarin kunnen adviseren.”

Innoveren met gezond verstand

“We zijn heel erg geïnteresseerd in allerlei technologische ontwikkelingen: daar zitten wij van nature in”, zegt Driessen. “Dus de e-commerce markt, maar ook andere vooruitstrevende markten, die houden we in de gaten. En de dingen die daar uitkomen, toetsen we geregeld. Maar je moet gewoon gezond verstand gebruiken.”

“Blijf ook altijd bij jezelf en realiseer je wie je zelf bent en ga in die kracht ook zitten.”

Dat gezonde verstand moet óók doorsijpelen naar de manier waarop organisaties uiteindelijk technische innovaties toevoegen aan bestaande (recruitment)processen, ziet Driessen. “Online heeft nu eenmaal de fantastische mogelijkheid dat je dingen heel snel kunt uitproberen. Blijf dat vooral doen: experimenteren, kijken én meten. Realiseer je ook dat als jij de eerste bent die iets omarmt, dan heb je misschien wel voordeel. Maar al heel snel zullen anderen dat dan ook gaan doen en dan is het voordeel weg. Dus blijf ook altijd bij jezelf en realiseer je wie jezelf bent en ga in die kracht ook zitten.”

Online talkshow op 22 april 2024

Maandag 22 april 2024 gaat Recruitment Tech in gesprek met diverse vertegenwoordigers van recruitment marketing bureaus en leveranciers. Welke trends zien zij, welke rol speelt AI en hoe zorg je ervoor dat je succesvol bent als bureau of werkgever met je recruitment marketing (automation)? Meld je direct gratis aan via het formulier waarbij je ook kunt aangeven of je het e-book wilt ontvangen dat in Q2 wordt gepubliceerd over dit thema.

Luister naar het hele gesprek

In deze podcastaflevering binnen het recruitment marketing-thema gaat Recruitment Tech in gesprek met Dirk Driessen, Marketing en Sales Director van Getnoticed. Luister naar de podcast via de link hieronder.

Vorig artikel

Recruitmentproces minder geautomatiseerd in 2023, maar torenhoge ambities voor 2024

Volgend artikel

Visma YouServe lanceert nieuwe HR-chatbot voor wet- en regelgeving

Gerelateerde Artikelen

Bas van de Haterd
Insights

Bas van de Haterd: ‘Grote potentie in AI als interviewer-coach’

Door Redactie
18 september 2025
Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’
Interviews

Robbie Sakkers (TSG): ‘We gaan van verschillende ATS’en naar één geïntegreerde solution’

Door Jasper Spanjaart
15 september 2025
Maaike Voeten: ‘Textmetrics filtert AI-clichés uit teksten’ | Succesvol Werven met AI
Podcast

Maaike Voeten: ‘Textmetrics filtert AI-clichés uit teksten’ | Succesvol Werven met AI

Door Jasper Spanjaart
3 september 2025
Jildert Huitema (ImpactWork): ‘De arbeidsmarkt functioneert teveel op toeval’
Interviews

Jildert Huitema (ImpactWork): ‘De arbeidsmarkt functioneert teveel op toeval’

Door Bernadette Magrié
1 september 2025

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Bas van de Haterd

Bas van de Haterd: ‘Grote potentie in AI als interviewer-coach’

18 september 2025
Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

17 september 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

2 september 2025
OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

8 september 2025
Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

25 augustus 2025
Volgend artikel
Visma YouServe lanceert nieuwe HR-chatbot voor wet- en regelgeving

Visma YouServe lanceert nieuwe HR-chatbot voor wet- en regelgeving

  • Recruitment Tech Event 2025
  • Recruitment Tech Awards 2023
  • Recruitment Tech Trend_Day 2024
  • Recruitment Tech Demo_Day 2024
  • Recruitment Tech Survey 2023 – Download
  • Recruitment Tech Landscape

Laatste artikelen

Bas van de Haterd

Bas van de Haterd: ‘Grote potentie in AI als interviewer-coach’

18 september 2025
Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

Automatisering in het recruitmentproces in 2025: ambitie botst nog altijd op realiteit

17 september 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025
Remy Gieling sluit tiende RTE af: 'HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot'

Remy Gieling sluit tiende RTE af: ‘HR- en recruitment zitten qua AI in de middenmoot’

16 september 2025
Global Talent Strategy & Intelligence Conference 2025

De 4 factoren die de toekomst van talent intelligence bepalen

15 september 2025

Meest gelezen

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle is aan zet’ (2/2)

Workday koopt Paradox, SAP koopt SmartRecruiters: ‘Nu is Oracle aan zet’ (2/2)

2 september 2025
OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

OpenAI bouwt aan eigen recruitmentplatform voor 2026: ‘Directe bedreiging voor LinkedIn’

8 september 2025
Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

Workday koopt Paradox: waarom deze overname de recruitmenttech-markt openbreekt (1/2)

25 augustus 2025
De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

De top 5 Recruitment Marketing-leveranciers van Nederland in 2025

21 augustus 2025
Deze 5 cases en tools zitten in de Voorselectie Recruitment Tech Awards 2025

De Voorselectie van de Recruitment Tech Awards 2025 is bekend

16 september 2025

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Dirk Driessen (Getnoticed): ‘Recruitment marketing omvat alles: van raken, informeren, enthousiasmeren tot solliciteren’
Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden
00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
00
uren
00
minuten
00
seconden

Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
 
Let op, het event is voor 96% uitverkocht

Ontdek 7 november de recruitmenttechnologie van 2025 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
uren
00
minuten
00
seconden
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting (verlengd!)

Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
00
dagen
00
uren
00
minuten
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2025 met early bird korting
Ontdek 6 november de recruitmenttechnologie & AI van 2026 en verder 🚀
Info + aanmelden >
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Tech Event
    • Home
    • Aanmelden
    • Programma
    • Sprekers
    • Partners
    • Locatie
    • Terugblik RTE24
  • Meer events
    • Demo_Day 2025
      • Programma
      • Plattegrond
      • Leveranciers
      • Locatie
      • FAQ
    • Trend_Day 2025 (on demand)
    • Staffing Tech: Outlook 2025 (talkshow + e-book)
  • Awards
    • Vakjury
    • Voorwaarden
    • Veelgestelde vragen (FAQ)
    • Over de Recruitment Tech Awards
  • Benchmark
    • Survey 2025
    • RT35
  • Leveranciers
    • Leverancier wijzigen
    • Leverancier toevoegen
  • Landscape
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland