Tijdens Unleash Amsterdam sprak Recruitment Tech TV met Stijn de Groef van Talmundo. Talmundo is een Europees HR Tech bedrijf opgericht in 2012 en ontstaan vanuit een frustratie met bestaande HR informatie systemen.
Over Talmundo
Het doel van Talmundo is om het leven van elke nieuwe medewerker beter te maken en tegelijkertijd bedrijven te helpen profiteren van betrokken, toegewijde en tevreden nieuwe medewerkers. Talmundo’s onboarding oplossing helpt een organisatie om op eenvoudige wijze een inspirerend onboarding traject voor alle nieuwe medewerkers te bouwen.
Onboarding
Stijn de Groef vertelt: “Vier jaar geleden hebben we een app ontwikkeld die het hele onboarding proces van A tot Z regelt. Op de dag dat je je contract tekent kun je de app downloaden op je telefoon en word je als nieuwe medewerker begeleid tijdens je onboarding. De app faciliteert alles op het gebied van onboarding. Zowel de nieuwe medewerker als de HR-medewerker plaatst de relevante data in de applicatie en een reeks aan activiteiten wordt gestart.” Volgens De Groef is de startdatum erg belangrijk. “Alles wat we activeren richting de nieuwe medewerker is gebaseerd op de startdatum.”
Voordelen van Talmundo
Er zijn twee belangrijke drivers die het voordeel bepalen volgens De Groef. “Er is het tijdsvlak totdat iemand productief is. Met onze app krijg je nieuwe medewerkers sneller productief. De tweede is betrokkenheid en aandacht. Je kunt maar één keer een eerste indruk maken en met de support van deze technologie gaat dat een stuk beter.” De Groef legt uit: “We zien een stijgende betrokkenheid, mensen voelen zich welkom, we nemen onzekerheid weg omdat zaken gestructureerd en gedetailleerd zijn.” Dit heeft een bewezen positief effect op de retentie van medewerkers volgens De Groef. “Zowel BNP Paris Bas als KPMG, twee klanten die onze oplossing ruim drie jaar gebruiken, bevestigen dat er 15-20% minder mensen vertrekken in het eerste jaar.”