• Recruitmenttech.nl home
  • E-mail update
  • Privacy
  • Cookies
  • Download Mediakit 2023
  • Contact
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Trend_Day
  • Demo_Day
    • Startup pitch 2023
      • Inzenden Startup Pitch 2023
  • Meer events
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2022)
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Vermelding wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Trend_Day
  • Demo_Day
    • Startup pitch 2023
      • Inzenden Startup Pitch 2023
  • Meer events
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2022)
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Vermelding wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Recruitmenttech.nl
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
Maarten Broesterhuizen, Koninklijke BAM Groep

Maarten Broesterhuizen: ‘Meer hires dankzij candidate journey’

22 oktober 2016
in Event, Interviews
Leestijd:3 minuten leestijd
Tags: interviewRecruitment Tech EventRecruitment Tech Event 2016
Deel op LinkedInDeel op FacebookDeel op TwitterDeel op WhatsappDeel via e-mail

Meten is weten. Een oud gezegde dat juist vandaag enorm relevant is volgens Maarten Broesterhuizen, Lead Recruitment Marketing & Talent Sourcing bij de Koninklijke BAM Groep. Broesterhuizen onderzoekt onder andere hoe hij de latente doelgroep het beste kan bereiken en beïnvloeden om bij de BAM Groep te komen werken. Dit doet hij bijvoorbeeld door de candidate journey van zijn kandidaten te beïnvloeden en zowaar te personaliseren.

Zo bereik je een latente doelgroep

BAM Infra Multidisciplinaire Contracten (BAM) houdt zich bezig met grote infrastructurele projecten. Hiervoor zijn veel techneuten nodig. Een lastige doelgroep om te rekruteren omdat 80% van die doelgroep al een baan heeft. Hoe bereik je dit talent en zorg je ervoor dat ze actief bij jou gaan solliciteren? Met dit vraagstuk wist Broesterhuizen wel raad. Samen met MrWork en Expand Online heeft BAM een wervingsstrategie bedacht om middels gerichte targeting en remarketing via social media en Google tot een effectieve wervingscampagne te komen. “De mensen die wij zoeken hebben vaak al een baan en zijn nauwelijks actief op zoek naar wat anders. Toch moet deze doelgroep getriggerd worden om bij ons te werken. Als eerste hebben we een campagnewebsite gebouwd waarop al onze projecten staan. Hiermee informeren we de doelgroep over de projecten van BAM. Hier wordt vertelt hoe het is om te werken binnen een groot infraproject en welke carrière mogelijkheden er zijn. Via social-kanalen en Google probeert BAM haar doelgroep te bereiken en naar de website te lokken. Echter, het echte werk begint pas wanneer een kandidaat de site weer verlaat: de start van de candidate journey.”

elke-kandidaat-begint-aan-een-persoonlijke-candidate-journeyDe candidate journey

Laten we ons voorbeeld Henk noemen. BAM meet waar Henk op de website is geweest en gaat hem daarna beïnvloeden door gerelateerde content aan te bieden via social media en Google Adwords. Denk bijvoorbeeld door het tonen van een video op zijn Facebooktijdlijn van een medewerker die werkzaam is op het project dat onze Henk heeft bekeken. Met behulp van deze zogenaamde ‘remarketing content’ wordt Henk bewust en onbewust beïnvloed. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de interesse van Henk in het werken bij BAM gaat groeien. Op deze manier creëren bezoekers hun eigen storyline. “Aan de hand van het AIDA-model bouwen wij de storyline op. Het doel? Kandidaten steeds verder de funnel in te leiden en hen uiteindelijk verleiden tot een sollicitatie. Het kan vier tot zes maanden duren van het moment dat een kandidaat de website bezoekt tot hij/zij solliciteert,” vertelt Broesterhuizen. Maar wel met resultaat.

Bewust en onbewust verleiden we de kandidaat tot een sollicitatie.

Veel nieuwe arbeidskrachten

“Deze manier van rekruteren heeft voor veel hires en impact gezorgd. Zo hebben we in de eerste drie maanden al elf nieuwe talenten binnengehaald. Het zorgt ook voor veel meer betrokkenheid op de website en onze social kanalen. Het meten van het verkeer levert ontzettend veel kostbare data op. Die gebruiken wij weer om onze campagnewebsite en marketingkanalen verder te optimaliseren. We zijn veel zichtbaarder in de markt. Dit was nooit gelukt met enkel een vacatureplaatsing.”

Breakoutsessie ‘Storytelling in recruitment’

Wil je meer weten over de candidate journey van BAM, kom dan naar het Recruitment Tech Event 2016. Op donderdag 24 november spreekt Maarten Broesterhuizen in zijn breakout ‘Storytelling in recruitment via Social en Google’. Hij gaat vragen beantwoorden, zoals; Als je op zoek bent naar latent werkzoekenden, waar begin je dan? En hoe weet je welke content op je website goed werkt? Broesterhuizen hoopt mensen te inspireren om eens op een andere manier na te denken over hoe ze kandidaatgedrag kunnen beïnvloeden.

Het Recruitment Tech Event 2016 is uitverkocht. Zet donderdag 23 november 2017 alvast in jouw agenda, want dan vindt de 3e editie plaats van het Recruitment Tech Event. Blijf op de hoogte en schrijf je in voor de e-mail update en maak kans op vrijkaarten voor het event in 2017.

