Een interactieve story builder om de aandacht te grijpen en vast te houden. Van een enkele employer branding story tot een heel candidate journey platform. Lees over de recruitment tool van Intractive die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2023.
Recruitment tooling van Intractive
Omschrijving van de tooling
Intractive maakt het mogelijk om een verhaal op te hakken in verschillende type content. Teksten, video’s, quizzes, polls, VR, AR, etc. Deze kun je vervolgens met een druk op de knop lanceren en gebruiken in elke online en offline uiting. We tracken anonieme kwantitatieve data waarmee je het verhaal en de activatie strategie kan verbeteren. Van een enkele story voor de beste eerste indruk tot een heel interactief storytelling platform. Het is allemaal mogelijk en vooral makkelijk.
Welk probleem lost de tool op?
Het grootste probleem wat er is op communicatie gebied; de korte aandachtspanne.
Hoe werkt de tool?
Je kiest verschillende type content blokken en deze vul je met content. Hierbij ligt de nadruk op interactief ontdekken in plaats van passief vertellen. Gebruikers moeten je verhaal ontdekken en je moet hen nieuwsgierigheid prikkelen.
Wat levert gebruik van de tooling op?
Voor organisaties; Meer engagement met kandidaten, drempel verlagend om te solliciteren, de best mogelijke eerste indruk, gehele candidate journey effectiever maken.
Voor kandidaten; beter indruk krijgen of een bedrijf bij je past, eerder durven solliciteren, en betere voorbereiding tijdens de candidate journey.
Waarom moet deze tooling een Recruitment Tech Award winnen?
Het lijkt voor veel mensen een nice to have, maar als je doorhebt hoe groot het probleem is kan je er als organisatie niet meer omheen. Lange teksten en saaie corporate video’s werken gewoon niet meer. In ieder geval niet om onderscheidend te zijn. Een grotere must have is er niet in een tijd waar talent zo schaars is. We zijn geen tool voor een enkele fase maar voor elke fase in de candidate en employee journey. Het werkt het meest effectief als je het echt doorvoert als een nieuwe manier van communiceren.