• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Download Mediakit 2023
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day
    • Aanmelden
    • Demo_Day SeminarNIEUW
    • Startup pitch 2023
      • StemmenStem nu!
  • Meer events
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023 (terugblik)
    • Recruitmentsites Show: trends 2023 (replay)
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2023)
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Leverancier toevoegen
    • Leverancier wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day
    • Aanmelden
    • Demo_Day SeminarNIEUW
    • Startup pitch 2023
      • StemmenStem nu!
  • Meer events
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023 (terugblik)
    • Recruitmentsites Show: trends 2023 (replay)
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2023)
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Leverancier toevoegen
    • Leverancier wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Yasar Erol (Maintec): ‘Real-time cijfers zijn heel belangrijk in onze business’

Yasar Erol (Maintec): ‘Real-time cijfers zijn heel belangrijk in onze business’

31 maart 2023
in Case_Day
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: Case_DayMaintecRecruitment Tech Case_DayTigrisYasar Erol
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Yasar Erol is bij intermediair Maintec verantwoordelijk voor de branding, digital marketing en business marketing. Hij hamert op de gebruiksvriendelijkheid van digitale hulpmiddelen die bij Maintec en moederbedrijf TecqGroep worden ingezet. Op Case_Day vertelde hij over de invoering van het systeem van Tigris, dat in 2021 live ging. 

Eigen praktijkschool

Met Maintec richt Erol zich op de bemiddeling van lokale en internationale technische professionals voor banen in Nederland. “We zijn specialist in elektrotechniek, machinebouw, installatietechniek, metaalbewerking, werktuigbouwkunde, automotive en fietstechniek. We hebben tien vestigingen door het land, zestig medewerkers en vijfhonderd collega’s extern. Wat ons onderscheidt van andere bemiddelaars, is dat we een eigen praktijkschool hebben. Met opleidingen in de auto- en fietstechniek en de installatietechniek. We richten ons dus op de vakspecialisten en het toekomstig technisch talent, dat via een beroepsbegeleidende leerweg (BBL) of omscholing het vak leert.”

Samenwerking Maintec en Tigris

In 2020 maakte Maintec de keuze om voor de backoffice over te stappen naar een verloningssysteem van Tigris. “In mei 2021 zijn we samen met Tigris en Experts in Flex –als extern adviseur – het traject ingegaan om Tigris als totale oplossing te implementeren, niet alleen de back-office dus, maar ook de voorkant. Eerst hebben we een kick-off werkgroep in het leven geroepen, met vertegenwoordigers van sales, marketing, de backoffice en finance. We wilden echt iedereen erbij betrekken. Ook werknemers die nog steeds met een excel-bestandje werken. In september 2021 is Tigris volledig voor Maintec geïntegreerd. Dat heeft ons veel opgeleverd.”

Metaforen: Mercedes C klasse

Erol zag direct veel mogelijkheden, maar toch ook een onderscheidende factor. “Tigris is toch wel anders in een aantal opzichten. Hiervoor hadden we een ander systeem, van Carerix. Ik houd er van om metaforen te gebruiken: het systeem van Carerix vergelijk ik met een Mercedes C-klasse uit 1980, die nog flink wat meters kan maken. Het heeft wel alle luxe, maar is wat stoffiger, moeilijker. 

“Voor mij als marketeer is het heel belangrijk dat we de achterkant hebben gecombineerd met de voorkant: nu kunnen wij opeens veel meer zien.”

“Voor mij is Tigris toch wel de Ferrari, snel, echt snel. Af en toe heeft het misschien een moment last van een warme uitlaat en dan moet je even parkeren. Maar de snelheid die Tigris biedt, zochten we wel in onze dienstverlening. Voor mij als marketeer is het heel belangrijk dat we de achterkant hebben gecombineerd met de voorkant: nu kunnen wij opeens veel meer zien. Wij kunnen nu onze uren, omzet, kosten per plaatsing en marge meteen zien. Ook per opdrachtgever en per medewerker, werknemer. Dat geeft onder meer inzicht in onze marketing en sales.”