Vorig artikel

3 tools en 2 cases genomineerd voor de Recruitment Tech Awards 2016

Volgend artikel

Company Ticket: met jouw team naar het Recruitment Tech Event 2016

Gerelateerde Artikelen

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS
Interviews

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS

Door Michiel Mastenbroek
3 februari 2023
32
RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures
Nieuws

RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures

Door Jasper Spanjaart
3 februari 2023
52
Recruitment Tech Monthly februari: Appical-nieuws en ChatGPT met gast Laurens Waling (8vance)
Monthly

Recruitment Tech Monthly februari: investeringen en Appical-nieuws met gast Laurens Waling (8vance)

Door Jasper Spanjaart
2 februari 2023
30
Volg deze 7 Webinar Week-webinars over recruitment technologie
Insights

Volg deze 7 Webinar Week-webinars over recruitmenttechnologie

Door Jasper Spanjaart
2 februari 2023
30

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

RECENTE ARTIKELEN

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS

3 februari 2023
RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures

RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures

3 februari 2023
Recruitment Tech Monthly februari: Appical-nieuws en ChatGPT met gast Laurens Waling (8vance)

Recruitment Tech Monthly februari: investeringen en Appical-nieuws met gast Laurens Waling (8vance)

2 februari 2023

MEEST GELEZEN AFGELOPEN 30 DAGEN

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten voor recruitment van ChatGPT?

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten van ChatGPT voor recruitment?

12 december 2022
1k
Wietske van Hees nieuwe managing director Appical; focus op Europese groei

Wietske van Hees nieuwe managing director Appical; focus op Europese groei

31 januari 2023
429
Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

25 januari 2023
267
Volgend artikel
Company Ticket: met jouw team naar het Recruitment Tech Event 2016

Company Ticket: met jouw team naar het Recruitment Tech Event 2016

Onze top events & media

  • Recruitment Tech Case_Day
  • Recruitment Tech Awards
  • Recruitment Tech Demo_Day
  • Recruitment Tech Event
  • Recruitment Tech Survey
  • Recruitment Tech Landscape
Recruitmenttech.nl

Recruitmenttech.nl is hét platform over recruitmenttechnologie. Met nieuws, interviews, video, podcasts, landscape, survey, events en awards is het dé informatie- én inspiratiebron voor recruiters In Nederland.

Recruitmenttech.nl is de grote zus van Recruitmenttech.be, Recruitmenttech.de, Recruitmenttech.com en Recruitmentsystemen.nl.

Beslissers en beïnvloeders op het gebied van recruitmenttechnologie bereiken in binnen- en/of buitenland? Kijk voor meer informatie over partnerships op Recruitmenttechnetwork.com.

Laatste artikelen

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS

Martine Timmers & Daan Huisman (provincie Zuid-Holland) over selectie en implementatie nieuw ATS

3 februari 2023
32
RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures

RecruitNow lanceert AI-assistent voor volledig geautomatiseerd schrijven van vacatures

3 februari 2023
52
Recruitment Tech Monthly februari: Appical-nieuws en ChatGPT met gast Laurens Waling (8vance)

Recruitment Tech Monthly februari: investeringen en Appical-nieuws met gast Laurens Waling (8vance)

2 februari 2023
30
Volg deze 7 Webinar Week-webinars over recruitment technologie

Volg deze 7 Webinar Week-webinars over recruitmenttechnologie

2 februari 2023
30
Inzenden Recruitment Tech Demo_Day Startup Pitch 2023 van start: deadline 3 maart

Inzenden Recruitment Tech Demo_Day Startup Pitch 2023 van start: deadline 3 maart

1 februari 2023
8

Meest gelezen

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten voor recruitment van ChatGPT?

Hoe goed (of slecht) zijn de AI-teksten van ChatGPT voor recruitment?

12 december 2022
1k
Wietske van Hees nieuwe managing director Appical; focus op Europese groei

Wietske van Hees nieuwe managing director Appical; focus op Europese groei

31 januari 2023
429
Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

Wouter de Jong (Arbeidsmatchplatform): ‘We kunnen mensen matchen voor een vak waarvoor ze goed op te leiden zijn’

25 januari 2023
267
Demo_Day 2023 open voor aanmelden: schrijf je gratis in en ontdek de nieuwste tools

Demo_Day 2023 open voor aanmelden: schrijf je gratis in en ontdek de nieuwste tools

10 januari 2023
149
Gerrit Brouwer (voormalig ceo Appical): ‘Ik wil de donkere steegjes van het ondernemerschap tonen’

Gerrit Brouwer (voormalig ceo Appical): ‘Ik wil de donkere steegjes van het ondernemerschap tonen’

5 januari 2023
256

© 2015 - 2022 - Recruitment Tech Network

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Artikelen
  • Trend_Day
  • Demo_Day
    • Startup pitch 2023
      • Inzenden Startup Pitch 2023
  • Meer events
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Recruitment Tech Event 2023
    • Staffing Tech Show: Outlook 2023 (replay)
    • e-Assessment Show: Outlook 2023 (replay)
    • Case_Day 2022 (terugblik)
  • Survey 2023
    • Recruitment Tech 35 (2022)
    • Recruitment Tech Trend_Day 2023
    • Survey 2022 – download
  • Leveranciersgids
    • Vermelding wijzigen
  • Landscape 2023
  • Agenda
    • Agenda item toevoegen

© 2015 - 2022 - Recruitment Tech Network