De investeringen in recruitmenttechnologie gaan flink omlaag door de coronacrisis. Dit blijkt uit een poll van Recruitment Tech onder lezers van haar sites en bezoekers van Demo_Day Online in juni. Liefst 52% geeft aan minder te investeren in recruitmenttechnologie door de coronacrisis.
16 procent investeert meer
Op deze website en tijdens Demo_Day online vroegen we bezoekers wat het effect van de coronacrisis is op de investeringen in recruitmenttechnologie. Uit de antwoorden van ruim honderd respondenten bleek dat 32% de (geplande) investeringen niet gaat veranderen, en liefst 52% minder gaat investeren dan voor corona de bedoeling was. Zestien procent geeft aan dat de investeringen juist omhoog gaan.
Markt
De uitkomsten van de poll van Recruitment Tech sluiten aan bij de signalen uit de markt. De beslissingstijd bij afnemers van de technologie is langer geworden blijkt uit een rondgang langs diverse leveranciers. Desondanks blijft de interesse in recruitmenttechnologie erg groot, getuige ook de ruim vierhonderd aanmeldingen voor Demo_Day Online 2020.
Video
Het lijkt ook software-afhankelijk te zijn. Zo doen juist de videotools het momenteel relatief goed, waarschijnlijk mede door het vele thuiswerken en het vanuit huis moeten solliciteren. Dit zou de zestien procent in de poll kunnen verklaren die aangaf de investeringen juist te verhogen. Een goed voorbeeld hiervan is Cammio, expert op het gebied van videorecruitmentoplossingen, dat in mei werd overgenomen door het online jobplatform StepStone.
Bekijk alle demo’s van Demo_Day terug
Heb je 11 juni Demo_Day Online gemist? Dan kun je hier de demo’s terugkijken. In maximaal 12 minuten krijg je een goed beeld van wat een tool kan en jou kan helpen bij het optimaliseren van jouw recruitment.