De recruitmenttechnologie van morgen klopt op de deur en tooling gaat een steeds grotere rol spelen binnen de werving en selectie. Aan de hand van cijfers bespreken we in de Recruitment Tech Guide 2020 de trends voor 2020 met experts uit de recruitmentwereld.
Investeringen bureaus
Waar liggen de prioriteiten onder recruiters de komende maanden? Wat wordt de impact van Google for Jobs? En hoe zit het met de investeringen in tooling? Dat lees je in de Recruitment Tech Guide 2020. Hier nemen we het recruitmentbudget onder de loep. Uit onderzoek van Stand van Werven blijkt dat bureaus (36%) een hoger percentage van het jaarlijkse recruitmentbudget besteden aan tooling dan werkgevers (31%). Drie experts laten hier hun licht op schijnen.
Hoofddoel
Jan Beekman, Managing Partner Mysolution: “Voor bureaus is recruitment de core business van de organisatie. Het hoofddoel is om de best mogelijke matches te maken. Zij willen beschikken over de laatste stand van zaken wat betreft efficiency en gebruiksgemak. Zij beseffen dat de juiste tooling meer resultaat op kan leveren, al is deze tooling duurder. Uit ervaring weten ze dat dit zich zal terugbetalen. Ik denk dat werkgevers vaak nog iets traditioneler tegen deze zaken aankijken en minder snel de nieuwste, duurdere recruitmenttools inzetten.”
Kortste eind
Bert Koning, COO OTYS Recruiting Technology: “In de basis is dit niet lastig te verklaren. Voor veel organisaties is recruitment nog steeds een facilitair, secundair proces waar minder geld in gestoken wordt. Indien er goede recruitmentmanagers in dienst zijn van een organisatie, die de daadwerkelijke businesswaarde aan kunnen tonen van het werven van (goed) personeel, dan kan het wervingsproces omgetoverd worden naar een primair proces: een businessproces waarvan erkend wordt dat een goede, procesmatige, uitvoering bijdraagt aan de totale businesswaarde van een organisatie. Zolang dit niet gebeurt, zal recruitment altijd te kampen hebben met een andere verdeling van budget, waarbij tooling, software en innovatie vaak aan het kortste eind trekken.”
Kieskeuriger
Andre Polderman, CEO RecruitNow: “Dit is mijn inziens logisch, want met het huidige tekort zijn kandidaten kieskeuriger en moet je als werkgever zorgen dat je boven de rest uitsteekt. Een goede recruitmentsite zorgt niet alleen voor een goed employer brand en conversie, maar (net zo belangrijk) het geeft ook een verwachting van de baan en het bedrijf die klopt met de werkelijkheid. Niets is zo jammer als een bad hire: iemand die binnen een half jaar alweer gevlogen is!”
Bezoek gratis Demo_Night op 31 maart
Op zoek naar nieuwe recruitmentsoftware voor jouw bureau? Bezoek dan 31 maart de eerste editie van Recruitment Tech Demo_Night waar 6 leveranciers van software voor bureaus hun oplossingen aan je presenteren. Het aantal plaatsen tijdens Demo_Night is beperkt, dit om iedereen voldoende tijd en ruimte te geven om de systemen te ontdekken. Meld je snel aan om jouw plek te reserveren. Hier meld je je gratis aan.