Samenwerking met Vonq

“Een mooi voorbeeld van de mogelijkheden van Tigris zie je ook bij onze samenwerking met Vonq. Daar zijn we mee internationaal gegaan in vijf verschillende landen, waar we op verschillende jobboards campagnes hebben gedraaid. Dan kan je bijvoorbeeld het aantal actieve plaatsingen en het totaal aantal plaatsingen zien en je kan offline en online combineren. En niet alleen de time-to-hire willen we zien, maar ook de time-to-intake, de tijd tot het voorstellen, tot het gesprek bij de klant en de tijd tot plaatsing. Alles zoals ik al zei, real-time cijfers, dat is heel belangrijk in onze business.”

Marketing agility

Omdat Tigris verloond zien ze met de dashboards precies wat de omzet en marge is. “En we hebben natuurlijk al die channels waar we veel mediabudget instoppen, dat combineren we met Tigris. Zo zien wij precies wat onze omzet en marge is. En we hebben natuurlijk al die channels waar we veel mediabudget instoppen, dat combineren we met Tigris. Vervolgens zien we precies de marge per recruitment-bron, de kosten per gemaakte bron, de marge per leverancier, plaatsingen per bron, gemiddelde plaatsingsduur per bron. Daar kan je goed op sturen. Dat maakt marketing echt draaien aan de knoppen, marketing agility.” 

Vrijheid om eigen dashboard te bouwen

“We hebben Tigris ook gekoppeld met Google Ads, daar draaien wij dagelijks campagnes op. We combineren het systeem van Tigris, met zo’n channel. Waardoor je inzicht krijgt hoe je je mediabudget nog effectiever kan inzetten. Mooi vind ik ook dat iedere vestiging een eigen dashboard heeft, waarin ze tevens data kwaliteit hebben. Daarnaast biedt Tigris ook alle vrijheid om je eigen dashboard te bouwen. Je kunt ook per vestiging wat andere filters instellen, waardoor je weer makkelijker analyses kan maken.”

Bekijk de presentatie van Yasar Erol tijdens Case_Day 2022:

Vorig artikel

Beamery kondigt TalentGPT aan: ‘s werelds allereerste generatieve AI voor HR en recruitment

Volgend artikel

Ook Bill Gates is eruit: de eeuw van Artificial Intelligence (AI) is officieel begonnen

Gerelateerde Artikelen

Stand van Werven 2023: Méér recruitmenttools en automatisering (1/3)
Insights

Stand van Werven 2023: Méér recruitmenttools en automatisering (1/3)

Door Jasper Spanjaart
26 mei 2023
10
Karim Akhlal (Recrout) te gast in Recruitment Tech Monthly van 31 mei
Nieuws

Karim Akhlal (Recrout) te gast in Recruitment Tech Monthly van 31 mei

Door Martijn Hemminga
24 mei 2023
34
Ook deze 10 leveranciers pitchen op Demo_Day 2023
Demo_Day

Ook deze 10 leveranciers pitchen op Demo_Day 2023

Door Martijn Hemminga
24 mei 2023
28
PwC nieuwe aandeelhouder Scorius: ‘Een brug tussen finance en HR’
Nieuws

PwC nieuwe aandeelhouder Scorius: ‘Een brug tussen finance en HR’

Door Redactie
23 mei 2023
54

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Stand van Werven 2023: Méér recruitmenttools en automatisering (1/3)

Stand van Werven 2023: Méér recruitmenttools en automatisering (1/3)

26 mei 2023
Karim Akhlal (Recrout) te gast in Recruitment Tech Monthly van 31 mei

Karim Akhlal (Recrout) te gast in Recruitment Tech Monthly van 31 mei

24 mei 2023
Ook deze 10 leveranciers pitchen op Demo_Day 2023

Ook deze 10 leveranciers pitchen op Demo_Day 2023

24 mei 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

De top 10 recruitmentsystemen in 2023 volgens Nederlandse gebruikers

De top 10 recruitmentsystemen in 2023 volgens Nederlandse gebruikers

27 april 2023
500
Tot 25 mei nog gratis aanmelden voor Demo_Day op 6 juni 2023

Tot 25 mei nog gratis aanmelden voor Demo_Day op 6 juni 2023

17 mei 2023
382
Deze 18 matchingtools voor recruitment gebruiken Artificial Intelligence (AI)

