Jumbo, daar gebeurt het! Hoe dan? Kijk zelf maar, in 360° Virtual Reality. Lees de hele case van Jumbo Supermarkten die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2019.

Case van Jumbo Supermarkten

Omschrijving van de case

Jumbo, daar gebeurt het! Dat is de belofte van Jumbo Supermarkten als werkgever aan (nieuwe) medewerkers. Om nieuwe medewerkers te werven geven we in al onze recruitment marketing bewijs voor het feit dat het bij Jumbo gebeurt. Wat gebeurt er dan? Jumbo loopt altijd voorop. We durven grote stappen te nemen zonder vrees. Het inzetten van nieuwe technologie en innovatieve vormen van recruitment marketing horen daar ook bij. Daar durven we in te investeren en te pioneren. Daarom kun je als potentiele nieuwe medewerker via jumbowerkt.nl alvast rondkijken om jouw nieuwe werkplek. Jumbo heeft alle bedrijfsonderdelen waar je kunt werken in beeld gebracht door middel van 360° Virtual Reality. Je kunt rondkijken op het hoofdkantoor, een distributiecentrum, een supermarkt, een Jumbo City en in de Jumbo Foodmarkt. Deze beelden worden gebruikt in de huidige recruitment marketing campagne om nieuwe collega’s te werven:
In social media zijn 360° snippets te zien waarmee potentiele kandidaten rond kunnen kijken op een van de locaties van Jumbo. De beelden zijn echt, opgenomen op de locaties zoals ze zijn en met echte medewerkers. Het geeft een realisatisch beeld van het werk, de werkplek, de collega’s, de kleding die ze dragen en de sfeer. Jumbo wil hiermee open en transparant zijn, en laten zien hoe het werken bij Jumbo is. Door 360° graden video te gebruiken, benadrukken we die transparantie, je kunt alles om je heen zien. Daarnaast geeft het een beeld van de werkelijkheid, die aantrekkelijk is en die potentiele kandidaten de ideale gelegenheid geeft om te beleven hoe het werken bij Jumbo is. De social postings redirecten naar de campagne pagina daargebeurthet.nl, waarbij kandidaten nog meer werkplekken kunnen bekijken, ook in Virtual Reality. Door de combinatie van innovatieve technologieen strategische online marketing weten we kandidaten te bereiken. Het is concrete bewijsvoering van onze belofte als werkgever; Jumbo Daar gebeurt het! Kijk zelf maar…

Welke tooling is gebruikt in de case?

Techniek: 3D 360° video met VR graphics en spatial 3D audio.
Hosting: Omnivert.com
Recruitment marketing: Facebook & Instagram
Platform: daargebeurthet.nl, jumbowerkt.nl/vr

Welk probleem is (deels) opgelost met de tool(ing)?

Hoe geven we bewijsvoering voor; Jumbo, daar gebeurt het! Door het te laten zien, echt, zoals het is, met de collega’s waar je mee komt te werken, open en transparant. En vooruitstrevend met de nieuwste technologie: 360° VR.

Wat was het resultaat van de case?

De social campagne is 14 dagen live. Dit heeft tot verdubbeling van de CTR geleid. Gemiddels is onze CTR 0,15% met statische en semi dynamische postings (boomerangs etc) in recruitment campagnes.

Resultaten tot nu toe:

  • Weergaven: 478.495
  • Klikken op links: 1.494
  • CTR: 0,31%

Deze campagne is ingezet voor employer branding. Target is hierbij het aandeel nieuwe bezoekers aan jumbowerkt.nl verhogen. Target was +5% tov aandeel nieuwe bezoekers in periode voorafgaand aan campagne.

Resultaat:

  • Aantal sessions jumbowerkt.nl: +13%
  • Aandeel nieuwe bezoekers: +14%

Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?

Omdat wij als eerste werkgever in Nederland het hebben gedurfd om te investeren in 360° VR. Dat we het hebben gedurfd om al onze werkplekken te laten zien en daar open en transparant in te zijn. Dat we briljante employer branding voeren door het gebruik van nieuwe technologie. Dat alleen is al bewijsvoering voor: Jumbo, daar gebeurt het! En dat deze combi van relevante content en innovatieve technologie ook nog eens resultaat oplevert in Recruitment Marketing, waarbij de investering die we doen in marketingkosten ook daarwerkelijk resultaat oplevert en dus verantwoord is.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Alrik Boonstra: Director HR Jumbo – projectowner
Lobke Buenen: Teamlead Recruitment Marketing Jumbo – Initiator en projectlead
Sophie Conijn: Recruitment Marketeer Jumbo – Projectmanager
VR Gorilla: Creatie 360° VR
Endouble: Hosting en deployment op jumbowerkt.nl
Maximum: Hosting en creatie daargebeurthet.nl
WeConnect: Social Marketing

Stuur jouw case of tool in tot en met 9 september 2019

Heb je als gebruiker van recruitmenttooling een mooie case? Of als leverancier een nieuwe tool (of nieuwe feature of module), zend dan uiterlijk 9 september 2019 jouw case of tool in en wie weet ontvang je op 21 november tijdens het Recruitment Tech Event de Recruitment Tech Awards 2019. Kijk voor meer informatie, de deelnamevoorwaarden, de planning en om gratis in te zenden op de speciale pagina’s van de Recruitment Tech Awards.

Blijf op de hoogte met de e-mail update

Ontvang twee keer per maand de e-mail update met het laatste nieuws op gebied van recruitmenttechnologie. En maak kans op vrijkaarten voor de 5e editie van het Recruitment Tech Event op donderdag 21 november 2019. 


LAAT EEN REACTIE ACHTER