Candidate.ID maakt inzichtelijk welke (mogelijke) kandidaat uit de talentpool het meest geïnteresseerd is in de betreffende organisatie. In gesprek met Recruitment Tech TV legt CEO Adam Gordon uit hoe dit in zijn werk gaat.
Besef
In 2016, op het HR Tech World Congress 2016 in Parijs, sprak Martijn Hemminga al met Adam Gordon. Er is in die twee jaar veel veranderd bij Candidate.ID. “Wij zijn ons snel gaan beseffen dat onze kracht ligt bij Talent Pipelines en het automatiseren hiervan. We hebben tegenwoordig ook veel klanten en internationale werknemers.”
Tijd besparen
“Uniek aan Candidate.ID is dat wij de online interactie van een kandidaat met een organisatie kunnen opsporen en beoordelen. Kandidaten willen tegenwoordig niet vroeg ontdekt worden in het oriëntatieproces, pas op het moment dat ze zeker weten dat ze bij deze organisatie willen gaan werken. Je hebt dan ook een enorm voordeel als je kan ‘tracken’ wat de kandidaat doet op social media en welke berichten en mails ze van je openen”, legt Gordon uit. Hiermee bespaart de recruiter liefst 50% op de time to shortlist.
Over Candidate.ID
Candidate.ID noemt zichzelf een Talent Pipelining Platform die kandidaten in een talentpool kan ‘engagen’ aan de hand van e-mail marketing, activiteiten monitoring en koppelingen met recruitment- en CRM-systemen. In Candidate.ID kun je zien welke kandidaten de afgelopen periode actief zijn geweest op basis van het monitoren van e-mails en hun bezoek vervolgens op de recruitmentsite. Hierdoor weet je welke kandidaten het meest openstaan om benaderd te worden voor een baan.
Commentaar 1