De finalisten voor de Startup Pitch 2024 zijn bekend: Jaicob en Roadtrip Explorer. Jouw stem kan bepalen welke van deze twee startups als winnaar uit de bus komt tijdens Recruitment Tech Demo_Day. Je maakt daarnaast kans op seminar tickets voor Recruitment Tech Demo_Day op dinsdag 4 juni. Stemmen kan tot en met 31 maart.
Finalist: Jaicob
Jaicob is een alles-in-één oplossing die het wervingsproces van begin tot eind automatiseert, met features voor het plaatsen van vacatureadvertenties, het matchen van kandidaten, het inplannen van afspraken én het analyseren van cv’s en interviews met behulp van AI. Op 22 januari vond de lancering plaats van het Tilburgse AI-driven recruitmentplatform. Jaicob, opgericht door Remy van der Wijngaart, Luuk Zebregs en Remco Mulders, genereert AI-vacatures en biedt een volledig geautomatiseerd recruitmentproces.
“Ik denk dat we met Jaicob iets in handen hebben dat we in de Europese markt, qua vormgeving en user experience, nog niet kennen.”
De AI screent CV’s, voert sollicitatiegesprekken en levert real-time advies over recruitmentprocessen en datagedreven marketingcampagnes. “We hebben zelf de traditionele systemen vaak lastig en omslachtig gevonden. Daarom hebben we bij de ontwikkeling van Jaicob bewust niet naar andere ATS-softwareaanbieders gekeken, maar zijn we uitgegaan van de behoeften van de recruiter, verrijkt met de mogelijkheden van AI”, aldus Van der Wijngaart en Zebregs. “Het was een enorme uitdaging, maar als we kijken wat het eindresultaat is geworden, dan mogen we trots terugkijken. Ik denk dat we met Jaicob iets in handen hebben dat we in de Europese markt, qua vormgeving en user experience, nog niet kennen.”
Finalist: Roadtrip Explorer
Roadtrip Explorer zorgt ervoor dat recruitment marketing, employer branding en recruitment teams één source of truth kunnen aanhouden en kunnen werken met kwalitatieve data in plaats van kwantitatieve data. Oprichters Jelmer Zuidema en Jelmer Koppelmans zien Explorer als een direct antwoord op de groeiende vraag naar het beter inzichtelijk maken van de impact van recruitment marketing. “Het helpt niet alleen bij het rechtvaardigen van campagnebudgetten per kanaal, maar speelt ook een cruciale rol in het begeleiden van beslissingen over website-aanpassingen, het verbeteren van vacatureteksten en andere projecten die gericht zijn op het optimaliseren van de candidate journey.”
“Roadtrip Explorer is een innovatief product dat bedrijven in staat stelt hun recruitment marketing funnel uit te breiden met data uit het ATS.”
“Het is een innovatief product dat bedrijven in staat stelt hun recruitment marketing funnel uit te breiden met data uit het Applicant Tracking System (ATS), de meest kwalitatieve data beschikbaar”, vertelt Koppelmans. “Op deze manier houdt de rapportage niet op bij data van de werkenbij-site, maar worden kandidaten die verder in het proces komen (interview, hired, rejected) ook inzichtelijk. In andere woorden: data die elk TA-team wil gebruiken, maar eerder niet direct toegankelijk was.”
Stemmen op de Startup Pitch
Nu is het aan jou. Jouw stem kan bepalen welke van deze twee startups als winnaar uit de bus komt tijdens Recruitment Tech Demo_Day. Je maakt daarnaast kans op seminar tickets voor Recruitment Tech Demo_Day op dinsdag 4 juni. Stemmen kan tot en met 31 maart. Breng je stem nu uit!