Als recruiter wil je de beste mensen uit de markt selecteren die perfect passen bij jouw organisatie. Die mensen zijn meestal niet actief op zoek naar een andere baan. Jij moet dus op zoek naar hen. Tijdens de breakoutsessie van Mariëlle Meulensteen op het Recruitment Tech Event vertelt ze hoe je in een krappe arbeidsmarkt de beste kandidaten bereikt met een eerlijk verhaal, sterk campagneteam en een flinke dosis techniek.
Werken in de echte economie
Mariëlle Meulensteen staat aan het hoofd van de campagne ‘Werken in de echte economie’ van DRV Accountants & Adviseurs. In deze wervingscampagne wordt gebruik gemaakt van de technologie en expertise van MrWork om latent werkzoekenden te bereiken en ze te interesseren in het werken bij DRV. “Dit doen wij door ons employer brand te versterken en onze boodschap op een zo goed mogelijke manier in fases bij de doelgroep te krijgen,” vertelt Mariëlle. “In mijn breakout vertel ik alles over de campagne, wat goed is gegaan is en wat beter kan. Samen kijken we naar het effect van ‘branding’ extern én intern en ik sluit af met 8 waardevolle tips waar je morgen zelf mee aan de slag kunt.”
Balans tussen mens en techniek
Naast de inzet van technologie is de inzet van collega’s erg belangrijk, vindt Mariëlle. “Techniek en de menselijke factor kunnen niet zonder elkaar, leert onze campagne. Onze mensen maken ons merk; zij vertellen het eerlijke en overtuigende verhaal. Zonder onze collega’s hebben we geen goed verhaal en zonder techniek kunnen we niet het juiste verhaal vertellen aan de potentiële kandidaten. Ultiem zou je elk individu een eigen mix van boodschappen willen geven, afhankelijk van zijn/haar interesses en behoeften. Zo ver zijn we bijna.” Toch blijft volgens Mariëlle de recruiter een rol spelen, ook in de toekomst. “Uiteindelijk bepalen emoties tussen mensen of je een klik voelt met de organisatie. Juist de generaties die nu en de komende jaren een werkgever zoeken, kijken sterker naar ‘zachte’ dan ‘harde’ argumenten. Een recruiter die de verpersoonlijking is van de organisatie waarvoor hij of zij werkt, blijft daarom van grote waarde.”
Samenwerken belangrijker dan ooit
Er is nog één inzicht wat Mariëlle mee wil geven, voordat we haar breakout bezoeken. “Naarmate je meer weet, besef je dat je zoveel niet weet. Juist in deze tijd van grote technologische sprongen is de samenwerking met flexibele partners die iets extra’s toevoegen aan de expertise van je eigen team zo verschrikkelijk belangrijk. Investeer in je mensen en in slimme mensen om je heen.”
Over de spreker
Mariëlle Meulensteen is al bijna 30 jaar actief in marketing en communicatie. In een periode waarin de vakgebieden ingrijpend veranderden, bouwde ze haar ervaring op in verschillende functies bij grote en kleine organisaties. Bij DRV Accountants & Adviseurs komt alles samen. Onder haar leiding boekt een zeer gemotiveerd en slagvaardig team successen in de volle breedte van de vakgebieden. Haar focus (en passie!) liggen op corporate en interne communicatie.
DRV Accountants & Adviseurs. Stilletjes één van de beste kantoren van Nederland. Dit Top 30 accountantskantoor was in 2016 de grootste stijger in omzet in haar sector en heeft een sterke reputatie op het gebied van kwaliteit en cliënttevredenheid. Om verder te kunnen groeien wil DRV de beste young professionals aan zich binden en startte daarom de campagne: Werken in de echte economie.
Meld je aan voor het Recruitment Tech Event 2017
Ontdek hoe technologie jouw recruitment kan optimaliseren tijdens de 3e editie van het Recruitment Tech Event op donderdag 23 november. Ook Mariëlle Meulensteen spreekt tijdens het Recruitment Tech Event 2017. Deze sessie is helaas al volgeboekt, maar er zijn nog wel kaarten beschikbaar voor het event zelf. Volg wel de 3 inspirerende keynotes (Unilever, Alan Walker en Ben van der Burg), of een van de andere 24 verdiepende breakouts (o.a. Fabory, Tata Steel, Purdey, Luba Groep en VMI Group), veel innovatieve tech demo’s en de uitreiking van de Recruitment Tech Awards 2017. Bezoek voor het hele programma, alle sprekers en om je aan te melden de site van het Recruitment Tech Event. En wacht niet te lang meer met aanmelden, want eerdere edities waren weken van te voren uitverkocht.
[button color=”green” size=”medium” type=”square” target=”_blank” link=”https://www.recruitmenttech.nl/event/”]Bezoek de event site voor het programma, de sprekers en om je aan te melden[/button]