In 2016 won USG People de Recruitment Tech Award in de categorie Best case met het effectiever gebruik maken van eigen kandidaatdata met semantische zoektechnologie. Recruitment Tech TV sprak met Ton Sluiter van USG People over onder meer het winnen van de award en welke andere recruitment tooling USG People inzet.
Winnen Award heeft vooral intern effect gehad
Het winnen van de Recruitment Tech Award 2016 heeft USG People vooral intern heel veel gebracht vertelt Sluiter. ‘De award heeft vooral laten zien bij onze medewerkers dat we met toptechnologie werken. Het heeft geholpen de acceptatie van de nieuwe technologie te versnellen. Ook bij de directie.’
Doorontwikkelen
Het gebruik van semantische zoektechnologie door USG People is ook na het winnen van de Recruitment Tech Award in 2016 verder doorontwikkeld. Zo kan de technologie gebruikt worden voor het automatisch matchen van nieuw binnengekomen sollicitaties op de vacature. Ook zijn er plannen om vacatureteksten te verbeteren op basis van de beschikbare data.
Alles digitaliseren werkt niet
Het hele matchingsproces digitalisering werkt niet. Met name in het eerste stuk van het recruitmentproces is dit mogelijk, stelt Sluiter. ‘Menselijke ondersteuning blijft aan het einde van het matchingsproces nodig. Of zoals de Belastingdienst stelt: Digitaal waar het kan en persoonlijk waar het moet.’
Zelf ontwikkelen én met partners
De moeder van USG People, het Japanse Recruit, heeft de afgelopen jaren diverse investeringen gedaan in leveranciers van recruitmenttechnologie zoals HROffice en EnDouble. Technologie is heel belangrijk om betere matches te maken, kanalen te benaderen of betere vacatureteksten te schrijven. USG People werkt niet alleen met bedrijven die onder Recruit vallen, maar maakt gebruik van het beste van beide werelden: in huis ontwikkelen en met partners zoals Textkernel.
Stuur in voor de Recruitment Tech Awards 2017
Van donderdag 17 augustus tot en met donderdag 14 september 2017 kun je als werkgever/bureau een effectieve case inzenden waar recruitmenttooling is gebruikt. En leveranciers kunnen hun innovatieve recruitment tooling inzenden. Meer informatie vind je op de site van de Recruitment Tech Awards.