Bas Schoorl (Luba):

Hoe kan je als werkgever en recruiter echt impact maken door slim gebruik te maken van de verwachtingen en ervaringen van medewerkers? Bas Schoorl, project manager bij Luba Groep, vertelt waarom traditionele medewerker tevredenheidsonderzoeken niet meer werken tijdens zijn breakout-sessie op het Recruitment Tech Event 2019 op 21 november.

Wat ga je vertellen?

“We zijn bij Luba gestart met een ‘Best Place To Work’ programma en daarbij zetten we niet alleen in op de Employee Experience maar ook de Candidate Experience. In ons verhaal geven we drie belangrijke lessen die voor recruiters en HR managers de moeite waard zijn.”

Waarom mogen mensen jouw sessie niet missen?

“Het wordt tijd dat de ouderwetse ‘knip’ tussen werving en talent management verdwijnt. Als we mensen willen binnenhalen die in onze organisatie succesvol zijn, dan is het handig om kennis en inzichten die we daar opdoen terug te koppelen naar onze recruiters. Wij maken daarin nu de eerste stappen, we zijn er nog lang niet maar willen dit graag aan collega’s voorleggen.”

Waarom werken de traditionele tevredenheidsonderzoeken voor medewerkers niet meer?

“Een paar redenen: medewerkers willen geen lange, ingewikkelde formulieren invullen en managers willen sneller kunnen schakelen op nieuwe input. Dus niet jaarlijks een groot onderzoek maar doorlopend. Ook willen wij meer inzicht in de verschillende fases van de employee experience: van sollicitatie tot vertrek. Met de oplossing ‘Doorsight’, waar wij voor gekozen hebben, kunnen we per week bekijken wat mensen bij ons ervaren, wat ze geweldig vinden en ook waar ze tegenaan lopen. Naast het maandelijks invullen van de survey hebben alle teams ook ‘Beste Place To Work’ overleggen. Hierin bespreken ze hoe de afgelopen vier weken zijn gegaan, hoe ze zich hebben gevoeld en wat aan hun gevoel heeft bijgedragen. Hierin wordt besproken wat eventueel anders geregeld kan worden, wat direct invloed heeft op iemand zijn gevoel bij Luba.”

Wat is het belangrijkste dat jij de bezoekers van je sessie mee wil gaan geven?

“Als je favoriete werkgever wilt worden, moet je niet alleen naar tevredenheid of eNPS kijken. Het gaat ook om verwachtingen vs werkelijkheid en de klik die mensen wel of niet voelen met de cultuur van de organisatie. Als je daar grip op wilt krijgen moet je dus harde en zachte factoren meenemen, en die weer terugkoppelen naar de werving en selectie.”

Wat wordt in jouw ogen de grootste recruitment tech trend van 2020?

“Meer aandacht voor candidate experience en cultural fit, dus ook meer gaan meten zodat je zaken kunt verbeteren.”

Kan je iets vertellen over de huidige uitdaging van jouw recruitmentteam?

“Luba groeit als kool en daarom heeft ons recruitmentteam de uitdaging om grote aantallen nieuwe collega’s te werven. Daarin is het belangrijk om de kwaliteit van de match te bewaken zodat de nieuwe collega’s niet te snel weer vertrekken. De inzichten van Doorsight helpen erbij om de juiste match te maken en de ‘Best Place To Work’ gesprekken helpen erbij dat onze medewerkers gelukkig zijn en blijven bij Luba.”

Boost jouw recruitment op het Recruitment Tech Event

Wil jij de sessie van Bas Schoorl niet missen? Kom dan naar het Recruitment Tech Event 2019 op 21 november in Amsterdam. Aan de hand van inspirerende keynotes en liefst 24 breakout-sessies en vele demo’s, is dit de ideale dag om je te laten inspireren op het gebied van recruitment tech. Meld je aan voor Recruitment Tech Event 2019 en mis deze kans om jouw recruitment te boosten dus niet. Het programma, dat wekelijks wordt geüpdate, vind je hier.

Wacht dus niet langer en bemachtig snel jouw ticket voor hét event op 21 november over de recruitmenttechnologie van morgen!

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang twee keer per maand de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op vrijkaarten voor de 5e editie van het Recruitment Tech Event op donderdag 21 november 2019. 


LAAT EEN REACTIE ACHTER