Onder het toeziend oog van ruim 450 vakgenoten ontvingen Albert Heijn en Recruit Robin tijdens het Recruitment Tech Event de Recruitment Tech Awards 2019. Albert Heijn in de categorie ‘Best case’ en Recruit Robin in de categorie ‘Best tooling’.
Best case 2019: Albert Heijn
Ze verbeteren met één oplossing de vier grootste en meest belangrijke KPI’s in retail recruitment. Quality of hire, time to hire, candidate satisfaction en cost per hire. In grootstedelijke gebieden wordt het steeds moeilijker om vacatures snel in te vullen en de ‘time to hire’ is te lang. Samen met Harver hebben ze het hele sollicitatieproces op de schop gegooid. Sollicitanten gaan niet meer op een winkel solliciteren, maar op een winkelgebied. Ze maakten een AH Game waarin kandidaten het werk al ervaren voordat ze aan de slag gaan. Hiermee kunnen ze ongewenst verloop tegengaan. Hier lees je meer over de case van Albert Heijn.
Wat was het resultaat?
Doordat kandidaten niet meer solliciteren op een winkel maar op een winkelgebied, komen er 41% meer sollicitaties binnen. De kandidaten geven in de feedback aan een veel beter beeld te hebben van het werk.
Best tool 2019: Recruit Robin
Met Robin automatiseert de recruiter het sourcingproces en krijgt deze 30-40% meer tijd om relaties te bouwen met kandidaten en stakeholders. Met Robin maakt een recruiter in 39 seconden een zoekopdracht. Terwijl de recruiter in gesprek kan met kandidaten en opdrachtgevers, bouwt Robin shortlists van gekwalificeerde kandidaten. Daarbij verrijkt Robin gevonden profielen met een mailadres en/of telefoonnummer zodat recruiters makkelijk met hen in contact komen. Hier lees je meer over de tooling van Robin.
Wat levert gebruik op?
Gebruiker: “Door het gebruik van Robin kan ik bij klanten op bezoek terwijl er gezocht wordt naar goede kandidaten. Daardoor kan ik bij terugkomst op kantoor direct van start met het benaderen van kandidaten en verkort ik de time-to-hire.”
Commentaar 1