Recruitment Tech Award-winnaars VNOM (Best case, 2018) en OnRecruit (Best tooling, 2017) gaan samenwerken. VNOM wil hiermee meer waarde uit haar data halen en meer ‘data-driven’ worden.
Inzicht
OnRecruit, dat werkgevers helpt bij het werven van talent met programmic job advertising, stelt VNOM, dat te boek staat als technisch uitzendbureau, in staat om hun gegevens op één plaats te verzamelen. Dit zal VNOM onder meer inzicht geven in de kandidaten, via welke kanalen de beste kandidaten komen, welke kandidaten in hun database op zoek zijn naar een baan en het stelt de organisatie in staat om de e-mailmarketing te automatiseren.
Trigger
OnRecruit is blij met de samenwerking, zo laat Sales Consultant Maurice Coulier weten aan Recruitment Tech. “VNOM is een vooruitstrevende partner die heel sterk inzet op digital, en het gebruik van data. Met deze samenwerkingen verwachten we dat VNOM op meerdere punten een voordeel heeft ten opzichte van haar concurrentie. De business impact zit hiermee niet alleen op het sneller, efficiënter en voordeliger kandidaten kunnen identificeren en aantrekken, maar tevens geavanceerder gebruik te kunnen maken van marketing automation. Daarnaast biedt onze samenwerking weer nieuwe inzichten in de processen. De synergie zit hem erin dat VNOM investeert in de juiste interne werknemers met goede online marketing kennis, wat ons als OnRecruit ook weer triggert om nieuwe producten en features te ontwikkelen.”
Kennis uitbreiden
Coulier legt uit wat de samenwerking concreet voor OnRecruit betekent. “Deze samenwerking betekent voor OnRecruit dat we ons product, ervaring, klantportfolio en kennis verder uitbreiden en het laat zien dat we het goede pad kiezen. De markt is in beweging op het vlak van marketing, data en digitalisering en begrijpt steeds beter dat het gebruik van data niet meer een ‘nice to have’, maar een ‘need to have’ is. Dit geldt niet alleen voor recruitmentbureaus, maar zeker ook de directe werkgevers. We merken dat OnRecruit steeds vaker wordt geassocieerd met marketing en data; dat is natuurlijk een mooi signaal!” Benieuwd naar OnRecruit? Bezoek dan Recruitment + Talent Tech Demo_Day 2019, waar ze hun producten aan het publiek tonen aan de hand van demo’s.
VNOM: e-commerce tooling voor recruitment
De vakjury was afgelopen editie van de Recruitment Tech Awards onder de indruk van de effectiviteit van de case van VNOM die gebruik maakt van tooling en technieken vanuit de marketing. In de korte tijd dat ze nu werken met het Data Management Platform hebben ze al hele mooie resultaten gescoord, die alleen maar beter kunnen worden met alle data die wordt opgebouwd van de doelgroepen. Op basis van de data weten ze van sitebezoekers welke informatie ze belangrijk vinden en deze gepersonaliseerde content zorgt voor een hogere conversie. Tenslotte vond de vakjury de koppeling met de recruitmentsite en het recruitmentsysteem positief en ook de vervolgstappen namelijk het koppelen van een e-mailtool. Bekijk hier de inzending.
OnRecruit: Best tooling in 2017
OnRecruit won de award in de categorie Best tooling met hun online oplossing op het gebied van analytics, marketing en nurturing. Zodra een kandidaat solliciteert, koppelt OnRecruit dit met het recruitmentproces in het ATS / CRM, zodat ze de kandidaat tot in het ATS kunnen volgen. Zo weten ze voor welke vacatures je welk aantal sollicitaties nodig hebt voor een hire. Op basis van deze informatie en inzichten kan OnRecruit onder andere geautomatiseerd traffic inkopen voor vacatures zodat ze jouw fill rate verhogen en je time to hire verlagen. Hier lees je meer over de case.