Deze 18 matchingtools voor recruitment gebruiken Artificial Intelligence (AI)

1 mei 2023
363
Volgend artikel
Ook Bill Gates is eruit: de eeuw van Artificial Intelligence (AI) is officieel begonnen

Ook Bill Gates is eruit: de eeuw van Artificial Intelligence (AI) is officieel begonnen

Onze top events & media

  • Recruitment Tech Case_Day
  • Recruitment Tech Awards
  • Recruitment Tech Demo_Day
  • Recruitment Tech Event
  • Recruitment Tech Survey 2022 – Download
  • Recruitment Tech Landscape
Recruitmenttech.nl

Recruitmenttech.nl is hét platform over recruitmenttechnologie. Met nieuws, interviews, video, podcasts, landscape, survey, events en awards is het dé informatie- én inspiratiebron voor recruiters In Nederland.

Recruitmenttech.nl is de grote zus van Recruitmenttech.be, Recruitmenttech.de, Recruitmenttech.com en Recruitmentsystemen.nl.

Beslissers en beïnvloeders op het gebied van recruitmenttechnologie bereiken in binnen- en/of buitenland? Kijk voor meer informatie over partnerships op Recruitmenttechnetwork.com.

Laatste artikelen

Stand van Werven 2023: Méér recruitmenttools en automatisering (1/3)

Stand van Werven 2023: Méér recruitmenttools en automatisering (1/3)

26 mei 2023
10
Karim Akhlal (Recrout) te gast in Recruitment Tech Monthly van 31 mei

Karim Akhlal (Recrout) te gast in Recruitment Tech Monthly van 31 mei

24 mei 2023
34
Ook deze 10 leveranciers pitchen op Demo_Day 2023

Ook deze 10 leveranciers pitchen op Demo_Day 2023

24 mei 2023
28
PwC nieuwe aandeelhouder Scorius: ‘Een brug tussen finance en HR’

PwC nieuwe aandeelhouder Scorius: ‘Een brug tussen finance en HR’

23 mei 2023
54
Joe Bloemendaal (DataChecker): ‘Corporates besteden identificatie steeds vaker uit aan specialist’

Joe Bloemendaal (DataChecker): ‘Corporates besteden identificatie steeds vaker uit aan specialist’

23 mei 2023
42

Meest gelezen

De top 10 recruitmentsystemen in 2023 volgens Nederlandse gebruikers

De top 10 recruitmentsystemen in 2023 volgens Nederlandse gebruikers

27 april 2023
500
Tot 25 mei nog gratis aanmelden voor Demo_Day op 6 juni 2023

Tot 25 mei nog gratis aanmelden voor Demo_Day op 6 juni 2023

17 mei 2023
382
Deze 18 matchingtools voor recruitment gebruiken Artificial Intelligence (AI)

Deze 18 matchingtools voor recruitment gebruiken Artificial Intelligence (AI)

1 mei 2023
363
Dit zijn de 13 populairste sourcingtools (met Chrome-extensie) in 2023

Dit zijn de 13 populairste sourcingtools (met Chrome-extensie) in 2023

8 mei 2023
335
Nederlandse Pera haalt 5 miljoen euro op: ‘We willen de basis zijn voor iedere HR-beslissing’

Nederlandse Pera haalt 5 miljoen euro op: ‘We willen de basis zijn voor iedere HR-beslissing’

12 mei 2023
295

© 2015 - 2023 - Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Demo_Day
    • Aanmelden
    • Demo_Day Seminar
    • Startup pitch 2023
      • Stemmen
  • Meer events
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023 (terugblik)
    • Recruitmentsites Show: trends 2023 (replay)
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2023)
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Leverancier toevoegen
    • Leverancier wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2023 - Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland

Spreker

Klik hier voor meer informatie over Demo_Day en om je aan te melden