Met een VR-game in een truck Alliander op de kaart zetten als interessante en innovatieve werkgever voor IT’ers. Lees de hele case van Alliander’s VR-game voor IT’ers die is ingezonden voor de Recruitment Tech Awards 2016.
Case van Alliander
Omschrijving van de case
In een speciale Alliander truck konden IT’ers een Virtual Reality game spelen. De game werd gespeeld met de allernieuwste VR bril, de HTC Vive. De VR-game die de IT’ers in spé konden spelen is door IT’ers van Alliander zelf gebouwd en neemt de spelers mee in de wereld van het netwerkbedrijf. Het team dat dit ontwikkeld heeft gebruikt Virtual Reality bijvoorbeeld om onze monteurs veilig te laten oefenen in een gesimuleerde omgeving. Deelnemers konden een HTC Vive winnen. De truck reed langs de HAN, Technovium, TU Delft, TU Enschede, TU Eindhoven, Amsterdam WTC en Jaarbeurs Utrecht. Een campagne website, outdoor advertising en een social media strategie zorgen voor veel belangstelling.
Wat was het resultaat van de case?
Doelstellingen:
Naambekendheid onder IT’ers (doel: van 79,5% naar 83,5%, resultaat: 96%)
% dat imagoaspect innovatie herkent (doel: van 22,5% naar 25%, resultaat: 49%)
% dat overweegt om bij Alliander te werken (doel: van 72% naar 74%, resultaat: 74%)
Resultaten onderzoek (door IG!)
- Alliander is bekender geworden als werkgever
- Spontane associaties steeds vaker overeenkomstig met EVP: vooruitstrevend, innovatief, groot/complex (en daarmee uitdaging) en samenwerken/teamwork.
- Alliander wordt gezien als innovatieve werkgever met uitdagend en inhoudelijk interessant werk*, die voorop wil lopen en waar ondernemerschap en het maatschappelijk belang hoog in het vaandel staan. (*beide in top 3 pull-factoren, naast salaris)
- Billboards, Linkedin, website en tweets zijn meest herkend en hebben ertoe geleid dat IT’ers positiever over Alliander als werkgever zijn gaan denken.
- Meer IT’ers overwegen om bij Alliander te gaan werken
Waarom moet deze case een Recruitment Tech Award winnen?
Alliander zou de Recruitment Tech Award mogen winnen omdat:
- de campagne heeft gewerkt om de naamsbekendheid te vergroten (96%)
- de IT’er beter weet waar hij voor kiest als hij Alliander als potentieel werkgever ziet
- het mechanisme met guerrilla (truck) heeft gewerkt om in contact te komen met (moeilijk bereikbare) IT doelgroep
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
Intern:
Nienke Brussen, online adviseur en campagnemanager
Nathalie van der Wulp, adviseur employer branding en merkspecialist
Extern:
Bureau Natwerk (concept)
IG! (effectmeting)
Ook kans maken op een Recruitment Tech Award 2016?
Maak ook kans op een Recruitment Tech Award en stuur uiterlijk 15 september 2016 17.00 uur jouw case of tooling in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Inzenden Recruitment Tech Awards.